[FAQ]Tempomat

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#16 Post autor: rkanisz »

kubik_CDTi pisze:Przecież i w angliku i w europejczyku manetka od kierunków jest po lewej stronie kierownicy.
Poproś gościa o nr.manetki i sprawdź dla europejskiej.wg.mnie będzie to samo.
Ale nie chcę wprowadzać w błąd,ja robiłem to jak Bozia przykazała i może ma racje.
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=6949 Polecam lekturę
Pozdrawiam
Sprawdzałem w EPC i są 2 wersje na lewą i prawą stronę.
Nie wiem na czym polega różnica fizyczna :/
Ja nie kombinowałem i kupiłem oryginał na "lewą" stronę a w konsekwencji dało to bezproblemowe działanie :piwo:

Lorry nie kombinuj z VC i modelami - tylko kup prawidłowy i montuj - wczoraj używałem na trasie Wawa-Katowice i było mniami :mrgreen:
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

marcolub

#17 Post autor: marcolub »

koledzy jest tempomat:
http://allegro.pl/item1038846653_przela ... ira_b.html

trafiłem przez przypadek ale jak komuś podchodzi to można kupić.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#18 Post autor: Lorry »

hmmm..... kupić ten czy trochę drożej nóweczkę nieśmiganą..... oto jest pytanie :?:

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#19 Post autor: rkanisz »

Lorry pisze:hmmm..... kupić ten czy trochę drożej nóweczkę nieśmiganą..... oto jest pytanie :?:
Pytanie jaka różnica w cenie :?:
Nówka kole 200 plnów tu jest 110 :mysli:
Element owszem eksploatacyjny ale dużo zniszczyć się nie da.

Ja miałem luźną gotówkę więc poszedłem w nowy element z ASO "bez papieru" po znajomości :D
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

marcolub

#20 Post autor: marcolub »

nowa w serwisie w lublinie 283PLN, montaż 30pln, aktywacja 120pln. takie ceny mi podali

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#21 Post autor: miałczyk76 »

Ja mam takie manetki fabrycznie nowe :) i czujniki na sprzęgło :roll:
tempomat można aktywować OP-Com więc nie trzeba lecieć do ASO .W Warszawie przy zakupie programowanie za FREE :D
Mam jeszcze wyłączniki swiateł, sterowniki szyb lusterek, panele ster klimy ,czujniki sprzęgła ,kluczyki ze stacyjką i wkładką do drzwi,centralki ,moduły itp
Jak ktoś chętny to proszę na PW

Anony Mous

#22 Post autor: Anony Mous »

tempomat dzis założony i aktywowany. Wszystko chodzi elegancko. Super sprawa. Używam sobie nawet w jezdzie po miescie jeśli się tylko da :)...i od razu widać mniejsze spalanie. Dziekuje za wszystkie porady.

czas operacyjny: 3 min założenie manetki i 5 minut aktywacja op-comem
koszt: 150 zl nowa manetka, mam nadzieje że sprzedam stara i koszt jeszcze spadnie

kubik_CDTi

#23 Post autor: kubik_CDTi »

Nie liczyłbym,moja gdzieś leży ,jakby ktoś chciał :lol:

marcolub

#24 Post autor: marcolub »

Też założyłem manetkę od Miałczyka76 i jest nówka sztuka, jak aktywuję to się pochwale. Czas robocizny rzeczywiście 5 min (:-)
jakby ktoś miał to szukam manetki do wycieraczek lub samej gumki karbowanej bo uszkodzona jakąś chemią i nieestetycznie wygląda

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#25 Post autor: Lorry »

Ja dam małą podpowiedź (bardziej dla benzyn bo to w nich raczej nie ma czujnika przy sprzęgle): W pt sprawdzałem czy mam to cholerstwo i mimo dziwnych wygibasow i użycia siostry nie dało się sprawdzić czy to tam jest. Inaczej trzeba by rozebrać poł Zośki :/

W celu upewnienia się czy nalezy zakupić:
1) Wcisnąć ręką sprzęgło do oporu
2)Wymacać szczyt dźwigni sprzęgła
3)Polożyć na szczycie palec i puszczać powoli sprzęgło

Jesli poczujemy ze nasz palec coś wciska to czujnik ten mamy :D

bazooki

#26 Post autor: bazooki »

Witam Kolegów
Mam ogromny problem. Próbowałem zamontować w mojej Zośce (1,6 benzyna, 2006 r)tempomat. Niestety w Oplu powiedzieli mi, ze brakuje mi centralki VEC i głównej wiązki elektrycznej. Koszt centralki 1900 pln, koszt wiazki 1900 pln.
Czy ktos może mi powiedzieć CO TO JEST CENTRALKA VEC, bo nigdzie, nawet na anglojezycznych stronach o Zosce nie moge znalezc nic takiego. Czy moge to gdzies kupic poza autoryzowanym serwisem? Czy wiazka główna jest do zastąpienia: czyli czy rozsadny elektryk nie może dorobić takiej wiązki samemu? A jeśli nie (bo byłoby to zbyt czasochłonne), to czy jej też nie można kupić poza ASO?
No i wreszcie: czy znacie w W-wie jakiegoś rozsądnego elektryka, który podjąłby się zajęcia problemem?
bedę wdzięczny za wszelką pomoc, bo byłem juz w 2 warsztatach i wydałem mnóstwo kasy... na nic.
:?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#27 Post autor: Lorry »

bazooki pisze:brakuje mi centralki VEC i głównej wiązki elektrycznej.
coś było o tym w wątku na Astraklubie. Generalnie da się to dołożyć, aczkolwiek trzeba uważać, wszystko na CANie jest.
bazooki pisze:to czy jej też nie można kupić poza ASO?
myślę że Allegro lub szroty z rozebranymi Anglikami/rozbitkami mogą pomóc. Do Zośki bedzie pasowała też z AH.

Aczkolwiek o centralce VEC pierwsze slyszę, gdzie ona ma się niby znajdować :?:

bazooki

#28 Post autor: bazooki »

Podobno centralka VEC znajduje się z tyłu nadwozia.
I jest to jakiś główny moduł, bo potrzebna jest również do dorobienia świateł przeciwmgielnych (halogenów). Też z powodu jej braku w serwisie powiedzieli, że nie da się dorobić halogenów. :(




--------------------------scalanie----------------------

Lorry napisał/a:
to czy jej też nie można kupić poza ASO?
myślę że Allegro lub szroty z rozebranymi Anglikami/rozbitkami mogą pomóc. Do Zośki bedzie pasowała też z AH.

No właśnie: napisałem do chyba 20 firm sprzedających cześci z rozbitych Opli i żadna nie ma tej centralki. Co jest dość dziwne, bo podobno prawie wszystkie Zośki są w nią wyposażone, tylko moja nie, bo to najsłabszy silnik i najsłabsze wyposażenie. Tak mi tłumaczą.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 09:22 przez bazooki, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#29 Post autor: Lorry »

Z tyłu na pewno jest model REC po lewej stronie i jak dla mnie nie ma juz wiecej miejsca w tamtym miejscu by coś tam wsadzić. Gdzie on ma być montowany.

Może spróbuj się dowiedzieć w ASO gdzie to jest montowane, pojeździj po szrotach... powinieneś znaleźć.... szukaj w mocniejszych benzynach (1.8 wzwyż) i dieslach bo tam to juz powinno byc

bazooki

#30 Post autor: bazooki »

A widzisz! to pewnie jest REC!
chociaż w dokumentach serwisowych mam wyraznie, kilkakrotnie napisane moduł VEC.
Ale własnie mi pokazywał, że z tyłu, po lewej stronie.
A możesz mi powiedzieć, do czego jest ten moduł? I czy rzeczywiście jest potrzebny zarówno do tempomatu jak i halogenów?
No i ponawiam pytanie, czy ktoś zna w W-wie elektryka od Opli?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”