Błąd 0130 , 0325

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
maanelo

Błąd 0130 , 0325

#1 Post autor: maanelo »

Witam
Mam pytanie ,czy te błędy mogą występować przez źle ustawioną instalację gazową .
Co do 0130 to chyba tak ale 0325 to nie mam pojęcia .
Mam BRC P&D 0130 pojawia się systematycznie ale ten drugi pojawił się dopiro dziś.
Praszę o jakieś rady .gdzie szukać tego czujnika (0325) i ewentualnie jak to sprawdzić.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

Znaczenie błędów:

P0130 - Heated Oxygen Sensor (HO2S) Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1
lub
P0130 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I Sensor 1)
lub
P0130 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"
lub
P0130 O2 Sensor otwarty obwód

ten czujnik podobno znajduje się w sondzie lambda


P0325 - PCM Knock Sensor Circuit
lub
P0325 Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank I or Single Sensor)
lub
P0325 "Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj. czujnik) - usterka"
lub
P0325 Obwód sygnału spalania stukowego

gdzie go szukać niech wypowiedzą się posiadacze benzynowców

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

szura217 pisze:Mam problem z notorycznym pojawianiem się błędu P0325 - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1, błąd pojawia się głównie w trasie gdy jedzie się stale na wyższych obrotach. Czujnik był w związku z tym błędem wymieniony, niestety nic to nie zmieniło. Wczoraj przed trasą wymieniłem świece na oryginalne GM, początkowo byłem już zadowolony 50 km przejechane i brak kontrolki, niestety moja radość była przedwczesna, pojawił się złowrogi check... Dodam, błąd zarówno pojawia się na BP jak i LPG. Koledzy macie może pomysł co to może być?
Masz najprawdo podobnie różnice kompresji w cylindrach znaczy jeden cylinder, i na nim wywala błąd oczywiście jeśli czujnik sprawny.
Poziom oleju myśle że dobry bo podpory na wale mogą stukać i jest błąd.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2016, 21:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: szura217 »

Poziom oleju jak najbardziej w porządku, w sumie to myślę że ten błąd pojawia się już dłuższy czas, denerwował mnie ten pojawiający i znikający check, więc kupiłem fejsa i ostatnio co się pojawiał to odczytanie i kasowanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

To teraz jedź na pomiar kompresji.
I niech ci zrobią próbę olejową będziesz wiedział czy to góra puszcza czy dół.

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: szura217 »

Kurczę, chyba trzeba będzie się przejechać, jakiś innych objawów jednak jak na razie nie zauważyłem.
Obrazek

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#7 Post autor: siwy1538 »

cześć
A świece kiedy wymieniałeś?

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#8 Post autor: tomzam »

siwy1538 pisze:cześć
A świece kiedy wymieniałeś?
czytaj dokładnie:
"Wczoraj przed trasą wymieniłem świece na oryginalne GM, " - 1-szy post

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: szura217 »

Po wymianie świec błąd zapalił się później niż zwykle, ale niestety się zapalił.
Obrazek

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#10 Post autor: siwy1538 »

tomzam pisze:
siwy1538 pisze:cześć
A świece kiedy wymieniałeś?
czytaj dokładnie:
"Wczoraj przed trasą wymieniłem świece na oryginalne GM, " - 1-szy post
ups, nie doczytałem :D w cytowanym poście

a próbowałeś odłączyć ten czujnik i jechać z odłączonym?

Czujnik jak wymieniałeś to oryginał czy zamiennik?

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: szura217 »

Zamiennik. Jeszcze nie próbowałem z odłączonym. Prócz magicznego checka nie ma innych objawów. Ale następnym razem spróbuję.

Dodano:
Tak przy okazji na jakiej zasadzie działa ten czujnik?
Ostatnio zmieniony 17 paź 2016, 07:24 przez szura217, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#12 Post autor: siwy1538 »

szura217 pisze:Zamiennik. Jeszcze nie próbowałem z odłączonym. Prócz magicznego checka nie ma innych objawów. Ale następnym razem spróbuję.

Dodano:
Tak przy okazji na jakiej zasadzie działa ten czujnik?
zapytałem, bo czasami zamienniki również po wymianie powodują błędy

Może nie jest tu opisane za dokładnie.
Chociaż wiadomo będzie co to jest, jak działa i jak sprawdzić

jak sprawdzić z innego forum może sie przyda http://www.motonews.pl/?op=fvt&t=193319&c=0&f=1

i co to jest ten czujnik https://pl.wikipedia.org/wiki/Czujnik_s ... _stukowego
ps

pogadałbym kimś z oddziału kto ma sprawny czujnik i podmienił ale na oryginalny
podobny problem maiał kolega w swoje Astrze G z Z18XE, pomogła dopiero wymiana sterownika silnika niestety. No ale zostawmy czarnowidztwo na sam koniec jakby nie pomogły inne metody sprawdzenia i usunięcia usterki.
powodzenia

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#13 Post autor: szura217 »

Niestety nie udało mi się jeszcze dobrać, do tego czujnika, ale za to dzisiejszą trasę zrobiłem w dużej mierze z podpiętym fejsem. Dziewczyna obserwowała cały czas laptopa, a jak się pokazał błąd zrobiła zrzut ekranu. Przez około 40km wartości były praktycznie non stop 0, jedynie kilkukrotnie na pojedynczych cylindrach pojawiała się wartość 1 i momentalnie wracała na 0.

Zastanawia mnie to, że cały czas wartości na wszystkich cylindrach były takie same, czy nie powinno być tak, że na każdym powinny być odrobinę inne wartości? Jeszcze mam pytanie jakie napięcie powinno być na czujniku?

Zrzut ekranu
Obrazek

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#14 Post autor: szura217 »

Aktualizacja:
Zaobserwowałem zależność dotyczącą pojawiania się i znikania błędu:
-przejazd przez torowisko tramwajowe/dziura itd.
-kręcenie silnika do wyższych obrotów, rzędu 4000-5000 i więcej,
-zmiany biegów,

Zastanawiam się czy to nie jakiś zimny lut czy przerwany kabel czy luźna jakaś wtyczka, tylko nie wiem gdzie szukać. Problemy z kompresją jak dla mnie to by były cały czas, a nie okresowo. Jak złapie błąd to odczyty jak ze zrzutu występują nawet na postoju przy dodawaniu gazu.
Obrazek

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#15 Post autor: szura217 »

Aktualizacja:
-sterownik wrócił z naprawy w związku z innymi błędami, niestety P0325 dalej występuje;
-wymieniono przewód pomiędzy czujnikiem a sterownikiem - brak efektu
-z czujnika dane docierają do sterownika, czytałem trochę na zagranicznych forach że po prostu ten czujnik może łapać stuki niekoniecznie od spalania stukowego
Obrazek

Nowy Rok więc walczymy dalej, ponieważ mam już dość wiecznie palącego się CHECKA.

Przy okazji wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 13:01 przez szura217, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”