[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Chrees
Mieszkaniec
Posty: 340
Rejestracja: 31 paź 2015, 10:09
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XE
Gender:

#136 Post autor: Chrees »

Maćku pisze:A na czujce masz druk z numerem?
Nie, nie ma. Pusto.
kacza1982 pisze:No to Krzyśku pora pochwalić się normalnym spalaniem
Podam, jak trochę przejadę:) W planach jest długi weekend. Póki co wygląda, że po mieście w korkach pali jakieś 9l/100km.
Obrazek

midas63

#137 Post autor: midas63 »

Witam,
czy takie wskazanie jest normalne przy prędkości 51 km/h przepływomierz pokazuje 0 g/s. Wyskakuje mi błąd p0170 i po zczytaniu zamrożonych ramek mam takie wskazanie przepływomierza.Silnik to z18xe

Awatar użytkownika
czekker
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
Imię: Grzechu
Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
Model: OBK
Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen

#138 Post autor: czekker »

moja Zafirynda od dzisiaj także śmiga z nową przepływką.

dla celów statystycznych:
- nowa VDO ma oznaczenie 5WK9606Z (wielkimi bykami na deklu elektroniki - chyba taka sama jak u kolegi Maćku)
- stara ma oznaczenie Siemens 5WK9606 (taka jak na zdjęciu powyżej u kolegi Chrees - tylko kod kreskowy trochę inny ;))

objawy miałem standardowe: na zimno po odpaleniu nierówna praca silnika i kiepska reakcja na pedał gazu, po niecałych 2min. wszystko wracało do normy i jeździła w zasadzie bez zastrzeżeń (czasami zdażała się bardzo lekka czkawka przy odjęciu gazu przy większej prędkości, ok. 120-140km/h).
podjęte wcześniej działania niskokosztowe (czyli wymiana świec i czyszczenie przepustnicy) nie rozwiązały problemu.
jutro rano będę wiedział czy nowa przepływka pomogła :D
Zafirynda sprzedana.. :roll:

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#139 Post autor: Maćku »

Cieszę sie wraz z Tobą chcąc nie chcąc nie jest to mały wydatek :piwo:
Obrazek

Awatar użytkownika
czekker
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
Imię: Grzechu
Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
Model: OBK
Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen

#140 Post autor: czekker »

najważniejsze, że nowa przepływka daje radę - Zafcia jeżdzi jak nowa :mrgreen:
Zafirynda sprzedana.. :roll:

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#141 Post autor: ojciec polak »

czekker ille kosztowała przepływka?

Awatar użytkownika
czekker
Przeglądacz
Posty: 97
Rejestracja: 19 mar 2013, 10:34
Imię: Grzechu
Lokalizacja: śląsk (SO/SK/SL)
Auto: Subaru Outback 3.0R (H6)
Model: OBK
Oznaczenie silnika: EZ30D-2gen

#142 Post autor: czekker »

zamawiał warsztat, do którego jeżdżę z Zafcią - mają rabaty :D
w sumie wyszło 420,- (od razu ją wymienili i podłączyli kompa, żeby wykasować błędy, zresetować adaptacje, itp.)
Zafirynda sprzedana.. :roll:

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#143 Post autor: ojciec polak »

Cena znośna... :lol:

Czarny33
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 19 paź 2012, 16:29
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#144 Post autor: Czarny33 »

czekker pisze:zamawiał warsztat, do którego jeżdżę z Zafcią - mają rabaty :D
w sumie wyszło 420,- (od razu ją wymienili i podłączyli kompa, żeby wykasować błędy, zresetować adaptacje, itp.)

Jak wykonać adaptację po wymianie przepływomierza ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#145 Post autor: janekW67 »

Czarny33 pisze:
czekker pisze:zamawiał warsztat, do którego jeżdżę z Zafcią - mają rabaty :D
w sumie wyszło 420,- (od razu ją wymienili i podłączyli kompa, żeby wykasować błędy, zresetować adaptacje, itp.)

Jak wykonać adaptację po wymianie przepływomierza ?
U mnie po wymianie nie było żadnej adaptacji.
Oczywiście!

rudi82

#146 Post autor: rudi82 »

Witam

Piszę w tym temacie ponieważ przepływomierz to może być przyczyna moich problemów z Zafirą... w sumie problemy to już mam z rok, ale jakoś nigdy aż tak bardzo się tym nie przejmowałem, bo wystarczyło poczekać jakąś minutę i było OK, ale do brzegu.

Rano (a kiedy by inaczej...) jak odpalam Zafire (stoi w garażu) to oczywiście są problemy. Mam Zafire 1,8 16 V Z18XE z gazem. Czytałem już chyba wszystko co jest w necie na ten temat i na tym forum też :) ale i tak nie wiem co mam zrobić i co mówić mechanikowi. Mój gazownik odpuścił temat bo nie umie... albo nie chce... ale w każdym razie mówi, że to na bank nie przez gaz.... Rano odpalam to jak nie dotkne pedału gazu, to ten silnik pracuje w miarę równo i nic się nie dzieje (trochę ale to trochę faluje). Natomiast jak tylko dotknę pedał gazu to zaczyna szaleć... no i oczywiście nie mogę ruszyć za szybko. Im zimniej tym dłużej. Jak się już przełaczy na gaz to już się nic nie dzieje i jest OK. Czyli innymi słowy - rano odpalam, czekam pare minut i później jadę bez problemów. Tylko, że ten czas postoju coraz bardziej się przedłuża...

Wiem już, że może to być:
- przepływomierz (i dlatego w tym temacie piszę bo to chyba najbardziej prawdopodobne)
- parownik (może... ale nie wiem sam, raczej nie)
- źle zmapowany (no i pytanie czy benzyna czy gaz i jak zrobić nową mapę benzyny?)
- za mało paliwa w zbiorniku (jak jest mniej niż połowa to nieraz może się zapowietrzać??)
- zamulona przepustnica
- wtryski zepsute (jakie są dokładnie objawy tego?)
- cewka do wymiany (jakie są dokladnie objawy tego?)

wracajac do przeplywomierza - czy moge go odpiac (znaczy ten kabelek od niego) i jezdzic tak na nim dlugo, czy tylko moge go odpiac i zobaczyc czy lepiej startuje? bo niby jak sie go odepnie i nie mam problemow to wtedy znaczy ze to on, a jak problemy sa dalej to znaczy ze cos innego.... jakby ktos dal znac to bede wdzieczny.

Dodam tylko, że ostatnio wymieniłem świece i jest teraz jeszcze gorzej... Znaczy ranne odpalanie takie jakie było takie jest, czyli wymiana nic nie pomogla.... doszły tylko problemy z tym, że teraz w czasie jazdy jakos dziwnie samochodem rzuca jesli moge sie tak wyrazic... znaczy szarpie nim strasznie jak sie jedzie na gazie (nigdy tak nie bylo wczesniej). Jak sie przelacze na benzyne to wszystko jest OK. Co tym razem???

wiem, ze sporo tego, ale moze ktos cos podpowie. Jestem umowiony na 2 listopada do mechanika (ale innego niz moj dotychczasowy gazownik). I nie wiem co mam mu powiedziec :) co ma sprawdzic? Najlepiej to jakby sam do mnie przyjechal i zobaczyl jak on sie odpala rano :) bo pozniej to on juz sie dobrze odpala.... wiec musi postac tak z pare godzin zeby te objawy zobaczyc.
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 23:44 przez rudi82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#147 Post autor: ojciec polak »

Pierwsza sprawa to odczytanie błędów. Bez tego to jak labirynt po ciemku.
Co do problemów z pracą silnika po odpaleniu to w mojej zośce wychodziły błędy przepływki i po wymianie na używaną jest gitara. Objawy były takie jak i u ciebie. Ciekawą sytuację mam jednak z Zośką żony. Tam na kompie pokazuje błąd przepływki, ale po wymianie na nową siemens problem nie znika. Dałem auto do elektryka, który stwierdził winę sterownika silnika. Czekam na kasę i wysyłam sterownik do fachowców. Mam nadzieję, że problem zniknie.
W Twoim przypadku również proponuję wizytę u elektryka. Nie zapłacisz wiele, a dowiesz się co jest zrypane.
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2016, 09:07 przez ojciec polak, łącznie zmieniany 1 raz.

rudi82

#148 Post autor: rudi82 »

Z odczytaniem błedów to za każdym razem jak byłem u gazownika to mówił, że jest to błąd mieszanki. Nigdy (ja nie patrzyłem mu w monitor) nie mówił, że jest tam jakiś inny błąd. Kasował ten i tyle :(

W każdym razie pytanie zasadnicze - jutro wyjeżdżam na święta i zastanawiam się czy nie odłączyć na czas podróży (200 km) przepływomierza... pytanie tylko czy mogę tak daleko jechać bez tego? Druga sprawa to, że zamówiłem już płyn do czyszczenia przepływomierza (mam nadzieje, że to coś pomoże) - CRC AIR SENSOR CLEAN 200ML DO PRZEPŁYWOMIERZY. Chciałbym sobie to sam wyczyścić ale nie bardzo wiem jak :)
Innymi słowy procedura ma wyglądać tak:
- odłączam kabelek od przepływomierza
- jakimś cudem odręcam całą tą obudowę
- i teraz pytanie - czy jak zdejmę już tą obudowę to wtedy od razu zobacze tam ten czujnik, który trzeba wyczyścić? wystarczy, że go psikne tym ustrojstwem i od razu moge wsadzic ponownie, czy musze to jakos moze suszarką osuszyć zanim włożę ponownie? generalnie jak to pomoże to byłoby super a ja w między czasie uzbieram na nowy przepływomierz.


co do drugiego problemu to pewnie te cewki tez musze wymienic. roznie ludzie pisza ale wychodzi na to ze valeo powinna byc OK... zgadza sie?

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#149 Post autor: ojciec polak »

rudi82 pisze: zastanawiam się czy nie odłączyć na czas podróży (200 km) przepływomierza... pytanie tylko czy mogę tak daleko jechać bez tego?
Nie wiem. Nie praktykowałem. Z tego co koledzy pisali to zwiększa się spalanie. Jeśli na pracującym silniku odłączysz wtyczkę od przepływki i nic się nie zmieni z obrotami, to zapnij ją ponownie bo odpięcie nic nie pomoże.
rudi82 pisze: Druga sprawa to, że zamówiłem już płyn do czyszczenia przepływomierza (mam nadzieje, że to coś pomoże) - CRC AIR SENSOR CLEAN 200ML DO PRZEPŁYWOMIERZY.
Z doświadczenia wiem, że nie pomoże. Sprawdzić nie zaszkodzi, skoro już zamówiłeś.
W środku przepływki masz taki drucik. Psikasz na niego z obu stron kilka razy, a następnie przedmuchujesz delikatnie sprężonym powietrzem.
W sprawie cewek nie pomogę.
rudi82 pisze:Z odczytaniem błedów to za każdym razem jak byłem u gazownika to mówił, że jest to błąd mieszanki. Nigdy (ja nie patrzyłem mu w monitor) nie mówił, że jest tam jakiś inny błąd. Kasował ten i tyle :(
Jeśli to jest tylko błąd mieszanki, to może być wszystko. Anie zdjąłeś przypadkiem wężyka podciśnienia? Idzie obok filtra powietrza i wchodzi do przepustnicy.

rudi82

#150 Post autor: rudi82 »

dzieki Ojciec Polak - sprawdze ten wezyk jak wroce z roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”