Światła mijania. Jakich żarówek używacie?
Moderator: Mariusz
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Hm tych nie polecam używam w Dostawczym masakra w dwa lata 4 komp się przepaliły teraz kupiłem philipsa
Ostatnio zmieniony 20 sty 2015, 21:30 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
To odwrotnie niż ja. Mam to gówno już ponad rok. Pierwsza padła po 3 miesiącach (5 tys km). Mam też drugi komplet tych przeznaczonych do motocykli (z dopiskiem resistance cośtam) i te sa lepsze. Ale jedne i drugie światło mają przeciętne. Dużo, dużo lepsze były Philipsy NightGuide ale niestety są już niedostępne. Teraz zamierzam spróbować Bosh Plus 90 bo tak dobrych jak NightGuide już nie dostanę Można się tęż zastanowić nad Hella bo jakość i trwałość jest bardzo dobra.Admos pisze:Ja u siebie mam Osram Night Breaker Unlimitedi jestem w 110% zadowolony
Ostatnio zmieniony 23 sty 2015, 08:09 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Wczoraj przepaliła mi się żarówka. Zauważyłem to wracając do domu po pracy. Zajechałem na stację paliw bo sklepy już były pozamykane i kupiłem coś za 10 zł. Pudełko poszło do kosza więc nie powiem nazwy bo szukałem żarówki. Jakiejkolwiek żarówki.. 12V 55W. Kupiłem jedną, żeby za chwilę (czyli dzisiaj) wymienić komplet na nowy..
I wiecie co?
Żarówka za 10 zł świeci równie ładnie i na biało jak te co kupiłem wcześniej za dużo cięższe $:
I chyba pojadę po drugą za 10 zł na zapas..
I wiecie co?
Żarówka za 10 zł świeci równie ładnie i na biało jak te co kupiłem wcześniej za dużo cięższe $:
I chyba pojadę po drugą za 10 zł na zapas..
Ostatnio zmieniony 23 sty 2015, 10:42 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Jakkolwiek Auto Świat to periodyk poziomu "a który pedał to klakson" tak kiedyś w kolejce u dentysty wpadł mi w ręce ("świerszczyków" nie było) a w nim test popularnych żarówek reflektorowych H4 i H7 montowanych w pojazdach (od zwykłych po te super-hiper plus XXX procent mocy). Wyniki były takie.
Standardowa żarówka H4 ma żywotność min. 500 godzin świecenia (wg. danych producentów)
Standardowa H7 już niestety ok 300h
Żarówki "na dopalaczach" mają ten czas skrócony o 50% ale co najważniejsze o czym niewielu wie do prawidłowego świecenia (czasu, żywotności oraz intensywności-natężenia światła) wymagane jest odpowiednie, prawidłowe napięcie zasilania które zazwyczaj producenci określają na minimum 13,5V. Jak się okazuje nie jest to takie oczywiste i wiele z mierzonych pojazdów ledwo osiągało wynik 13V na kostce zasilającej a już sam ten fakt sprawia że żarówka nie osiąga pełni zdeklarowanych możliwości i skraca się jej żywotność. Do tego dochodzi liczba cykli ON-OFF i często się okazuje że rezygnując ze standardowych żarówek "po 10zł sztuka" które świeciły prawie rok (kalendarzowy) w pojeździe na rzecz "+100% power super-hiper" po 30-50zł sztuka zyskujemy żarówkę która faktycznie świeci lepiej ale niestety przez max. pół roku.
I tutaj z perspektywy kogoś kto (w firmie) zjeździł już kilka fabrycznie nowych samochodów sprawdza się to że najdłużej działają zawsze żarówki na jakich pojazd wyjechał z fabryki, choć to zwykłe, standardowe żarówki, tyle że markowe (jakiś Philips czy Osram). Kolejne wymiany nawet na tych samych producentów świecą już krócej do tego stopnia (bo prowadzimy bardzo szczegółową ewidencję wszelkich wydatków na samochody) że od odebrania z salonu "fabryczne" H4 świeciły 3 lata - tyle minęło do pierwszej wymiany żarówek) podczas kiedy po 10 latach eksploatacji żarówki te same Philipsy już ledwie 8 miesięcy. Z czystej ciekawości przy kolejnej wymianie pomierzyłem sobie napięcia to na aku przy pełnym obciążeniu (światła, radio i dmuchawa na 2) dawał już 13,84V a napięcie na kostce żarówki reflektora wynosiło zaledwie 12,2V. Auto 12 lat eksploatowane u nas z przeb. 535 tyś km.
Standardowa żarówka H4 ma żywotność min. 500 godzin świecenia (wg. danych producentów)
Standardowa H7 już niestety ok 300h
Żarówki "na dopalaczach" mają ten czas skrócony o 50% ale co najważniejsze o czym niewielu wie do prawidłowego świecenia (czasu, żywotności oraz intensywności-natężenia światła) wymagane jest odpowiednie, prawidłowe napięcie zasilania które zazwyczaj producenci określają na minimum 13,5V. Jak się okazuje nie jest to takie oczywiste i wiele z mierzonych pojazdów ledwo osiągało wynik 13V na kostce zasilającej a już sam ten fakt sprawia że żarówka nie osiąga pełni zdeklarowanych możliwości i skraca się jej żywotność. Do tego dochodzi liczba cykli ON-OFF i często się okazuje że rezygnując ze standardowych żarówek "po 10zł sztuka" które świeciły prawie rok (kalendarzowy) w pojeździe na rzecz "+100% power super-hiper" po 30-50zł sztuka zyskujemy żarówkę która faktycznie świeci lepiej ale niestety przez max. pół roku.
I tutaj z perspektywy kogoś kto (w firmie) zjeździł już kilka fabrycznie nowych samochodów sprawdza się to że najdłużej działają zawsze żarówki na jakich pojazd wyjechał z fabryki, choć to zwykłe, standardowe żarówki, tyle że markowe (jakiś Philips czy Osram). Kolejne wymiany nawet na tych samych producentów świecą już krócej do tego stopnia (bo prowadzimy bardzo szczegółową ewidencję wszelkich wydatków na samochody) że od odebrania z salonu "fabryczne" H4 świeciły 3 lata - tyle minęło do pierwszej wymiany żarówek) podczas kiedy po 10 latach eksploatacji żarówki te same Philipsy już ledwie 8 miesięcy. Z czystej ciekawości przy kolejnej wymianie pomierzyłem sobie napięcia to na aku przy pełnym obciążeniu (światła, radio i dmuchawa na 2) dawał już 13,84V a napięcie na kostce żarówki reflektora wynosiło zaledwie 12,2V. Auto 12 lat eksploatowane u nas z przeb. 535 tyś km.
Ja od ponad 2 lat używam najtańsze żarówki Hella, ale tylko i wyłącznie Made in Germany a nie Made in PRC. Bo są i takie i takie. Płacę za nie 10PLN w sklepie motoryzacyjnym.
A czemu takie?? Bo ładnie i bardzo długo świecą. Wcześniej miałem Puga 307, gdzie nagminnie przepalają się H7, ot taki urok tych aut. I Helle wytrzymywały ok. 9 miesięcy, a każda inna żarówka padała po 3 miesiącach, czy to najtańszy chinol z marketu czy coś lepszego (Osram, Phillips, Tungsram)...
W Zośce jeszcze nie wymieniałem, ale dwie Helle mam w zapasie...
A czemu takie?? Bo ładnie i bardzo długo świecą. Wcześniej miałem Puga 307, gdzie nagminnie przepalają się H7, ot taki urok tych aut. I Helle wytrzymywały ok. 9 miesięcy, a każda inna żarówka padała po 3 miesiącach, czy to najtańszy chinol z marketu czy coś lepszego (Osram, Phillips, Tungsram)...
W Zośce jeszcze nie wymieniałem, ale dwie Helle mam w zapasie...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Co sądzicie o tych żarówkach?
Tungsram Sportlight Bluish H7 +50%
lub
Osram Silverstar 2.0 ?
Tungsram Sportlight Bluish H7 +50%
lub
Osram Silverstar 2.0 ?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2016, 18:54 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu ciekawy test żarówek
http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,lfbcyh
http://m.auto-swiat.pl/zdjecia,lfbcyh
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
W swojej zośce mam te tungsramy prawie rok i nie narzekam, a wręcz polecam.MARCEL! pisze:Co sądzicie o tych żarówkach?
Tungsram Sportlight Bluish H7 +50%
lub
Osram Silverstar 2.0 ?
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Ten test odnosi się do reflektorów soczewkowych, które w zafirach występują tylko z xenonami. Jak słusznie pisze autor w reflektorach refleksyjnych wyniki mogą być inne.
Od siebie dodam. W swoich autach najczęściej stosuję żarówki Osram Nightbreaker+110%, Philipd X-treme +100% lub Bosh +120%.
Od siebie dodam. W swoich autach najczęściej stosuję żarówki Osram Nightbreaker+110%, Philipd X-treme +100% lub Bosh +120%.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2016, 12:13 przez paweldm, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Mam zamiar kupic cos z serii Philips H7 ColorVision
Dostepne sa cztery kolory
Jakies opinie i doswiadczenia na temat tych H7
Dostepne sa cztery kolory
Jakies opinie i doswiadczenia na temat tych H7
Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 14:22 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72