Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
przemeks77

#391 Post autor: przemeks77 »

Jeśli wcześniej nie było problemów z odpalaniem auta to na pewno 99%tranzystor pompa raczej nie siada jak się o nią dba.

Markon

#392 Post autor: Markon »

to trochę dziwne bo miałem obiaw jak była rezerwa ze jak zgasiłem i nie chciał zapalić ale chwile, potem odpalił ale buchnął dymem jak trzymałem poziom paliwa było ok potem wymieniłem filtr paliwa zalałem lepszą ropą , zmieniłem stacje i nawet na rezerwie nic się nie działo, a po tym ruszeniu z 2 jak szarpnęło to już kaplica

Markon

#393 Post autor: Markon »

Myślałem ze gozej być nie może odkrecalem wiązka od sterownika a tu plum torx wpadł do pompy i nie chce wylesc i dalej nie Wiem jak podpiąć tranzystor on ma 3 nóżki a Stary miał 4 ? Dwie na wprost jeden drucik w prawy róg a drugi na lewo jak podpiąć bo te filmy to i kant rozbić

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#394 Post autor: Dziadek13 »

Co do tranzystora to może ci to pomoże. http://www24.zippyshare.com/v/bHrEBPnC/file.html
A torxa magnesem wyjmij.

Markon

#395 Post autor: Markon »

Dziadek13 pisze:Co do tranzystora to może ci to pomoże. http://www24.zippyshare.com/v/bHrEBPnC/file.html
A torxa magnesem wyjmij.
mam nadzieje a z tranzystorem tak na szybko rozrysowałem https://photos.google.com/photo/AF1QipP8nOaC4dpNcS4wdxsh5Oabb_a4_hC2Z1OWKlB_

ok już wiem o co chodzi
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 10:24 przez Markon, łącznie zmieniany 2 razy.

Markon

#396 Post autor: Markon »

niestety pompa do wymiany i problemy muszę rozpiąć jeden łańcuch rozrządu czy są znaki jak to później ustawić? czy oprócz motyla na wałek jest jeszcze jakaś blokada

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#397 Post autor: Rybka »

Na youtube jest film jak to się robi.
Pokazane na oplu vectra ale to ten sam silnik.
https://m.youtube.com/watch?v=RO4sjJKkHnE

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#398 Post autor: JARO »

Janus nie pomogło z wymianą czujnika położenia wałka rozrządu chyba że jest jeszcze jedna opcja: kupiłem nieoryginalny czujnik i po podłączeniu wywaliło błąd 0340 więc może wszystko by grało jakby czujnik był oryginalny
Ostatnio zmieniony 22 paź 2016, 19:00 przez JARO, łącznie zmieniany 3 razy.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#399 Post autor: Janus »

JARO pisze:Janus nie pomogło z wymianą czujnika położenia wałka rozrządu chyba że jest jeszcze jedna opcja: kupiłem nieoryginalny czujnik i po podłączeniu wywaliło błąd 0340 więc może wszystko by grało jakby czujnik był oryginalny
Jest to jakaś opcja - nalepiej żeby ktoś Ciebie wsparł i zechciał użyczyć czujnika na podmiankę... Ewentualnie jest problem z samą wiązką - mam nadzieję, że nie z komputerem silnika. A przypomnij sobie, czy przy tym majstrowaniu przy silniku nie był dotykany (odkręcany, odkładany, odginany) komputer albo jego wiązka.
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#400 Post autor: Janus »

Markon pisze:niestety pompa do wymiany i problemy muszę rozpiąć jeden łańcuch rozrządu czy są znaki jak to później ustawić? czy oprócz motyla na wałek jest jeszcze jakaś blokada
Czy Kolega ma na pewno Y20DTH (EGR elektryczny czy pneumatyczny)??
Pytanie do Kolegi Dziadek - czy przypadkiem w X20DTH nie mam możliwości regulacji kółka na pompie na tych fasolkach? Może to po prostu napęd pompy się przestawił...?
Janusz

Organ18

#401 Post autor: Organ18 »

A u mnie już zafirka hula aż miło przyjechałem zgasiłem i rano odpalić nie mogłem okazało sie że sterownik był do wymiany ;) Ale przez to że mam firmę i duże auto dostawcze więc muszę z Zafirką się rozstać :(
ma spore wyposażenie no i jestem 1szym w PL właścielem , autko z niemiec , do końca w niemczech serwisowany są książki serwisowe niemieckie nawet istrukcja obsługi auta po niemiecku cała książka a ja mam PL wydrukowaną ;) szkoda mi się rozstawać bo na wyposaż. pełna reg. fotela kierowcy , tempomat czy elektryczne i podgrzew. lusterka , blokada tylnych szyb takich bajerów nigdy nie miałem , a jeździłem nim tylko po okolicy :( nie stety ubezpieczenie itd. kosztują a mi szkoda tego auta żeby stało na placu i niszczało szczególnie że dbam o niego zawsze czyściutko i pachnąco w nim odkąd mam prawko już kilka lat o każde auto bardzo dbałem założyłem jedno motto " auto świadczy o kierowcy " więc staram się co sobote czasami piątek odkurzyć , umyć ;) często nawet w tyg. zaglądam na olej , płyn do chłodnicy i spryskiwacza . Tankowany na BP w 99,9 % zdażył się statoil i shel zrobiłem 7 tyś . Jeżde dostawczym więc nie mam kiedy jeździć osobówką .
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 16:00 przez Organ18, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#402 Post autor: Dziadek13 »

Janus pisze:czy przypadkiem w X20DTH nie mam możliwości regulacji kółka na pompie na tych fasolkach?
Owalne otwory zaznaczone na zdjęciu do ustawiania zapłonu.
Na pompie są dwa niezależne koła zębate. To pierwsze ma otwory zwykłe, a to pod nim ma te fasolki które służą właśnie do przestawiania kąta zapłonu. Przy czym to "przestawianie" działa tylko przy pompach "jednowtykowych". PSG16 dwuwtykowa elektronicznie sie ustawia.

Obrazek

Obrazek
Markon pisze:czy oprócz motyla na wałek jest jeszcze jakaś blokada
Tu masz opis. http://www59.zippyshare.com/v/lgWnlroj/file.html
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 17:45 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Markon

#403 Post autor: Markon »

Podziękowania udało się auto odpaliło padł przekaźnik 09131691 kupiłem 90508974 czy będzie to jakiś problem bo błędu nie wywala pali ciężko ale to dlatego że czyscilem nagar w kolektorze i musi się wypalic przekaźnik oczywiście świec zerowych p1635

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#404 Post autor: Janus »

Markon pisze:Podziękowania udało się auto odpaliło padł przekaźnik 09131691 kupiłem 90508974 czy będzie to jakiś problem bo błędu nie wywala pali ciężko ale to dlatego że czyscilem nagar w kolektorze i musi się wypalic przekaźnik oczywiście świec zerowych p1635
Gdyby Kolega zechciał jaśniej o co chodzi z tymi przekaźnikami, to było by dla "potomnych"
Janusz

Markon

#405 Post autor: Markon »

Zamontowalem inne typ niż był do świec zerowych było ok zrobiłem 4 km zgasilem auto kontrolka od świec nawet nie blysla i auto znowu nie odpala błąd p1635 czyli przekaźnik wychodzi że mam coś z instalacja bo raz działa kontrolka od świec a raz nie i nie grzeje świec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”