Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Przemek_7171 pisze:Żona miała ostatnio drobną stłuczkę-ogólnie uderzyła delikatnie przednią lewą stroną błotnika w golfa.Po śladach nawet nie wiedziałbym że coś było...problem zaczął się wczoraj-rano auto odpaliło i żona do pracy spokojnie dojechała,po południu miała problem z odpaleniem.Udało się auto odpalić ale silnik szarpał na gazie zatem drogę do domu pokonała na paliwie-pod domem wjechała na parking i auto zgasło i nie idzie odpalić.Dodam że akumulator jest nowy i kręci rozrusznikiem ze aż miło,znajomy mechanik podjechał z kompem i komputer żadnych błedów nie wykazał.Mechanik wsiadł,zakręcił i stwierdził ze rozrusznik ma za duże obroty więc padła kompresja-czy to mozliwe ze tak nagle padł silnik?Co robić...ręce opadaja
Przemek_7171 pisze:więc padła kompresja-czy to mozliwe ze tak nagle padł silnik?
Nie chce się wierzyć, a dla pewności sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 19:14 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Przemek_7171 pisze:więc padła kompresja-czy to mozliwe ze tak nagle padł silnik?
Nie chce się wierzyć, a dla pewności sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi
Właśnie, ciężko w to uwierzyć, ale sprawdzenie kompresji wiele wyjaśni, a jeżeli rozrusznik faktycznie za "lekko" sobie radzi z silnikiem to może być to... poproś mechanika, aby podjechał z manometrem i niech sprawdzi komprechę... jeżeli będzie ok to później dalej czyli pompa paliwa (sprawdzenie ciśnienia przed wtryskami benzyny), później cewka zapłonowa
ps. może sprawdź na początek cewkę, odepnij ją, wykręć i sprawdź czy nie ma jakichś uszkodzeń mechanicznych, załóż i spróbuj odpalić
Dzis zdjelem kape.okazalo sie ze na pierwszym cylindrze pekly obie dzwigienki popychaczy.to one blokowaly walek rozrzadu przez to niebylo kompresji.tylko od czego one pekly??
Sorki ze wtrącam się z nowym problemem ale jest dziwny, mam taki problem, na szybko wykręcałem i zamiast 1 była 2 puściłem sprzęgło szarpało autem i zgasło i już nie odpaliło jest na łańcuchy więc to nie rozrząd, zastosowałem stary sposób i spróbowałem z plaka, załapał i zgasł podmieniłem moduł od świec i nic, puki daje mu plaka w filtr chodzi ale na niskich na wysokie nie wchodzi, odcinam placka i gaśnie ? po wymianie modułu jak przekręcam zaświeca się ogrzewanie świec żarowych ale gaśnie po sekundzie, na starym module zapalało się tylko z rana, przez ostatnie 4 dni zrobiłem 900km jak byłem w górach auto po pierwszym dniu nie chciało też zapalić ale łapało, puściło ciemną chmurę i odpaliło filtry wymieniane w sierpniu ,
Miałem tak samo.
Kolega chciał podjechać autem moim.
A że u mnie aby wbić 1 to trzeba najpierw 2 a potem 1.
Więc on od razu wbił 3 i ruszył.
Auto zaduszone zgasło.
Już nie odpaliło.
Pech chciał że akurat w tym momencie padł słynny tranzystor na pompie wtryskowej.
Rybka pisze:Miałem tak samo.
Kolega chciał podjechać autem moim.
A że u mnie aby wbić 1 to trzeba najpierw 2 a potem 1.
Więc on od razu wbił 3 i ruszył.
Auto zaduszone zgasło.
Już nie odpaliło.
Pech chciał że akurat w tym momencie padł słynny tranzystor na pompie wtryskowej.
Podepnij kompa powinien pokazać ci jakieś błędy.
dokładnie u mnie też aby wbić 1 najpierw muszę wbić 2 jutro sprawdzę to na warsztacie
A czy ktoś miał taki problem
Wymiana rozrządu przy okazji pompa oleju bo stara się uszkodziła i po wymianie problem z odpaleniem na zimnym silniku a mianowicie pierwszy strzał auto odpala na jakieś 2-3 sekundy i gaśnie później długotrwałe kręcenie rozrusznikiem i dźwięk jakby brak kompresji a jak już złapie to chodzi jak traktor jakby nie na wszystkich tłokach, po jakimś czasie takiej kulejącej pracy wszystko się normuje i na ciepłym pali. Pomocy bo zima za pasem temperatury niższe i w końcu braknie aku na odpalenie.
JARO pisze:A czy ktoś miał taki problem
Wymiana rozrządu przy okazji pompa oleju bo stara się uszkodziła i po wymianie problem z odpaleniem na zimnym silniku a mianowicie pierwszy strzał auto odpala na jakieś 2-3 sekundy i gaśnie później długotrwałe kręcenie rozrusznikiem i dźwięk jakby brak kompresji a jak już złapie to chodzi jak traktor jakby nie na wszystkich tłokach, po jakimś czasie takiej kulejącej pracy wszystko się normuje i na ciepłym pali. Pomocy bo zima za pasem temperatury niższe i w końcu braknie aku na odpalenie.
Czujnik położenia wałka rozrządu "dostał"? Znajduje się przy kole zębatym jednego z wałków. Nie wiem gdzie jest czujnik wału w tym aucie, ale chyba nie przy kole pasowym...
Tak jest przy kole zębatym jednego z wałka. Dzięki za podpowiedź. Dam znać czy pomogło ale dopiero za tydzień bo na tygodniu jestem w pracy w delegacji.
Rybka pisze:Miałem tak samo.
Kolega chciał podjechać autem moim.
A że u mnie aby wbić 1 to trzeba najpierw 2 a potem 1.
Więc on od razu wbił 3 i ruszył.
Auto zaduszone zgasło.
Już nie odpaliło.
Pech chciał że akurat w tym momencie padł słynny tranzystor na pompie wtryskowej.
Wita mam problem z zafirą usterka wystąpiła nagle, po odczytaniu błędów ze sterownika silnika P1600 - wymienić lub przeprogramować, czy spotkaliście się z taką usterką. Jeszcze co zaobserwowałem to jak włączę zapłon po jeździe gdy silnik jest rozgrzany miga mi kontrolka silnika wraz z kontrolką kluczyka 7 razy i już wiem że będzie problem.
Powiedzcie mi co do wymiany tranzystora bo wszędzie piszą co innego a filmili też są różne. Po wycięciu starego trazystora zakladam nowy i podlanczam pin 1 i 2 tak jak było w w orginale czy na krzyż bo widziałem ze też tak podlanczali a środkowy pin pod masę w rogu pomóżcie.
Bywa ,że sama wymiana tranzystora nie na długo pomaga. Jego spalenie to jedynie efekt usterki jaka bywa często zacieranie sie tłoczków , sterowanym tranzystorem. Gdy ten objaw się pojawia to tranzystor potzrebuje coraz wiekszego prądu az do momentu gdy sie przepala...tak więc warto sprawdzić cały sterownik wraz z pompą ale...tak bywa w wiekszości lecz ...nie zawsze , czego Tobie życzę