Zakup auta z dużym przebiegiem

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
dj_alen

Zakup auta z dużym przebiegiem

#1 Post autor: dj_alen »

Witam, stoję przed dylematem zmiany auta i trafiła się Zafira B z 2006 r mojego byłego sąsiada którą on eksploatuje od 5 lat z silnikiem 1.9 CDTI 150 km. Auto mi sie podoba jest fajnie utrzymane, super wyposażone czujniki parkowania, navi w kolorze przycisk sport czyli chyba ten cały IDS grzane fotele itd jedynym mankamentem tego auta jest przebieg blisko 400 tys. z czego większość około 300 zzrobił sąsiad gdyż codziennie dojeżdża do pracy około 100 km i wraca. Auto zawsze serwisowane na czas, olej co 12000 km rozrząd co 60 tys i oglądając go silnik pracował ok nie kopcił, zbiera się super sprzedający twierdzi że robił turbo sprzegło dwumas itd. Z tego co zgłębiłem temat to klapy wirowe są wywalone tzn tak mi sie wydaje bo nie ma tego cięgna za głowicą. Panowie co sprawdzić jak będe dzisjaj oglądał auto jeszcze raz? Jak sprawdzić czy ma amortyzatory z IDS+, jak sprawdzić czy ma DPF czy ma juz wycięty i czy nie odpuścić auta z takim przebiegiem? Prosze o szybka pomoc bo dzisjaj jade go oglądać i muszę podjąć decyzje.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#2 Post autor: Flora »

Kupując taki samochód "świeżo ściągnięty od Niemca" w większości przypadków masz zbliżony przebieg, ale dla Twojego dobrego samopoczucia sprzedający ustawi magiczne 179 000 za co oczywiście odpowiednio zapłacisz. Jeżeli masz samochód z takiego źródła i znasz dokładnie jego historię to będzie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż szukanie czegoś po komisach.

dj_alen

#3 Post autor: dj_alen »

Wiem kolego ze tak to jest. Chodzi mi bardziej o to jaka żywotność ma taki silnik tzn czy np przebieg 400 tys skazuje go na remont oczywiście orientacyjnie i wiem że dużo zależy od eksploatacji. Na co zrobić szczególną uwagę przy oglądaniu? Co z Fap i tym Ids bać się tego i jak sprawdzić czy auto jest wyposażone w takie cuda?

dj_alen

#4 Post autor: dj_alen »

A i jeszcze jakie są ewentualnie koszty wycięcia fapa?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#5 Post autor: Mawerix »

Zafira nie ma FAPa jak już to DPF to są filtry o dwóch różnych konstrukcjach.
A czy jest wystarczy zerknąć pod podwozie jeśli na wysokości przednich siedzeń jest puszka na wydechu do do której doprowadzone są stalowe cienkie rurki znaczy DPF jest.
Jeśli silnik jest sprawny niema się co obawiać tego filtra..
IDS w razie W można wymienić na zwykłe zawieszenie.
Jeśli idzie o przebieg to turbo i dwunastnicy zrobione a ewentualnie zostają wtryski ;)
Ostatnio zmieniony 24 paź 2016, 09:07 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

dj_alen

#6 Post autor: dj_alen »

A czy każda domyślnie miała DPF ? Na co szczególnie zwrócić uwagę przy oglądaniu jakaś korozja typowe usterki?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#7 Post autor: Mawerix »

Moja obecna nie miała DPFa fabrycznie ale to początek produkcji wcześniejsza z 2006r. miała.
Korozja dolnych części drzwi i chyba nad uszczelką progową przy tylnych drzwiach.

boro_1
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2019, 19:06
Imię: Kamil
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18
Gender:

#8 Post autor: boro_1 »

Witam.

Mam możliwość zakupienia zafiry z przebiegiem 290000 ale zrobiona korekta na 190. Warto sie tym interesować czy raczej taki przebieg w 1.8 juz go dyskwalifikuje? do tej pory jeździłem dieslami więc nie mam rozeznania w benzynie. Proszę o poradę\opinie

boro_1
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2019, 19:06
Imię: Kamil
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18
Gender:

#9 Post autor: boro_1 »

Naprawde? Nikt nic sie nie wypowie?

Deleted User 21664

#10 Post autor: Deleted User 21664 »

Ja bym w nie szedł ;) już na początku wałek z cofniętym przebiegiem...potem może być tylko gorzej. Lepiej dłużej poszukać i dobrze sprawdzić przez zakupem

boro_1
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2019, 19:06
Imię: Kamil
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18
Gender:

#11 Post autor: boro_1 »

Makary pisze: 17 kwie 2019, 19:46 Ja bym w nie szedł ;) już na początku wałek z cofniętym przebiegiem...potem może być tylko gorzej. Lepiej dłużej poszukać i dobrze sprawdzić przez zakupem
Ale zafira jest tańsza sporo. Nie widać żeby była składana z 3. Auto z Danii i to co znajomy powiedział ze wymienił to potwierdza się z Duńską stroną. Dodatkowo twierdzi że wyminił 1 rolke zmiennych faz rozrządu i powiedział że jak kupie 2 to mi wymieni w gratisie.
Wiem że dla diesla 300 to nic ale dla benzyny to jakoś wydaje mi się kosmos. Ma ktoś może przejechane powyżej 300? Co ewentualnie może paść?

Deleted User 21664

#12 Post autor: Deleted User 21664 »

Kolego CCC (cena czyni cuda). Nikt dobrego auta za "frytki" nie odda ;)
Jeśli jest cofnięty licznik o 100 tys. to równie dobrze może być cofnięty o 500 tys.

Zrobisz jak uważasz... ale .... przyjdzie goopi i kupi... decyzja należy do Ciebie.
;)

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#13 Post autor: Mariusz »

Jak nie znasz historii serwisowej to nie pchaj się w to. Ten silnik lubi jak się o niego dba. Odpowiedni olej, częstotliwość zmian. itp. Kiedy wiadomo że przebieg cofany to nie wiesz co jeszcze może go boleć.Może sie zaraz okazać ze do roboty jest chłodniczka oleju, Szklanki zaworowe albo termostat. O KZFR już pisałeś. Nawiasem pisząc kto dbający o auto wymienia tylko jedno koło KZFR? Auto szykowane na handel. daj se spokój.

boro_1
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2019, 19:06
Imię: Kamil
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18
Gender:

#14 Post autor: boro_1 »

Z Twojego opisu wynika że o ten silnik trzeba dbać bardziej niż o diesla i bardziej awaryjny może być. Auto jest z 2007r i z Danii więc na stronie można sprawdzić. Ostatni przegląd w Danii w lutym tego roku właśnie przy 290. Znajomy mi odrazu powiedział że korekta i że 1 koło zmr wymienil. Cena 13k z opłatami. Jest też ksiazka. Powiedział że powinien jeszcze pojeździć... Myślę że połowa w Polsce nie wie ile naprawdę ma przejechane. I już sam niewiem.

mko13
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 09 sty 2019, 16:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:

#15 Post autor: mko13 »

Ja bym się w to nie pchał. Obserwuj ogłoszenia i prędzej czy później powinieneś znaleźć dobrą ofertę od właściciela z Polski ( może nawet się uda od pierwszego). Ja tak kupiłem: od pierwszego właściciela i dodatkowo z fakturami z ASO i jestem bardzo zadowolony z auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”