ECN 59761 --- Termostat
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Panowie mam pytanie, po uruchomieniu "tajnego" menu zauważyłem że temperatura silnika nie przekracza 80'C nawet po długiej trasie jaki powinny być optymalne wskazania temperatury
Nie sprawdzałem czy jest różnica w odczytach między wyświetlaczem a op- comem.
Nie sprawdzałem czy jest różnica w odczytach między wyświetlaczem a op- comem.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 21:40 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam serdecznie kolegów, podepnę się pod temat z chłodzeniem silnika. Bardzo bym prosił o jakieś wskazania, problem polega na tym że auto po nagrzaniu się wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiornik z dość dużym ciśnieniem. po zgaszeniu znika praktycznie cały płyn ze zbiornika i tak w kółko odpalamy nagrzewany silnik do 103 -105 stopni włącza się wentylator a płyn przez przewał ucieka ze zbiornika (po odkręceniu korka ze zbiornika gotuje się niesamowicie wywala strasznie płyn) Wymieniłem termostat wraz z obudową na febiego i nic to nie dało, rura miedzy chłodnica a termostatem jest praktycznie bez ciśnienia.
proszę o pomoc gdzie szukać.
proszę o pomoc gdzie szukać.
Jak dla mnie to wygląda na to ,że albo kupiłes walnięty termostat albo cos Ci podeszło pod niego w taki sposób ,że blokuje otwarcie. W ten sposób możesz szybko zagotować silnik. Moja rada : wyjmij termostat i sprawdź czy wszystko z nim w porządku. To bardziej optymistyczna wersja , ta mniej optymistyczna to walnieta uszczelka głowicy i masz przedmuchy do układu chłodzenia. dziwne jedynie to,że nie masz żadnego ciśnienia na węzu do chłodnicy , tak jakby tam nie dochodził wcale płyn. Sprawdź ten termostat na początek kolego.
Witam ponownie. Bawimy się dalej z tematem. Rozebrałem stary termostat czyli została obudowa i tak założyłem (czyli przelotowo) wszystko jak ręką odjąć dziś przejechane w ciepły dzień ok 20 km po mieście i jest dobrze wentylator włącza się płyn uspokoił się nie gotuje czuć delikatne ciśnienie na węży między chłodnica a (termostatem tzn obudową). Ciekawi mnie jak sprawdzić ten nowy termostat czy otwiera czy nie? Chyba trzeba będzie starym sposobem zagotować wodę i zobaczyć czy będzie otwierał się, może być wadliwy przecież- tak mi się wydaje. Co do uszczelki pod głowicą to chyba ciśnienie wychodziło by zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku -mówimy o przedmuchu, i pewnie jeszcze kilka innych objawów było by takowej awarii. Co o tym myślicie?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 cze 2018, 23:56
- Imię: marcin
- Auto: opel zafira b 1.8
- Model: zb
- Oznaczenie silnika: z18xer
witam wszystkich, nie mogłem znaleźć podobnego tematu więc pozwoliłem sobie otworzyć nowy. Mam problem taki, że przy wypedałowaniu przy zapłonie wyskakuje mi błąd ecn 59761 (gdzieś wyczytałem, że to problem z termostatem) a przy podpięciu kompa żaden błąd mi nie wyskakuje. Nie wiem czy drążyć ten temat u jakiegoś speca czy czekać aż będą jakieś objawy typu: przegrzanie się płynu chłodniczego ? proszę o poradę kogoś kumatego w tym temacie, pozdrawiam.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A sprawdzałeś temp w test mode?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Wejdź w test mode, odpal auto i się przejedź , patrz jak zachowuje się temperatura podczas jazdy (coolant)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Jeśli wyskoczył Ci błąd termostatu to wskazania temperatury nic Ci nie powiedzą. Awaria termostatu może być dwojaka.
1. Mogą zerwać się gumowe oringi i wtedy jest pełen przepływ i to możesz wypatrzyć w test mode obserwując temperaturę w czasie jazdy. Ta awaria nie wywala błędu.
2.W termostacie jest grzałka i jak ona padnie to wtedy wywali błąd. W tej sytuacji musisz wymienić cały termostat razem z obudową.
Jestem świeżo po wymianie, możesz zerknąć tutaj viewtopic.php?f=87&t=25930&start=135
Fotka starego termostatu. Po lewej sam termostat, a po prawej jego obudowa. Ten cienki pręcik to grzałka i to ona wywala błąd.
1. Mogą zerwać się gumowe oringi i wtedy jest pełen przepływ i to możesz wypatrzyć w test mode obserwując temperaturę w czasie jazdy. Ta awaria nie wywala błędu.
2.W termostacie jest grzałka i jak ona padnie to wtedy wywali błąd. W tej sytuacji musisz wymienić cały termostat razem z obudową.
Jestem świeżo po wymianie, możesz zerknąć tutaj viewtopic.php?f=87&t=25930&start=135
Fotka starego termostatu. Po lewej sam termostat, a po prawej jego obudowa. Ten cienki pręcik to grzałka i to ona wywala błąd.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2018, 05:49 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.