Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Markon

#406 Post autor: Markon »

I problem dalej jest rano na nowym sterowniki świec zerowych i na Starym pali można powiedzieć z bura jak się rozgrzeje na Starym nie odpala błąd usterka przekaźnika świec żar p1635. Na nowym pali ciężko ale odpala xhechlac trzeba żeby załapał i w czym problem w nowym sterowniki że na inny nr czy to że jak padła pompa był odpalany z plaka i poszły świece żarowe. Czy może się zapowietrza

przemeks77

#407 Post autor: przemeks77 »

A pompe masz po regeneracji czy wstawiona używka?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#408 Post autor: Janus »

Markon pisze:I problem dalej jest rano na nowym sterowniki świec zerowych i na Starym pali można powiedzieć z bura jak się rozgrzeje (...)Czy może się zapowietrza
Ściągnij na czas odpalania wtyk z czujnika temperatury (jest w termostacie). Jeżeli wtedy załączą się świece i auto odpali lepiej - to rzeczywiście problem braku świec.
Problem z odpalaniem może również powodować czujnik temperatury oleju - jego złe wskazania lub całkowite odłączenie.
Ale przede wszystkim - przy tych temperaturach świece żarowe nie są decydujące czy auto odpali czy nie...
Janusz

Markon

#409 Post autor: Markon »

Wypiolem czujnik zapala się kontrolka świec odpalam auto wpinam kostkę i jadę hmmm zrobię sobie przełącznik :lol: zamówiłem świece d-power nr 37

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#410 Post autor: Dziadek13 »

No i nad przyciskiem trza troche pomyśleć można np taki:
Oczywiście żeby błędu nie było dokładamy opornik równolegle 5,6kohm ale musimy trzymać palcem te 8sek.

Obrazek

Lub tak jak ja mam zrobione przed kluczykiem naciskam po przekręceniu czekam aż zgaśnie i pale czas dobrany 8sek.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 paź 2016, 18:36 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#411 Post autor: Janus »

Markon pisze:Wypiolem czujnik zapala się kontrolka świec odpalam auto wpinam kostkę i jadę hmmm zrobię sobie przełącznik :lol: zamówiłem świece d-power nr 37
Zastanowił bym się też nad wymianą czujnika temp silnika. Może być tak że poniżej pewnych temperatur pokazuje bzdury. Najlepiej by było na zimnym silniku sprawdzić jakim interfejsem, czy temp silnika odpowiada temp otoczenia. Wtedy będzie jasność. Jak ściągasz wtyk z czujnika temp, to sterownik pompy podstawia temp -35oC czy nawet -40oC i tak grzeje świece...
Zresztą user Dziadek to kiedyś sprawdzał - moduł jak już załączy świece, to niezależnie od świecenia kontrolki grzeją one chyba 17-18 sekund?? Tyle kontrolka świeci się krócej lub dłużej. Ale jak kontrolka się zapali, to poczekaj 20 sekund (nieważne że już zgasła) i wtedy próbuj odpalić. Jak odpali, to dłuższy czas świecenia kontrolki to tylko efekt placebo. Po prostu już może twój silnik wymaga długiego dogrzania świecami komory spalania (kompresja już nie taka). Wtedy bardziej pomoże zmiana kąta i dawki rozruchowej (komputer) lub oszust na czujnik temp oleju?
Janusz

Markon

#412 Post autor: Markon »

Jutro dostanie nowe świece czujnik na pewno temp zewnetrznej nie działa bo na kompie nie pokazuje nic nawet nie pokazuje godziny i daty ale to wina podejrzewam padnietego wyświetlacza

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#413 Post autor: JARO »

Janus niestety czujnik nowy oryginalny i ten sam problem kręci a nie ma kompresji łapie po jakimś czasie. Komputer ani jego kostka nie była ruszana. Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co mogło klęknąć?

Markon

#414 Post autor: Markon »

dziś wymieniłem czujniki temp pow bo nie było temp na wyświetlaczu i wymieniłem czujnik temp płynu i nic się nie zmieniło zadzwoniłem do firmy co robiła pompe powiedzieli ze to wina ze mam nieszczelny układ paliwowy ze miałem olej w pompie, to chyba nie przez nieszczelny układ a przez walnięty uszczelniacz ze mogę mieć nieszczelność na wtryskach? ktoś mi powiedział ze mogę mieć źle ustawione fasolki na rozrządzie, ze od tego mam za niskie ciśnienie paliwa jak zimny leci ładniej

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#415 Post autor: Janus »

JARO pisze:Janus niestety czujnik nowy oryginalny i ten sam problem kręci a nie ma kompresji łapie po jakimś czasie. Komputer ani jego kostka nie była ruszana. Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co mogło klęknąć?
Piszesz że nie ma kompresji - robiłeś pomiar ciśnienia sprężania?
Janusz

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#416 Post autor: Janus »

Markon pisze:dziś wymieniłem czujniki temp pow bo nie było temp na wyświetlaczu i wymieniłem czujnik temp płynu i nic się nie zmieniło(...)
Czujnik temp oleju i jego obwód sprawdzałeś?? U mnie w tym zakresie temperatur (10oC-0oC) jak jest chłodno i wilgotno też gorzej zapala. Trzeba pokręcić ze 2-3 sekundy, ale to nie tragedia. Podejrzewam że nastawy pompy nie uwzględniają zużycia silnika i temp powietrza w dolocie i bez modyfikacji dawek wtrysku tak już będzie. Można jeszcze wymusić modyfikację dawki po przez oszusta na liniii temperatury oleju
Janusz

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#417 Post autor: JARO »

Nie Janus nie robiłem. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest taki dziwny dźwięk jakby sam rozrusznik się kręcił a silnik nie dawał żadnego oporu.

Awatar użytkownika
lawless
Zafiromaniak
Posty: 1167
Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
Imię: Adam
Lokalizacja: PCH
Auto: Opel Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z1.8XER
Gender:
Kontakt:

#418 Post autor: lawless »

JARO pisze:Nie Janus nie robiłem. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest taki dziwny dźwięk jakby sam rozrusznik się kręcił a silnik nie dawał żadnego oporu.
Miałem na początku podobny problem winą był słaby akumulator.Też rozrusznik kręcił ale jakby bez oporu po naładowaniu kręcił i odpalał normalnie.
Myśl samodzielnie!

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#419 Post autor: JARO »

Ale u mnie kręci. Pierwsze odpalenie z rana jest normalne tzn. silnik odpali na jakieś 2-3s i gaśnie a dopiero po tym kręce i kręce rozrusznikiem i nic dopiero po jakimś czasie złapie pochodzi jak traktor i się unormuje.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#420 Post autor: Dziadek13 »

Janus pisze:Można jeszcze wymusić modyfikację dawki po przez oszusta na liniii temperatury oleju
Można tak.

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”