Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#376 Post autor: Crazy »

Przemek_7171 pisze:Żona miała ostatnio drobną stłuczkę-ogólnie uderzyła delikatnie przednią lewą stroną błotnika w golfa.Po śladach nawet nie wiedziałbym że coś było...problem zaczął się wczoraj-rano auto odpaliło i żona do pracy spokojnie dojechała,po południu miała problem z odpaleniem.Udało się auto odpalić ale silnik szarpał na gazie zatem drogę do domu pokonała na paliwie-pod domem wjechała na parking i auto zgasło i nie idzie odpalić.Dodam że akumulator jest nowy i kręci rozrusznikiem ze aż miło,znajomy mechanik podjechał z kompem i komputer żadnych błedów nie wykazał.Mechanik wsiadł,zakręcił i stwierdził ze rozrusznik ma za duże obroty więc padła kompresja-czy to mozliwe ze tak nagle padł silnik?Co robić...ręce opadaja

Przemek_7171 pisze:więc padła kompresja-czy to mozliwe ze tak nagle padł silnik?
Nie chce się wierzyć, a dla pewności sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 19:14 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Skasowany użytkownik 16629

#377 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Crazy pisze:
Przemek_7171 pisze:więc padła kompresja-czy to mozliwe ze tak nagle padł silnik?
Nie chce się wierzyć, a dla pewności sprawdzenie kompresji nie zaszkodzi
Właśnie, ciężko w to uwierzyć, ale sprawdzenie kompresji wiele wyjaśni, a jeżeli rozrusznik faktycznie za "lekko" sobie radzi z silnikiem to może być to... poproś mechanika, aby podjechał z manometrem i niech sprawdzi komprechę... jeżeli będzie ok to później dalej czyli pompa paliwa (sprawdzenie ciśnienia przed wtryskami benzyny), później cewka zapłonowa

ps. może sprawdź na początek cewkę, odepnij ją, wykręć i sprawdź czy nie ma jakichś uszkodzeń mechanicznych, załóż i spróbuj odpalić

Powodzenia

Awatar użytkownika
Przemek_7171
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 19 cze 2015, 21:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira A 2.2
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE

#378 Post autor: Przemek_7171 »

Dzis zdjelem kape.okazalo sie ze na pierwszym cylindrze pekly obie dzwigienki popychaczy.to one blokowaly walek rozrzadu przez to niebylo kompresji.tylko od czego one pekly??

Markon

#379 Post autor: Markon »

Sorki ze wtrącam się z nowym problemem ale jest dziwny, mam taki problem, na szybko wykręcałem i zamiast 1 była 2 puściłem sprzęgło szarpało autem i zgasło i już nie odpaliło jest na łańcuchy więc to nie rozrząd, zastosowałem stary sposób i spróbowałem z plaka, załapał i zgasł podmieniłem moduł od świec i nic, puki daje mu plaka w filtr chodzi ale na niskich na wysokie nie wchodzi, odcinam placka i gaśnie ? po wymianie modułu jak przekręcam zaświeca się ogrzewanie świec żarowych ale gaśnie po sekundzie, na starym module zapalało się tylko z rana, przez ostatnie 4 dni zrobiłem 900km jak byłem w górach auto po pierwszym dniu nie chciało też zapalić ale łapało, puściło ciemną chmurę i odpaliło filtry wymieniane w sierpniu ,

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#380 Post autor: Rybka »

Miałem tak samo.
Kolega chciał podjechać autem moim.
A że u mnie aby wbić 1 to trzeba najpierw 2 a potem 1.
Więc on od razu wbił 3 i ruszył.
Auto zaduszone zgasło.
Już nie odpaliło.
Pech chciał że akurat w tym momencie padł słynny tranzystor na pompie wtryskowej.

Podepnij kompa powinien pokazać ci jakieś błędy.

Markon

#381 Post autor: Markon »

Rybka pisze:Miałem tak samo.
Kolega chciał podjechać autem moim.
A że u mnie aby wbić 1 to trzeba najpierw 2 a potem 1.
Więc on od razu wbił 3 i ruszył.
Auto zaduszone zgasło.
Już nie odpaliło.
Pech chciał że akurat w tym momencie padł słynny tranzystor na pompie wtryskowej.

Podepnij kompa powinien pokazać ci jakieś błędy.
dokładnie u mnie też aby wbić 1 najpierw muszę wbić 2 :piwo: jutro sprawdzę to na warsztacie

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#382 Post autor: JARO »

A czy ktoś miał taki problem
Wymiana rozrządu przy okazji pompa oleju bo stara się uszkodziła i po wymianie problem z odpaleniem na zimnym silniku a mianowicie pierwszy strzał auto odpala na jakieś 2-3 sekundy i gaśnie później długotrwałe kręcenie rozrusznikiem i dźwięk jakby brak kompresji a jak już złapie to chodzi jak traktor jakby nie na wszystkich tłokach, po jakimś czasie takiej kulejącej pracy wszystko się normuje i na ciepłym pali. Pomocy bo zima za pasem temperatury niższe i w końcu braknie aku na odpalenie.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#383 Post autor: Janus »

JARO pisze:A czy ktoś miał taki problem
Wymiana rozrządu przy okazji pompa oleju bo stara się uszkodziła i po wymianie problem z odpaleniem na zimnym silniku a mianowicie pierwszy strzał auto odpala na jakieś 2-3 sekundy i gaśnie później długotrwałe kręcenie rozrusznikiem i dźwięk jakby brak kompresji a jak już złapie to chodzi jak traktor jakby nie na wszystkich tłokach, po jakimś czasie takiej kulejącej pracy wszystko się normuje i na ciepłym pali. Pomocy bo zima za pasem temperatury niższe i w końcu braknie aku na odpalenie.
Czujnik położenia wałka rozrządu "dostał"? Znajduje się przy kole zębatym jednego z wałków. Nie wiem gdzie jest czujnik wału w tym aucie, ale chyba nie przy kole pasowym...
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#384 Post autor: JARO »

Tak jest przy kole zębatym jednego z wałka. Dzięki za podpowiedź. Dam znać czy pomogło ale dopiero za tydzień bo na tygodniu jestem w pracy w delegacji.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#385 Post autor: Dziadek13 »

Tu masz manual co prawda z vectry ale to samo.
http://www110.zippyshare.com/v/aqZf9eTG/file.html

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#386 Post autor: gRZENIU »

Janus pisze:Nie wiem gdzie jest czujnik wału w tym aucie
Jest na bloku silnika przy kole zamachowym , po prawej stronie na dole ( zaraz nad miską olejową ) ...


Zanim go wymienisz spróbuj go wyczyścić , ponoć pomaga ;)

Markon

#387 Post autor: Markon »

Rybka pisze:Miałem tak samo.
Kolega chciał podjechać autem moim.
A że u mnie aby wbić 1 to trzeba najpierw 2 a potem 1.
Więc on od razu wbił 3 i ruszył.
Auto zaduszone zgasło.
Już nie odpaliło.
Pech chciał że akurat w tym momencie padł słynny tranzystor na pompie wtryskowej.

Podepnij kompa powinien pokazać ci jakieś błędy.
wyskoczył błąd p1635. I. P 1630

budzio0

#388 Post autor: budzio0 »

Wita mam problem z zafirą usterka wystąpiła nagle, po odczytaniu błędów ze sterownika silnika P1600 - wymienić lub przeprogramować, czy spotkaliście się z taką usterką. Jeszcze co zaobserwowałem to jak włączę zapłon po jeździe gdy silnik jest rozgrzany miga mi kontrolka silnika wraz z kontrolką kluczyka 7 razy i już wiem że będzie problem.

Markon

#389 Post autor: Markon »

Powiedzcie mi co do wymiany tranzystora bo wszędzie piszą co innego a filmili też są różne. Po wycięciu starego trazystora zakladam nowy i podlanczam pin 1 i 2 tak jak było w w orginale czy na krzyż bo widziałem ze też tak podlanczali a środkowy pin pod masę w rogu pomóżcie.

Skasowany użytkownik 6483

#390 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Bywa ,że sama wymiana tranzystora nie na długo pomaga. Jego spalenie to jedynie efekt usterki jaka bywa często zacieranie sie tłoczków , sterowanym tranzystorem. Gdy ten objaw się pojawia to tranzystor potzrebuje coraz wiekszego prądu az do momentu gdy sie przepala...tak więc warto sprawdzić cały sterownik wraz z pompą ale...tak bywa w wiekszości lecz ...nie zawsze , czego Tobie życzę :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”