Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
na zużycie dźwigni zmiany biegów nie ma tak dużego wpływu przebieg, jak jazda miejska samochodem, możesz mieć nastukane 430 tys. i biegi będą wchodzić rewelka, jeżeli to na auto banie wykręcisz a niestety ciągły cykl miejski wykańcza przekładnie tak jak i sprzęgło
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2010, 09:16 przez robikate, łącznie zmieniany 1 raz.
A czemu chcesz go wystrugać? Może się mylę ale lecho z alledrogo robi hajs nie z tej ziemi.mattai pisze:A czy pojawai sie fotki i opis elementu aby mozna bylo go "wystrugac"?
Część o której toczy się rozmowa dostępna jest w sklepach za ok 20 PLN(oryginał GM)
nr części to: 90222573
Jeśli się mylę to przepraszam i do kosza
Pozdrawiam
Niestety na swoją i naszą zgubę mylisz się.karolex pisze:
Jeśli się mylę to przepraszam i do kosza
Pozdrawiam
Numer który podałeś to numer GM90222573, który równa się numerowi Opla 738858.
Opis części jest obiecujący:
ale niestety w ASO okazuje się że to jakiś korek do kasety zmiany biegów; sprawdzone dziś organoleptycznie w ASO Auto-Żoliborz w Warszawie.TULEJA, 30 MM ŚR.ZEW. X 24 MM, WAŁEK DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW DO OBUDOWY POZ. 10
http://www.tomiicars.com.pl/index.php?d ... egoria=194#
Piąta część od dołu. Wygląda bardzo podobnie jak u _lecho_ z alledrogo.
Być może jest to inna część. A myślałem że bedzie tanio
Piąta część od dołu. Wygląda bardzo podobnie jak u _lecho_ z alledrogo.
Być może jest to inna część. A myślałem że bedzie tanio
Witam serdecznie, z racji tego ze forum to mi pomogło parę razy mały rewanż
Jestem na forum nowym użytkownikiem, mój opelek to model angielski czyli kierownica po drugiej stronie ale nie ma to znaczenia w naprawianiu tego autka
Parę osób miało problem z lewarkiem skrzyni biegów, luz lewarka przy ruchach w prawo i lewo, koszt wymiany drogi... tutaj w Szkocji jeszcze drożej (tutaj w ogóle ceny mechaniko to jakaś masakra a poza tym na niczym się nie znają) tak wiec, sam miałem taki problem....
znalazłem na allegro "zestaw naprawczy" w postaci plastikowej tulejki
Zdjecie nr 1: http://yfrog.com/j078683165j
By opabloo at 2010-05-07
Wiec do dzieła
Trzeba zacząć od odkręcenia tunelu trzeba znaleźć 12 śrubek
1. Odkręcić popielniczkę Śrubka znajduje się pod nią
2. po wycięciu popielniczki trafiamy na 3 śruby, odkręcamy tylko te dwie skrajne
3. Po obu stronach tunelu czyli kolo schowka oraz po przeciwnej stronie odkręcamy po 2 śrubki, po odchyleniu panela trafiamy na kolejna śrubkę ta mocująca tunel je rowniez odkręcamy analogiczna sytuacji po drugiej stronie
4. wyciągamy pokrowiec dźwigni hamulca ręcznego i odkrywamy zaślepkę pod nią znajduje się kolejna śrubka
5. mamy jeszcze po dwie śruby na końcu tunela po bokach (fotele do przodu) i odkręcamy
lokalizacja śrubek jak na zdjęciu : http://yfrog.com/jo92610655j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjecie tunelu po odkręceniu wszystkich śrubek nie jest trudne
Na kolejnym zdjęciu: http://yfrog.com/ba83555049j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjaśniam:
1. Wycisnąć sztyft jak pokazuje strzałka (nr 1)
2. odczepić zaczepy cięgien (3)
3. Można wziąć czarny marker i zaznaczyć pozycję cięgien (nr 2) ( nie zaznaczałem tego ale polecam to zrobić - mniej zabawy po złożeniu by ustawić biegi )))
na fotce http://yfrog.com/0949759880j
By opabloo at 2010-05-07
4. wyjąć spinkę blokady skrzyni biegów nr 2
5 Oraz odpiąć zatrzaski mocujące lewarek, są 3 co ok 180stopni na zdjęciu nr1 pod warzyć lekko i powinno się dać wyjąć
później całość do góry blokować możne jedynie zaczep na dole lewarka jest zakończy kulka, którą wchodzi w zaczep, najtrudniej będzie to włożyć z powrotem by się zaczepiło to mi sprawiło najwięcej problemów.....
Czas na wyminę plastikowej części nie będę opisywał - po prostu wyjąc stara i włożyć nowa
później wszystko w odwrotnej kolejności skręcić i tyle można się cieszyć nowym lewarkiem u mnie dział wyśmienicie plastik wart ceny
Szerokośći
Jestem na forum nowym użytkownikiem, mój opelek to model angielski czyli kierownica po drugiej stronie ale nie ma to znaczenia w naprawianiu tego autka
Parę osób miało problem z lewarkiem skrzyni biegów, luz lewarka przy ruchach w prawo i lewo, koszt wymiany drogi... tutaj w Szkocji jeszcze drożej (tutaj w ogóle ceny mechaniko to jakaś masakra a poza tym na niczym się nie znają) tak wiec, sam miałem taki problem....
znalazłem na allegro "zestaw naprawczy" w postaci plastikowej tulejki
Zdjecie nr 1: http://yfrog.com/j078683165j
By opabloo at 2010-05-07
Wiec do dzieła
Trzeba zacząć od odkręcenia tunelu trzeba znaleźć 12 śrubek
1. Odkręcić popielniczkę Śrubka znajduje się pod nią
2. po wycięciu popielniczki trafiamy na 3 śruby, odkręcamy tylko te dwie skrajne
3. Po obu stronach tunelu czyli kolo schowka oraz po przeciwnej stronie odkręcamy po 2 śrubki, po odchyleniu panela trafiamy na kolejna śrubkę ta mocująca tunel je rowniez odkręcamy analogiczna sytuacji po drugiej stronie
4. wyciągamy pokrowiec dźwigni hamulca ręcznego i odkrywamy zaślepkę pod nią znajduje się kolejna śrubka
5. mamy jeszcze po dwie śruby na końcu tunela po bokach (fotele do przodu) i odkręcamy
lokalizacja śrubek jak na zdjęciu : http://yfrog.com/jo92610655j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjecie tunelu po odkręceniu wszystkich śrubek nie jest trudne
Na kolejnym zdjęciu: http://yfrog.com/ba83555049j
By opabloo at 2010-05-07
Wyjaśniam:
1. Wycisnąć sztyft jak pokazuje strzałka (nr 1)
2. odczepić zaczepy cięgien (3)
3. Można wziąć czarny marker i zaznaczyć pozycję cięgien (nr 2) ( nie zaznaczałem tego ale polecam to zrobić - mniej zabawy po złożeniu by ustawić biegi )))
na fotce http://yfrog.com/0949759880j
By opabloo at 2010-05-07
4. wyjąć spinkę blokady skrzyni biegów nr 2
5 Oraz odpiąć zatrzaski mocujące lewarek, są 3 co ok 180stopni na zdjęciu nr1 pod warzyć lekko i powinno się dać wyjąć
później całość do góry blokować możne jedynie zaczep na dole lewarka jest zakończy kulka, którą wchodzi w zaczep, najtrudniej będzie to włożyć z powrotem by się zaczepiło to mi sprawiło najwięcej problemów.....
Czas na wyminę plastikowej części nie będę opisywał - po prostu wyjąc stara i włożyć nowa
później wszystko w odwrotnej kolejności skręcić i tyle można się cieszyć nowym lewarkiem u mnie dział wyśmienicie plastik wart ceny
Szerokośći
No dzięki chłopaki , już raz skorzystałem z pomocy na forum wiec tak to jest poza tym chyba zrobię kolesiowi darmowa reklamę.... ale co tam i tak po zamontowaniu tej części wychodzi to tanio..... i działa!
ok koleś na ALLEGRO (f...k kolejna reklama Allegro) nazywa się: _lecho_
a aukcja na której to można to kupić: AUKCJA
Co do smaru... hmmm nie użyłem żadnego może coś tam dodam, ale tak czy inaczej to plastik trący o plastik....ale może lepiej posmarować...? bo kto nie smaruje ten nie jeździ
Tak czy inaczej ciesze się że mogłem pomóc!
Wracając do przełożenia kierownicy hmmm..... kto wie możne to opisze ale przyznam ze będzie ciężko..... (taki żarcik) pozdrawiam i miłego jeżdżenia "zośkami"
SZEROKOŚĆI
ok koleś na ALLEGRO (f...k kolejna reklama Allegro) nazywa się: _lecho_
a aukcja na której to można to kupić: AUKCJA
Co do smaru... hmmm nie użyłem żadnego może coś tam dodam, ale tak czy inaczej to plastik trący o plastik....ale może lepiej posmarować...? bo kto nie smaruje ten nie jeździ
Tak czy inaczej ciesze się że mogłem pomóc!
Wracając do przełożenia kierownicy hmmm..... kto wie możne to opisze ale przyznam ze będzie ciężko..... (taki żarcik) pozdrawiam i miłego jeżdżenia "zośkami"
Teflon jest zbyt miękkim materiałem i po nie długim czasie wyrobi się - proponuje Poliamid lub polietylen PE 1000 - da rade a i koszt materiału nie wielkiel_guapo pisze:Cena za ten kawałek plastiku jest porażająca - 110złKOPERNIK pisze:mattai, specjalnie dla Ciebie
[url=http://images39.fotosik.pl/239/2fd803a7bedce10dm.jpg]Obrazek[/URL]
Gdyby ktoś podesłał mi swój zużyty "koszyk" albo ew. podał dokładne wymiary zgodne z zasadami wymiarowania, to byłbym w stanie zrobić kilka takich koszyków z teflonu - koszt: nie więcej niż 1ozł na piwo dla tokarza + koszty przesyłki