[A] Przepływomierz - diagnostyka, czyszczenie, wymiana, jaki
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
sprawdź dobrze styki i wiązkę u mnie był problem ze stykami, podczas wymiany filtra powietrza się okazało, że coś nie łączyło.Czarny33 pisze:Czy ktos miał problem z przepływomierzem w Zafirze A 1.8 ? Wyrzuciło błąd P0100 za niskie napięcie.
Podpiecie OP-COMA pokazął takie parametry pracy przepływki:
Engine Speed,806 RPM
Mass Air Flow Sensor,0.00 V
Mass Air Flow Sensor,0 kg/h
Coolant Temperature,1.99 V
Coolant Temperature,79 °C
Intake Air Temperature,1.75 V
Intake Air Temperature,26 °C
Zamontowałem nowy oryginalny przepływomierz. Było dobrze przez chwilę i znów to samo. Identyczny bład. Silnik działa dobrze, nie szarpie, nie gasnie, zapala zawzsze, jedynie dupowaty trochę jest i jakby wiecej spalał.
Sterownik Simtec do zrobienia czy ewentualnie instalacja i brak na przykład masy przepływomierza ?
Ostatnio zmieniony 03 lis 2016, 19:52 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Witam, chciałbym Was podpytac o moj przypadek, poniewaz juz powoli mnie meczy problem z ktorym sie stykam, mechanicy nie do konca wiedza co jest nie tak. Nie wiem tez czy bede umial Wam wszystko dokladnie przedstawic, gdyz nie jestem ekspertem w tych sprawach. Mam wiec nadzieje, ze Waszymi pytaniami/pomocą dojdziemy do czegos konstruktywnego.
Tak wiec do rzeczy.
Zafira 1.8 benzyna rocznik 2003, kupowana od Pana Andrzeja.
Auto w niedlugim czas po zakupie przeszlo remont silnika ze wzgledu na bardzo duze zuzycie oleju (ok. 3litry na 1000km). Tak wiec juz na starcie byly przeboje. Pozniej przez jakies pol roku bylo ok, do czasu, az nie pojawila sie ikonka silnika, ktora pierwotnie sama gasla po czym zagoscila na stale. Kilku mechanikow powiedzialo mi, po wstepnych ogledzinach, ze nie widza niczego niepokojacego i, ze zafira tak moze miec czasami (czytaj, moze Pan zignorowac lub jak tak bardzo Panu przeszkadza to mozemy zresetowac bledy). Juz wowczas wydawalo mi sie jednak, ze cos jest nie tak, poniewaz auto nie mialo mocy, czesto czulem zapach paliwa wewnatrz pojazdu i zwlaszcza po uruchomieniu skakaly mocno obroty silnika. Troche tak jezdzilem ale w koncu zdecydowałem zajac sie tym na powaznie. Trafilem do ponoc bardzo dobrego i znanego Pana, ktory przez kilka dni wykonywal tzw. adaptacje, zresetowal bledy, cos tam jeszcze porobil, probowal uzyc innego przeplywomierza, ktory jednak nie zadzialal. Ostatecznie udalo mu sie ustabilizowac obroty, problem ikonki silnika, jak i zapachu zniknal. Nie zauwazylem jednak zmiany jesli chodzi o moc auta. Mechanik doszedl do wniosku, ze to nie jest najprawdopodobniej uszkodzenie przeplywomierza tylko przepustnicy, badz w najgorszym wypadku katalizatora. Ustalilismy, ze pojezdze troche i zobaczymy jak auto bedzie sie zachowywac. Akurat mialem przed soba dluzszy wyjazd. Podczas podrozy po okolo 200km, poczulem mocne szarpniecie autem a mym oczom ukazala sie juz nie ikonka silnika tylko samochodu z kluczem. Tak jest do dzis. Gasnie wylacznie po dluzszym postoju i zapala z powrotem po okolo 2 minutach. Auto zdecydowanie nie ma mocy i pobiera moim zdaniem zbyt duzo paliwa. Wg komputera aktualna srednia to 9,1L/100km, lecz ja prawie nie jezdze po miescie. Moje standardowe trasy to droga do pracy 40km w jedna i druga strone, srednio z predkoscia 100-120km/h.
Chciałbym w koncu rozwiazac ten problem, poniewaz juz mnie strasznie irytuje. Pieniadze nie maja znaczenia.
Ponizej wrzucam dwa linki do krotkich filmikow, ktore dzis zrobilem, byc moze cos one Wam pokaza, zwroca na cos uwage. Pytajcie prosze, postaram sie odpowiedziec na ile bede umial.
https://drive.google.com/file/d/0B9zV4z ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9zV4z ... sp=sharing
Pozdrawiam
Tak wiec do rzeczy.
Zafira 1.8 benzyna rocznik 2003, kupowana od Pana Andrzeja.
Auto w niedlugim czas po zakupie przeszlo remont silnika ze wzgledu na bardzo duze zuzycie oleju (ok. 3litry na 1000km). Tak wiec juz na starcie byly przeboje. Pozniej przez jakies pol roku bylo ok, do czasu, az nie pojawila sie ikonka silnika, ktora pierwotnie sama gasla po czym zagoscila na stale. Kilku mechanikow powiedzialo mi, po wstepnych ogledzinach, ze nie widza niczego niepokojacego i, ze zafira tak moze miec czasami (czytaj, moze Pan zignorowac lub jak tak bardzo Panu przeszkadza to mozemy zresetowac bledy). Juz wowczas wydawalo mi sie jednak, ze cos jest nie tak, poniewaz auto nie mialo mocy, czesto czulem zapach paliwa wewnatrz pojazdu i zwlaszcza po uruchomieniu skakaly mocno obroty silnika. Troche tak jezdzilem ale w koncu zdecydowałem zajac sie tym na powaznie. Trafilem do ponoc bardzo dobrego i znanego Pana, ktory przez kilka dni wykonywal tzw. adaptacje, zresetowal bledy, cos tam jeszcze porobil, probowal uzyc innego przeplywomierza, ktory jednak nie zadzialal. Ostatecznie udalo mu sie ustabilizowac obroty, problem ikonki silnika, jak i zapachu zniknal. Nie zauwazylem jednak zmiany jesli chodzi o moc auta. Mechanik doszedl do wniosku, ze to nie jest najprawdopodobniej uszkodzenie przeplywomierza tylko przepustnicy, badz w najgorszym wypadku katalizatora. Ustalilismy, ze pojezdze troche i zobaczymy jak auto bedzie sie zachowywac. Akurat mialem przed soba dluzszy wyjazd. Podczas podrozy po okolo 200km, poczulem mocne szarpniecie autem a mym oczom ukazala sie juz nie ikonka silnika tylko samochodu z kluczem. Tak jest do dzis. Gasnie wylacznie po dluzszym postoju i zapala z powrotem po okolo 2 minutach. Auto zdecydowanie nie ma mocy i pobiera moim zdaniem zbyt duzo paliwa. Wg komputera aktualna srednia to 9,1L/100km, lecz ja prawie nie jezdze po miescie. Moje standardowe trasy to droga do pracy 40km w jedna i druga strone, srednio z predkoscia 100-120km/h.
Chciałbym w koncu rozwiazac ten problem, poniewaz juz mnie strasznie irytuje. Pieniadze nie maja znaczenia.
Ponizej wrzucam dwa linki do krotkich filmikow, ktore dzis zrobilem, byc moze cos one Wam pokaza, zwroca na cos uwage. Pytajcie prosze, postaram sie odpowiedziec na ile bede umial.
https://drive.google.com/file/d/0B9zV4z ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B9zV4z ... sp=sharing
Pozdrawiam
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
No to ja z innej beczki.
Miałem chińską przepływkę maxgera, zaczęła padać stopniowo.
Falowanie obrotów, po pewnym czasie było coraz gorzej a w końcu ledwo dojechałem do mechanika.
Mechanik wymienił przepływkę na magnetti marelii i problem ustał. Autko jeździ pięknie jak kiedyś.... żadnych problemów za wyjątkiem świecącego się check engine. Błąd P0100 i żadnych objawów.
Macie jakieś propozycje?
VIN samochodu:W0L0TGF7522153921
Producent:Nieznane
ID kalibracji pojazdu:n2c9302a
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 0 %
Temperatura płynu chłodzącego = 1 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 0,781 %
Obroty silnika obr./min = 1 872 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 12 °
Temperatura powietrza na wlocie = 4 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3,88 g/s
Położenie przepustnicy = 1,961 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 1,562 %
Odleglość przejechana z zapalonym MIL/CEL = 168 km
Miałem chińską przepływkę maxgera, zaczęła padać stopniowo.
Falowanie obrotów, po pewnym czasie było coraz gorzej a w końcu ledwo dojechałem do mechanika.
Mechanik wymienił przepływkę na magnetti marelii i problem ustał. Autko jeździ pięknie jak kiedyś.... żadnych problemów za wyjątkiem świecącego się check engine. Błąd P0100 i żadnych objawów.
Macie jakieś propozycje?
VIN samochodu:W0L0TGF7522153921
Producent:Nieznane
ID kalibracji pojazdu:n2c9302a
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 0 %
Temperatura płynu chłodzącego = 1 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 0,781 %
Obroty silnika obr./min = 1 872 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 12 °
Temperatura powietrza na wlocie = 4 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3,88 g/s
Położenie przepustnicy = 1,961 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 1,562 %
Odleglość przejechana z zapalonym MIL/CEL = 168 km
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Świdnik
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam to mój pierwszy post na stronie wiec witam wszystkich serdecznie, a teraz przejdźmy do sedna.
Jaka i gdzie kopić przypływke bo dozo mowa o oryginałach zamiennikach, ale w końcu które są dobre i gdzie kupić. Przewertowałem wszystkie znane sklepy z częściami i nie znalazłem przepływki simensa która jest niby oryginałem.
Jaka i gdzie kopić przypływke bo dozo mowa o oryginałach zamiennikach, ale w końcu które są dobre i gdzie kupić. Przewertowałem wszystkie znane sklepy z częściami i nie znalazłem przepływki simensa która jest niby oryginałem.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Nie niby tylko jest dokładnie mowa i VDO Simens jak szukasz oryginalnej przepływki to szukaj na allegro firmy JarCars z Przyszowic tam kupiłem swoją za 470zł bez wysyłki bo na co dzień przejeżdżam obok nich.artuss811 pisze:Witam to mój pierwszy post na stronie wiec witam wszystkich serdecznie, a teraz przejdźmy do sedna.
Jaka i gdzie kopić przypływke bo dozo mowa o oryginałach zamiennikach, ale w końcu które są dobre i gdzie kupić. Przewertowałem wszystkie znane sklepy z częściami i nie znalazłem przepływki simensa która jest niby oryginałem.
Jeżdżę na niej już drugi rok i nie ma żadnych objawów typu falowanie obrotów itp.
-
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 07:22
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Świdnik
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Po sprawdzeniu błędów mam takie coś sprawdziłem tez sony i takie mam odczyty zdjęcia dla podglądu
P.S.
zdjecia widać jak się zalogujecie
EDIT
P.S.
zdjecia widać jak się zalogujecie
EDIT
A jakie miałeś wcześniej błędy u siebieMaćku pisze:Nie niby tylko jest dokładnie mowa i VDO Simens jak szukasz oryginalnej przepływki to szukaj na allegro firmy JarCars z Przyszowic tam kupiłem swoją za 470zł bez wysyłki bo na co dzień przejeżdżam obok nich.artuss811 pisze:Witam to mój pierwszy post na stronie wiec witam wszystkich serdecznie, a teraz przejdźmy do sedna.
Jaka i gdzie kopić przypływke bo dozo mowa o oryginałach zamiennikach, ale w końcu które są dobre i gdzie kupić. Przewertowałem wszystkie znane sklepy z częściami i nie znalazłem przepływki simensa która jest niby oryginałem.
Jeżdżę na niej już drugi rok i nie ma żadnych objawów typu falowanie obrotów itp.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 19:52 przez artuss811, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
https://m.youtube.com/watch?v=bUEb6uwAxQU już jest w tym temacie czasami warto spojrzeć w tył tematów tam jest też już wiele odpowiedzi na zadawane pytania