problem z odpalaniem silnika Z18XER
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 sty 2016, 17:40
- Imię: Darek
- Lokalizacja: śląsk
- Auto: Opel Zafira B 1.8 LPG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: z18XER
problem z odpalaniem silnika Z18XER
Witam wszystkich , przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego przypadku do mojego .Problem pojawił się z dnia na dzień choć pewne objawy były wcześniej ale nie wiem czy je łączyć z tą usterką. Mam problem z odpaleniem silnika i na zimnym i na rozgrzanym . Objawy są następujące:
- zimny silnik , kręcę rozrusznikiem raz - nie odpala , za drugim trzecim razem zaskoczy lecz zgaśnie , kolejna próba zaskoczy lub nie a jak zaskoczy to obroty skaczą 300-2000 i potrafi zgasnąć , jest moment taki że nie da się zapuścić silnika.
- ciepły silnik , podobne objawy lecz łatwiej jest go zapuścić.
odpalenie na awaryjnym LPG , silnik chodzi normalnie.
Wcześniej to się nie działo , lecz kilkukrotnie miałem przypadek że po uruchomieniu rano samochodu podczas ruszania miałem lekkie szarpania . Sprawdzałem błędy i nic nie ma , testowałem to sposobem hamulec-gaz oraz podpinałem adapter LM i aplikacja na tablecie.
Mam wrażenie ze pompa paliwowa kiedyś inaczej bzyczała , lecz przy przełączeniu na benzynę w czasie jazdy auto zachowuje się normalnie , może jest trochę słabsze. Dodam że zawsze mam 1/2 paliwa w zbiorniku i staram się czasami na nim jeździć .
Dużo czytałem że to mogą być błędy od gazu , ale żeby aż tak żeby nie chciał zaskoczyć , czasami zachowuje się tak jakby nie miał paliwa.
Może macie jakieś pomysły od czego zacząć zanim udam się do warsztatu .
- zimny silnik , kręcę rozrusznikiem raz - nie odpala , za drugim trzecim razem zaskoczy lecz zgaśnie , kolejna próba zaskoczy lub nie a jak zaskoczy to obroty skaczą 300-2000 i potrafi zgasnąć , jest moment taki że nie da się zapuścić silnika.
- ciepły silnik , podobne objawy lecz łatwiej jest go zapuścić.
odpalenie na awaryjnym LPG , silnik chodzi normalnie.
Wcześniej to się nie działo , lecz kilkukrotnie miałem przypadek że po uruchomieniu rano samochodu podczas ruszania miałem lekkie szarpania . Sprawdzałem błędy i nic nie ma , testowałem to sposobem hamulec-gaz oraz podpinałem adapter LM i aplikacja na tablecie.
Mam wrażenie ze pompa paliwowa kiedyś inaczej bzyczała , lecz przy przełączeniu na benzynę w czasie jazdy auto zachowuje się normalnie , może jest trochę słabsze. Dodam że zawsze mam 1/2 paliwa w zbiorniku i staram się czasami na nim jeździć .
Dużo czytałem że to mogą być błędy od gazu , ale żeby aż tak żeby nie chciał zaskoczyć , czasami zachowuje się tak jakby nie miał paliwa.
Może macie jakieś pomysły od czego zacząć zanim udam się do warsztatu .
Ostatnio zmieniony 03 paź 2016, 21:45 przez darfa, łącznie zmieniany 2 razy.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Może się tak dziać , ale moim zdaniem masz gdzieś nieszczelność układu paliwowego , zapowietrza się lub regulator ciśnienia padł, bo po rozgrzaniu auto chodzi normalnie ...darfa pisze:jeśli pompa ma za małe ciśnienie będzie dziać się podobnie ?
Zrób taki test ,że odpal auto na LPG w trybie awaryjnym i poczekaj około 30-40 sekund i zgaś ... W tedy szybko spróbuj uruchomić silnik na Pb .
Pompa powinna zrobić odpowiednie ciśnienie w układzie i auto powinno odpalić normalnie... Jeżeli tak będzie to według mnie regulator ciśnienia do wymiany ...
Czekamy na wyniki ...
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam, proszę o porady w następującej sprawie.
Wczoraj było wszystko ok, a dziś rano przekręcam kluczyk i tylko słychać elektryczne cyk cyk cyk, rozrusznika nie słychać. Lampki w aucie się świecą, centralny działa (przy kręceniu kluczykiem jakoś szczególnie nic nie przygasa za bardzo tylko trochę lampki). Po kilku próbach przekręcenia kluczykiem i po całej nocy na zewnątrz w temperaturze ok -2 komp auta wskazuje 11,5V, a przy kręceniu 10,5V. Akumulator firmy Banner dokładnie 3 lata. Próbowałem odpalić na klemy od kolegi, dalej cykanie, poczyściłem klemy, próbowałem z podłączeniem do minusa masy do obudowy silnika, trochę go przepchałem na dwójce, nic nie pomaga, dalej to samo. Auto z 2006r więc rozrusznik ma już 14 lat. Na alternator mi to nie wygląda, bo akus byłby chyba bardziej rozładowany. Na co stawiacie?
Wczoraj było wszystko ok, a dziś rano przekręcam kluczyk i tylko słychać elektryczne cyk cyk cyk, rozrusznika nie słychać. Lampki w aucie się świecą, centralny działa (przy kręceniu kluczykiem jakoś szczególnie nic nie przygasa za bardzo tylko trochę lampki). Po kilku próbach przekręcenia kluczykiem i po całej nocy na zewnątrz w temperaturze ok -2 komp auta wskazuje 11,5V, a przy kręceniu 10,5V. Akumulator firmy Banner dokładnie 3 lata. Próbowałem odpalić na klemy od kolegi, dalej cykanie, poczyściłem klemy, próbowałem z podłączeniem do minusa masy do obudowy silnika, trochę go przepchałem na dwójce, nic nie pomaga, dalej to samo. Auto z 2006r więc rozrusznik ma już 14 lat. Na alternator mi to nie wygląda, bo akus byłby chyba bardziej rozładowany. Na co stawiacie?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2020, 20:44 przez xrs, łącznie zmieniany 4 razy.
- romek22794
- Mieszkaniec
- Posty: 243
- Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
- Imię: roman
- Lokalizacja: BS
- Auto: NJOY przycisk SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG
Jeśli możesz, podładuj akumulator.
Ja byłej wiosny zmieniłem aku (już mnie wnerwiał). Byle trochę dłużej posiedzieć w aucie, radia posłuchać, pogrzebać coś- już - cyka.
Zdarzało się- rano dzieci do szkoły a on nic, tylko cyka. Szybko prostownik, 10 minut i dalej już normalnie.
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Ok, dzięki, obadam sytuację. Może z tym odpaleniem klemami od dawcy nie wyszło, bo robiliśmy to na szybko, żeby nie blokować ruchu na drodze osiedlowej.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2020, 23:37 przez xrs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Mario z tego co widzę pod nr 18 w ZB jest przekaźnik rozrusznika; gdzie takie coś można kupić, bo w sklepach motoryzacyjnych za bardzo tego nie widzę.mariusz131 pisze: ↑23 sty 2020, 21:03 Sprawdź bezpiecznik rozrusznika, bodajże nr.18. Ostatnio miałem podobny problem w cytrynie szwagierki.