Problemy związane z EGR - zawórem recyrkulacji spalin
U mnie to tak wygląda:
http://img38.imageshack.us/img38/7750/12052010022.jpg
przed uruchomieniem testu, i drugie po uruchomieniu
http://img191.imageshack.us/img191/9549/12052010021.jpg
oba wyniki na wyłączonym silniku, bo na włączonym to jest inaczej
http://img38.imageshack.us/img38/7750/12052010022.jpg
przed uruchomieniem testu, i drugie po uruchomieniu
http://img191.imageshack.us/img191/9549/12052010021.jpg
oba wyniki na wyłączonym silniku, bo na włączonym to jest inaczej
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 10:02 przez kp2, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze ostrzeżenie EGR-a to P2279 - nieszczelność w układzie dolotowym. Pomaga w przedmuchaniu Egr-a (oraz przepustnicy + kolektor) koncentrat do czyszczenia wtryskiwaczy np. STP x2 baki paliwa, jeden po drugim. Faktycznie. po tym jest OKkp2 pisze:Usterka:
tryb serwisowy (kontrolka z kluczykiem), mułowaty samochód, a pod górę to ledwo wystartował.
Diagnoza:
Koniecznie jest badanie i obserwowanie przez kilka dni np. op-comem. P2279 - nieszczelność w układzie. Na diagnostę i warsztat serwisowy zawsze zdążymy wydać kasę.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
Leczenie:
Wypalenie DPF-a kompem po osiągnięciu 80% nasycenia. Ciekawe, że po tym nasycenie wcale nie spadło (dopiero po wypaleniu w trasie). Sprawdzenie solenoidu EGR (to taka funkcja w testach silnika). Było jakieś dławienie w pracy silnika. Ciekawy temat: czy ktoś to już robił? i Jakie powinny być parametry z odczytów? warto wymienić doświadczenia. Może obejdzie się bez rozbierania zaworu EGR.
Zrobiłem to kilka razy, potem wyjazd w trasę, samoczynne wypalanie i na razie wszystko huka jak trza.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... /icon6.gif
Zaliczyłem ten "numerek" i już zakupiłem nowy EGR (Opel:851342 + 2 uszczelki nr.851362) przed wakacjami to może lekka panika, ale szukanie servisu Opla np. w Albanii to nieciekawe zajęcie (zapewne emocjonujące ), a tak dwie godzinki wymiany EGR-a na parkingu i spoko. Testowanie op-comem EGR-a robili ludzie z kompletną jego padaką, a pokazywał 100% i że niby OK :> Oczywiście zafundowałem również servisowe wypalanko DPF (op-com),a potem w rurę i wypalanko w trasie ... i zaliczyłem kolejny błąd nieszczelność przewodu elastycznego (ten co idzie do czujnika ciśnienia DPF-u w podszybiu) przepalił się na łączu metalowego przewodu z plastikowym, tym co ma na końcu 10cm przewodu gumowego na czujnik ciśnienia. Aso za ten plastikowy odcinek chce 273zł!!!, ... założyłem wężyk gumowy śr. wew 7 mm Geat'sa i jest OK ...a jak się stopi to założę drugi za 5zł .hehehe! Po tych zabiegach silnik chodzi jak ...brzytwa!!!, ciekawe jak długo? ...ale dam znać!
Chodziło mi o to, aby właściciele interfejsów sami diagnozowali i wymieniali doświadczenia.
Czy można nie rozbierać EGR-a żeby sprawdzić jego stan?
Wydaje mi się, że tak. Do tego jego zakłócenia powodują przeważnie przejście auta w tryb serwisowy. Jeżdżę nawet na wakacje z laptopem i ten tryb mogę sam usunąć i sprawdzić co nieco.
Dopiero jak awaria jest uciążliwa i się powtarza będę walił do serwisu.
Imalas jak rozumiem wymienił EGR dość wcześnie. Z tym jest zawsze czas. Nie kupuję nowego telewizora po pierwszej awarii.
Po za tym zauważyłem, że w starej wersji Op-coma miałem stale jeden błąd w klimie, a po odpaleniu nowszego oprogramowania tego błędu już nie mam.
Dlatego uważam, że nie ma co panikować po wykryciu błędów, tylko je kasować, diagnozować auto przez kilka dni i dopiero potem dawać zarobić mechanikom.
Czy można nie rozbierać EGR-a żeby sprawdzić jego stan?
Wydaje mi się, że tak. Do tego jego zakłócenia powodują przeważnie przejście auta w tryb serwisowy. Jeżdżę nawet na wakacje z laptopem i ten tryb mogę sam usunąć i sprawdzić co nieco.
Dopiero jak awaria jest uciążliwa i się powtarza będę walił do serwisu.
Imalas jak rozumiem wymienił EGR dość wcześnie. Z tym jest zawsze czas. Nie kupuję nowego telewizora po pierwszej awarii.
Po za tym zauważyłem, że w starej wersji Op-coma miałem stale jeden błąd w klimie, a po odpaleniu nowszego oprogramowania tego błędu już nie mam.
Dlatego uważam, że nie ma co panikować po wykryciu błędów, tylko je kasować, diagnozować auto przez kilka dni i dopiero potem dawać zarobić mechanikom.
Dziwne, to co zrozumiałeś ....ale jeszcze nie zmieniałem EGR, tylko mam go w pogotowiu na wszelki wypadek, żeby bezstresowo podróżować podczas zbliżających się wakacji (4.5 tys km) A bryczka sprawuje się póki co ....idealnie!!!
Cytat z innego forum:
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:01
onio28 napisał/a:
W tym silniku ( 1,9 DT , DTH) EGR jest elektryczny .
A kod błedu do wymiany EGRu to najczęściej P2279 - chociaż w zasadzie to wystarczy wtedy ten EGR dobrze wyczyścic.
Faktycznie. Mój błąd. Czytałem gdzieś na necie że czyszczenie niewiele daje w tych elektronicznych EGR ale zawsze warto spróbować.
Na poniższej stronie zdaje się że regenerują zawory EGR.
http://www.serwispomp.pl/
Koniec cytatu.
Cytat z innego forum:
Wysłany: Wto Cze 09, 2009 22:01
onio28 napisał/a:
W tym silniku ( 1,9 DT , DTH) EGR jest elektryczny .
A kod błedu do wymiany EGRu to najczęściej P2279 - chociaż w zasadzie to wystarczy wtedy ten EGR dobrze wyczyścic.
Faktycznie. Mój błąd. Czytałem gdzieś na necie że czyszczenie niewiele daje w tych elektronicznych EGR ale zawsze warto spróbować.
Na poniższej stronie zdaje się że regenerują zawory EGR.
http://www.serwispomp.pl/
Koniec cytatu.
Fajny artykuł.
Sorry Imalas, ale myślałem że już wymieniłeś ten zawór, a ty chcesz to zrobić w Albanii na parkingu
a tak poważnie to to forum powinno nam pomagać w poprawnym diagnozowaniu usterek.
Ten artykuł potwierdza teorię o błędzie p2279 - w zośce oznacza nieprawidłową pracę EGR-a.
Ale czy należy brać zaraz antybiotyk po pierwszych kaszlnięciach lub katarze.
U mnie diagnostyka i doświadczenia wyniesione z forum na razie pomogły. Jeżdżę już 2 m-ce, a jak przyjdzie czas na wymianę zaworu to trudno
Sorry Imalas, ale myślałem że już wymieniłeś ten zawór, a ty chcesz to zrobić w Albanii na parkingu
a tak poważnie to to forum powinno nam pomagać w poprawnym diagnozowaniu usterek.
Ten artykuł potwierdza teorię o błędzie p2279 - w zośce oznacza nieprawidłową pracę EGR-a.
Ale czy należy brać zaraz antybiotyk po pierwszych kaszlnięciach lub katarze.
U mnie diagnostyka i doświadczenia wyniesione z forum na razie pomogły. Jeżdżę już 2 m-ce, a jak przyjdzie czas na wymianę zaworu to trudno
Jasne, że nie! ale warto go zakupić jeśli jedzie się ...nomen omen do ...Albanii!!!kp2 pisze:....................
Ale czy należy brać zaraz antybiotyk po pierwszych kaszlnięciach lub katarze............................................
Jaki masz przebieg?, u mnie ok. 49 tys., a więc reguła potwierdza się , że EGR pada po 50 tys. jeśli jeździ się na "lepszym" paliwku!
Ludzie podajcie po ilu tys. km zaczęły się kłopoty z EGR-em, a kiedy była padaka totalna tzn. czyszczenie albo wymiana?
Zakupiłem blaszkę (zalecenie Fiata) z otworkami (12zł allegro) do "przyślepienia" częściowego przejścia EGR-kolektor, ale mam mieszane uczucia, ponieważ bez czyszczeni kolektora, przewodów i przepustnicy to może nie mieć sensu ... co Wy na to!?
To smutne, bo ja mam dopiero 60 tys. km.
Na razie po pierwszych objawach jeszcze EGR działa.
Interesują mnie opinie czy przy pomocy op-coma można zdiagnozować jego wadliwą pracę ewentualnie go rozruszać jak u mnie, a może to był tylko przypadek.
Łatwiej podłączyć laptopa niż rozbierać EGR-a
Dajcie znać ile jeździcie już z tymi blaszkami?
Na razie po pierwszych objawach jeszcze EGR działa.
Interesują mnie opinie czy przy pomocy op-coma można zdiagnozować jego wadliwą pracę ewentualnie go rozruszać jak u mnie, a może to był tylko przypadek.
Łatwiej podłączyć laptopa niż rozbierać EGR-a
Dajcie znać ile jeździcie już z tymi blaszkami?
Rozruszanie op-com-em EGR-a to ....fantastyka! ( jak zobaczysz na żywo, co tam jest w środku, to ... zrozumiesz )
Czyszczenie to też chwilowe rozwiązanie, tak, że ...takiego "eleganckiego" sposobu na EGR nie znajdziesz! W razie problemów i niejasnej sytuacji zaleca się test: całkowite zaślepienie przejścia EGR-kolektor (wystarczy blaszka po puszce piwa lub innego trunku) i jeśli jest poprawa, to tylko wymiana EGR (ew.kolejne czyszczenie)
Wielu ludzi potwierdza poprawę działania EGR po zastosowaniu koncentratu do czyszczenia wtryskiwaczy np. STP lub inny, ale to też raczej trzeba stosować systematycznie (co 5tys. km) i wtedy jest spoko! Do tego dochodzi wyższa kultura pracy silnika po takiej kuracji.
Zastosowałem i jest ok!
Czyszczenie to też chwilowe rozwiązanie, tak, że ...takiego "eleganckiego" sposobu na EGR nie znajdziesz! W razie problemów i niejasnej sytuacji zaleca się test: całkowite zaślepienie przejścia EGR-kolektor (wystarczy blaszka po puszce piwa lub innego trunku) i jeśli jest poprawa, to tylko wymiana EGR (ew.kolejne czyszczenie)
Wielu ludzi potwierdza poprawę działania EGR po zastosowaniu koncentratu do czyszczenia wtryskiwaczy np. STP lub inny, ale to też raczej trzeba stosować systematycznie (co 5tys. km) i wtedy jest spoko! Do tego dochodzi wyższa kultura pracy silnika po takiej kuracji.
Zastosowałem i jest ok!
Przepraszam że tu ale nowy jestem.... mam pytanie do kolegów- koleżanek, mam zafkę B (listopad 2005) 1.9 cdti mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie jest EGR (foto?) ewentualnie link do postów jak go wyczyścić. Moja zawka ma 146 tyś km i gdy wyprzedzałem autko przy 120km/h zrobiła mi (yhy) moc spadła podejrewam EGR chyba że się mylę liczę na odowiedz. Pozdrawiam. -B-
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
fargarap, przeczytaj i zastosuj się do porady w moim podpisie
a tu masz wszystko może Ciebie zainteresować:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308
a tu masz wszystko może Ciebie zainteresować:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308
Witam
Mam problem z błędem P0400-5A - jak w temacie zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego. Postanowilem usunac DPF,a - jazda miejska, wypalanie nawet co 300km. Auto nie wpadało w tryb awaryjny. Po usunieciu DPF'a programowo i fizycznie również wystapił ten sam bład. Pierwszego dnia po odbiorze auta z warsztatu wydawało mi sie ze lepiej jezdzi. Minus to to ze głośniej huczy przy obrotach 1500 - 2000. Bład pojawia sie regularnie - kilka krotnie juz kasowany.
Zafra 1,9 120 km automat, 230 tkm.
Mam problem z błędem P0400-5A - jak w temacie zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego. Postanowilem usunac DPF,a - jazda miejska, wypalanie nawet co 300km. Auto nie wpadało w tryb awaryjny. Po usunieciu DPF'a programowo i fizycznie również wystapił ten sam bład. Pierwszego dnia po odbiorze auta z warsztatu wydawało mi sie ze lepiej jezdzi. Minus to to ze głośniej huczy przy obrotach 1500 - 2000. Bład pojawia sie regularnie - kilka krotnie juz kasowany.
Zafra 1,9 120 km automat, 230 tkm.