[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Dane pojazdu mamy sobie do tego oleju dobrać czy jak można podejrzewać jedynie że to PB Jeśli idzie o Moltul to bardzo dobry wybór.zibi110 pisze: kupilem motula 10w40 co wy na to?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, 10:29 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Mam Zafirę z silnikiem X 2.0 DTL z przebiegiem 400 tys.km- którą "odziedziczyłem" po synu. do czerwca tego roku Zośka latała na castrolu edge 5w-40 ale "brała" już bardzo dużo tego oleju /prawie 1 litr na 1000 km/ więc nastąpiła wymiana oliwy na Fusch Titan MC 10w/40-od tego momentu zużycie oleju spadło prawie do zera-zrobiłem od chwili wymiany już 5000 km a oliwy ubyło może 100 gram.Z przejścia na pólsyntetyk jestem mega zadowolony.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Wybacz ale Twoje zadowolenie wynika jedynie z faktu, że nie ubywa Ci oleju. Jeśli zużycie było na poziomie 1l/1000 km to chyba coś było nie tak. Pierwsza zasadnicza sprawa to czy silnik spalał olej czy były wycieki? Podejrzewam, że olej nie był wymieniany od dawna i mógł już kompletnie nie trzymać parametrów i w efekcie jego spalanie mogło być nadmierne (chociaż 1l/100 km świadczy raczej o usterce silnika). Przejście na 10w40 na pewno nie ucieszyło turbosprężarki. Radzę w zimie ostrożnie obchodzić się z zimnym silnikiem bo pompowalność 10w40 jest o wiele gorsza i lepkość na zimnym silniku jest mniej niż zadowalająca jak na silnik turbo. Zobacz co będzie po przejechaniu 10 tys. ale po tym dystansie raczej wymień olej. Jeśli zużycie było 1l/1000 km a olej nie był zbyt stary (ani podrobiony o co z Castrolem nie trudno) to jest bardzo dziwne taki spadek zużycia.Jędrek Z pisze:Witam.Mam Zafirę z silnikiem X 2.0 DTL z przebiegiem 400 tys.km- którą "odziedziczyłem" po synu. do czerwca tego roku Zośka latała na castrolu edge 5w-40 ale "brała" już bardzo dużo tego oleju /prawie 1 litr na 1000 km/ więc nastąpiła wymiana oliwy na Fusch Titan MC 10w/40-od tego momentu zużycie oleju spadło prawie do zera-zrobiłem od chwili wymiany już 5000 km a oliwy ubyło może 100 gram.Z przejścia na pólsyntetyk jestem mega zadowolony.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Lepiej było by zalać 5w30 lub 5w40, szczególnie przed zimą ale ten olej jak na 10w40 zły nie jest. Nie masz turbiny wiec jeden problem wynikający ze stosowania 10w40 w zimie odpada.zibi110 pisze:Witam jestem tu nowy ze swoim starym/nowym autem po zakupie auta czas na rozrzad filtry i olej, kupilem motula 10w40 co wy na to?
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Turbinę mam-silnik X 2,0 DTL takową posiada a odnośnie oleju to olej ten to była jakaś podróba-synowi sprzedawał kolega po 140 zł za 4 litry-odnośnie wycieków z silnika ciekła miska olejowa na uszczelce ale dokręciłem mocniej i jest OK jedynie pozostał mały wyciek oleju pomiędzy miską olejową a obudową sprzęgła -cieknie takimi małymi prostokątnymi kanałami z przodu i z tyłu miski-chyba uszczelnienie wału korbowego do wymiany. Nie jest to duży wyciek ale pokazuje się czarny zużyty olej.A tak dodatkowo napiszę- silniki w autobusach Solaris Urbino 12/silnik DAF / od nowości są zalewane olejem Titan Cargo Maxx 10w-40 a częstotliwość wymiany oleju co 30.tys.km -są to silniki turbodoładowane z systemem zasilania common railla.i pracują naprawdę w ciężkich warunkach po 20 godzin na dobę.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
A czemu by nie ewentualna płukanka i nowy olej, zastanawiające jest po co wył zmieniany na 10W z oszczędności zakupu baniaka oleju w niższej cenie z innego powodu..... hydraulika głowicy nie lubi kiepskiego oleju.zibi110 pisze:Tylko niewiem czy moge nawet ten 5w40 bo teoretycznie w ostatnim wpisie w ksiazce jest 10w40
W zeszłym tygodniu usłyszałem że "mechanik" w TDI VW z 2006r. zaproponował zmianę na 10W40 bo przebieg już duży silnik miał robiony dół...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Rozumiem, że to miało być, że olej to NIE była podróba. Jeśli zużycie oleju nie było spowodowane zużywaniem oleju przez silnik tylko wyciekiem z miski olejowej to zdecydowanie sugeruje wrócić do lepkości 5w40 lub 5w30. Nie ma co porównywać silników w autach osobowych do autobusów bo to są inne konstrukcje i oleje do takich silników też są inne, podobnie jak częstotliwość wymiany, która w ciężarówkach może wynosić nawet 80 tys. kilometrów. 10w40 to nie jest dobra lepkość dla takiego silnika na warunki zimowe. Lepkość to jedno a niestety 10w40 to olej de facto mineralny - jego właściwości są dużo gorsze niż olejów syntetycznych, tych w technologi hydrokrakingu, GTL o PAO nie wspominając. Olej 10w40 ma być przede wszystkim tani i większość takich olejów jest wykastrowana z dodatków do maximum. Ma tylko "łapać się" na podstawowe normy. Więc nie chodzi tu o samą lepkość. Jeśli się zdecydujesz to wyślę ci dobry olej syntetyczny 5w30 lub 5w40 gratis. Zapłacisz tylko za przesyłkę.Jędrek Z pisze:Witam.Turbinę mam-silnik X 2,0 DTL takową posiada a odnośnie oleju to olej ten to była jakaś podróba-synowi sprzedawał kolega po 140 zł za 4 litry-odnośnie wycieków z silnika ciekła miska olejowa na uszczelce ale dokręciłem mocniej i jest OK jedynie pozostał mały wyciek oleju pomiędzy miską olejową a obudową sprzęgła -cieknie takimi małymi prostokątnymi kanałami z przodu i z tyłu miski-chyba uszczelnienie wału korbowego do wymiany. Nie jest to duży wyciek ale pokazuje się czarny zużyty olej.A tak dodatkowo napiszę- silniki w autobusach Solaris Urbino 12/silnik DAF / od nowości są zalewane olejem Titan Cargo Maxx 10w-40 a częstotliwość wymiany oleju co 30.tys.km -są to silniki turbodoładowane z systemem zasilania common railla.i pracują naprawdę w ciężkich warunkach po 20 godzin na dobę.
Ignorancja niektórych mechaników nie zna granic.Mawerix pisze:A czemu by nie ewentualna płukanka i nowy olej, zastanawiające jest po co wył zmieniany na 10W z oszczędności zakupu baniaka oleju w niższej cenie z innego powodu..... hydraulika głowicy nie lubi kiepskiego oleju.zibi110 pisze:Tylko niewiem czy moge nawet ten 5w40 bo teoretycznie w ostatnim wpisie w ksiazce jest 10w40
W zeszłym tygodniu usłyszałem że "mechanik" w TDI VW z 2006r. zaproponował zmianę na 10W40 bo przebieg już duży silnik miał robiony dół...
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 15:34 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 69
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 09:39
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: wałbrzych
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
- Kontakt:
Witam.Dzięki wielkie za zainteresowanie ale nie skorzystam-dodam tylko,że syn pytał tego kolegi co co mu ten olej sprzedawał dlaczego tak dużo go ubywa-koleś stwierdził ,że olej ten ma bardo dużą "parowalność" i dlatego tak dużo go ubywa-sytuacja dziwna,bo przed tym Castrolem jeździł na naszym polskim orlenowskim Platinum 5w-40 i wcale tak dużo go nie ubywało jak tego Castrola. Obecnie zastosowałem Titan syn Mc 10w-40 który jest rekomendowany do tych silników z "dużym przebiegiem" a 400 tys.km to mało nie jest-w silniku jeszcze nic nie robione-ciśnienie oleju 1,5 bara na wolnych obrotach przy 90 stopniach-Zośka pali od "strzała" pomimo zimnych świec żarowych -w mojej ocenie silnik jak najbardziej jest Ok tylko przebieg już duży.Od kilku lat stosuję Oleje Fusch Titan i jeszcz się na nich nie zawiodłem.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 229
- Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: inąd
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Model: TDI
- Oznaczenie silnika: CFGB
- Gender:
- Kontakt:
Oleje Fuchs z serii Titan to taka średnia półka. Ale cenowo źle nie wychodzą. Z ta praowalnością to jakieś bzdury. Owszem mogą być różnice ale nie takie. Fachowo jest to parametr określany jako Noack. Im mniejszy tym lepszy. Wysoki świadczy o nie najlepszej jakości oleju. Jeśli Noack jest bardzo wysoki to znaczy, że oleje jest kiepski i nie będzie trzymał parametrów. Jeśli tak to tłumaczył to jednocześnie przyznał, że ten olej to szajs.