Brak tylniego lewy światła pozycyjnego / mijania

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MarcinP

Brak tylniego lewy światła pozycyjnego / mijania

#1 Post autor: MarcinP »

Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post tutaj.

Mam problem z światłem tył lewy pozycja / mijania - nie świeci. Oczywiście pierwszym ruchem z mojej strony była wymiana żarówki. Nie pomogło. Więc stwierdziłem, że to pewnie jakiś bezpiecznik. Przejrzałem wszystkie i wizualnie wyglądają OK. Dla pewności jeszcze pozamieniałem te odpowiedzialne za światła z innymi. Też nic, myślę styki może. Oczyściłem również i to nie pomogło. Aby wykluczyć kupno uszkodzonej żarówki zamieniłem je stronami. Oczywiście, prawa działała, lewa nie. Dodam że stop działa OK.

Nie pozostało mi nic innego jak iść po miernik. Po prawej stronie napięcie wynosiło ok 13.5-6V
natomiast po lewej (i sądzę że tutaj jest problem) na początku ok 12V ale po 2-3 min spadło poniżej 11V.

Domyślam się, że kluczowe może być tutaj napięcie po lewej stronie. Niestety nie wiem jakie powinno być dokładnie to napięcie, ale skoro żarówka to 12V więc zapewne nie mniejsze niż te 12.

Kolejna spraw czym to może być spowodowane? Ten spadek napięcia po tej jednej stronie?

Nie wiem czy to ma znaczenie ale niedawno miałem wymieniany akumulator. Trudno mi dokładnie to stwierdzić ale brak światła stwierdziłem właśnie jakoś kilka dni po tej wymianie.

Jakieś koncepcje?

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#2 Post autor: tOmki »

MarcinP pisze:Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post tutaj.

Mam problem z światłem tył lewy pozycja / mijania - nie świeci. Oczywiście pierwszym ruchem z mojej strony była wymiana żarówki. Nie pomogło. Więc stwierdziłem, że to pewnie jakiś bezpiecznik. Przejrzałem wszystkie i wizualnie wyglądają OK. Dla pewności jeszcze pozamieniałem te odpowiedzialne za światła z innymi. Też nic, myślę styki może. Oczyściłem również i to nie pomogło. Aby wykluczyć kupno uszkodzonej żarówki zamieniłem je stronami. Oczywiście, prawa działała, lewa nie. Dodam że stop działa OK.

Nie pozostało mi nic innego jak iść po miernik. Po prawej stronie napięcie wynosiło ok 13.5-6V
natomiast po lewej (i sądzę że tutaj jest problem) na początku ok 12V ale po 2-3 min spadło poniżej 11V.

Domyślam się, że kluczowe może być tutaj napięcie po lewej stronie. Niestety nie wiem jakie powinno być dokładnie to napięcie, ale skoro żarówka to 12V więc zapewne nie mniejsze niż te 12.

Kolejna spraw czym to może być spowodowane? Ten spadek napięcia po tej jednej stronie?

Nie wiem czy to ma znaczenie ale niedawno miałem wymieniany akumulator. Trudno mi dokładnie to stwierdzić ale brak światła stwierdziłem właśnie jakoś kilka dni po tej wymianie.

Jakieś koncepcje?
Mierzyłeś napięcie z włożoną żarówką i bez ?
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 19:15 przez tOmki, łącznie zmieniany 1 raz.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

MarcinP

#3 Post autor: MarcinP »

Nie, oba pomiary były bez żarówki na kostce i na stykach.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 14:52 przez MarcinP, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

Podaj dodatkową mase na lampe.

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#5 Post autor: tOmki »

Spróbuj jeszcze tak: wyciągnij bezpiecznik od tych świateł, włóż żarówkę, włóż bezpiecznik.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: szura217 »

Sprawdź też styki w kostce, coś w obwodzie stawia duży opór albo gdzieś jest przebicie i prąd ucieka.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 18:24 przez szura217, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

MarcinP

#7 Post autor: MarcinP »

tOmki pisze:Spróbuj jeszcze tak: wyciągnij bezpiecznik od tych świateł, włóż żarówkę, włóż bezpiecznik.
Hm.. a co to da?
Dziadek13 pisze:Podaj dodatkową mase na lampe.
Nie rozumie, co to mi da? Przecież masa jest wspólna dla pozostałych świateł w lampie, a one działają. Więc z masa jest raczej OK.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#8 Post autor: Dziadek13 »

MarcinP pisze:Nie pozostało mi nic innego jak iść po miernik. Po prawej stronie napięcie wynosiło ok 13.5-6V
natomiast po lewej (i sądzę że tutaj jest problem) na początku ok 12V ale po 2-3 min spadło poniżej 11V.
Widziałeś na drogach auta które mają jedną lampe ciemniejszą to właśnie jest brak masy i napięcie pod obciążeniem spada stąd u ciebie spadek napięcia. Podaj mase na nie świecące żarówki będziesz pewny.

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#9 Post autor: tOmki »

MarcinP pisze:
tOmki pisze:Spróbuj jeszcze tak: wyciągnij bezpiecznik od tych świateł, włóż żarówkę, włóż bezpiecznik.
Hm.. a co to da?
U mnie tak w Megance trzeba żarówki w drzwiach wymieniać :]
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#10 Post autor: Mawerix »

Dziadek13 pisze:Widziałeś na drogach auta które mają jedną lampe ciemniejszą to właśnie jest brak masy i napięcie pod obciążeniem spada stąd u ciebie spadek napięcia. Podaj mase na nie świecące żarówki będziesz pewny.


U niego światło STOP działa dobrze i nic nie wspomina o "dyskotece" np. przy włączeniu kierunkowskazu....


Nie zgłębiałem jeszcze tematu tego ale zwróćcie uwagę że w tej lampie jest żarówka jedno włóknowa a nie jak w większości starych pojazdów dwu włóknowa więc nie chce mi się wierzyć że lampa świecąc jako postojowe/pozycyjne ma pełne napięcie 12-14V. Mierząc napięcie na takim obwodzie trzeba go obciążyć (właśnie żarówką) bo inaczej pomiar będzie błędny.
Jeśli okablowanie jest OK to problem pewnie jest w REC

MarcinP

#11 Post autor: MarcinP »

Wracam do tematu gdyż teraz jestem na 100% pewien, że problem leży w przewodzie po lewej stronie doprowadzającym prąd do tego światła. Nie w masie. Posprawdzałem na krótko z żarówką.
Obecnie mam zrobioną prowizorkę i podciągnięte świtało z prawego do lewego ale chciałbym to zrobić tak jak w książce pisze.
Moje pytanie skąd ten kabelek leci do tyły? W którym miejscu mogę go sprawdzić ?

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#12 Post autor: Mawerix »

MarcinP pisze:Moje pytanie skąd ten kabelek leci do tyły? W którym miejscu mogę go sprawdzić ?
Szukaj do w RECu tylny moduł znajdujący się w bagażniku po lewej stronie.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2016, 18:53 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

MarcinP

#13 Post autor: MarcinP »

No ale chyba w ZA nie ma RECa ?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#14 Post autor: Flora »

MarcinP pisze:No ale chyba w ZA nie ma RECa ?
Ale to temat dotyczący ZB :>

MarcinP

#15 Post autor: MarcinP »

UPS faktycznie przepraszam, w takim wypadku proszę moderatora o przeniesienie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”