Elementy zawieszenia z poliuretanu

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Woytas

Elementy zawieszenia z poliuretanu

#1 Post autor: Woytas »

Chciałbym ruszyć wątek.
Co sądzicie o tym?:
http://www.bikopur.pl/lang-pl/elementy- ... retan.html
te akurat pasują do ZA ale mają też do ZB
Używa ktoś takich tulei?
podobno jak się założy praktycznie nie do zdarcia.
Kolega założył takie + poliuretanowe pod stabilizator do golfa plus i jest zadowolony, mówi, że w twardości jest niewielka różnica a po 15000 żadnych śladów zmęczenia ani nic innego nie ucierpiało po zmianie parametrów.
Przy robieniu zawieszenia zastanawiam się czy nie założyć taki zestaw.
pozdr
Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 15:25 przez Woytas, łącznie zmieniany 2 razy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Poliuretanowe wstawki do zawiasu używa się w moto-sporcie--- może i są wytrzymalsze, ale czy nie odbija się to na inncyh elementach zawiasu.....

A co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały--- moja ma prawie 77tyś od początku na PL drogach, w dodatku nieco niższe i sztywniejsze (IDS+), a ostatnio jak bylem na trzepakach to nic wszsytko w porządku. Jedyne co robiłem to łożyska McPhersona, ale to akurat się zużyły a nie wytłukly ;)

Woytas

#3 Post autor: Woytas »

Lorry pisze:co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały
To to ja wiem, że jest trwały ale prędzej czy później trzeba będzie cuś wymienić :P
Lorry pisze:ale czy nie odbija się to na inncyh elementach zawiasu
Nie i jest to potwierdzone przez ADAC, żadnych niekorzystnych skutków.
Producent przecież musi na czymś zarobić (części zamienne) a nie tylko na sprzedaży auta, dlatego zakłada gumy a nie poliuretan, który ma nawet lepsze własności.
W USA, Anglii serwisy/warsztaty poza sieciowe jak tylko mogą to je zakładają :P oczywiście na wniosek klienta :lol: idealne pod stabilizator
Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 15:02 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

A jak to wygląda cenowo ??

Woytas

#5 Post autor: Woytas »


Woytas

#6 Post autor: Woytas »

Czyli rozumiem, że jeszcze nikt tego nie przyodział :?:
Nic tam, przy wymianie tych elementów założę jednak ten poliuretan (pod stabilizator i przód, tył wahacza.

Poczytałem wczoraj trochę na forum Astry, Opla, VW- parę osób ma to założone i bardzo chwalą, jeden nawet (ASTRA) przejechał już prawie 50000 km i nic.

Mihó

#7 Post autor: Mihó »

Ale to mocno usztywnia zawieszenie ! Odbije się na komforcie

Woytas

#8 Post autor: Woytas »

przy wersji sportowej - tak
przy wersji cywilnej - bardzo niewielka, raczej szybsza reakcja zawieszenia-bynajmniej tak mi powiedział użytkownik, potwierdzają to różne posty na różnych forach.
Nadal głównym elementem tłumiącym jest amortyzator i sprężyna ( fabryczne, nie sztywne).
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 18:18 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#9 Post autor: rzadki »

u mnie też nie widać zbytniego zużycia, natomiast na przyjaznym forum Toyoty Corolli chłopaki dość masowo zakładają te "bushingi". normalne - przewidziane przez producenta dość szybko się sypią, po założeniu tych poliuretanowych zniknął problem wymian ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kwazaar
Mieszkaniec
Posty: 287
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:59
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#10 Post autor: kwazaar »

ech...

szkoda że nie wiedziałem wcześniej o tych tulejach z PUR-u, bo też bym się skusił :)
ostatnio wymieniałem komplet w wahaczach na lewą i prawą stronę razem ze sworzniami
w poszukiwaniu godnego następcy ZB OPC :)
edit: następca znaleziony... zobaczymy czy okaże się godny :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”