No i w końcu zabrałem się za podmianę podzespołów.
Na początku zawór DV. Wywaliłem zaślepkę i wsadziłem zamiennik z ProPerfekta. Autko lepiej reaguje na gaz ( może dlatego że część powietrza trafia z powrotem do dolotu a nie w atmosferę ) a poza tym BOV dalej działa i robi Psssssstt, tak więc jest
Najważniejsze jest to że od momentu założenia DV nie pojawił się błąd tak więc założenia zostały zrealizowane. Zdemontowałem również MBC bo jak pojade na program to już go nie będę potrzebował. Nie ukrywam, doładowanie jest mniejsze i Zośka osłabła
no ale zbliża się zima i aż taki "przeciąg" nie jest potrzebny
Dalej zabrałem się za montaż pozostałych gratów które już dość długo zalegały w garażu.
Na początku zaraz po zakupie ( i instalacji LPG) wyglądało to tak:
Hmmm....
Kilka dni temu tak:
Tak więc już znacznie lepiej
Jednak to nie wszystko
Przystąpiłem do montażu kolektora, wałka, kółka, regulatora i reszty pierdółek.
Tak wygląda operacja na otwartym sercu
Dodatkowo przyszło mi do głowy kilka pomysłów, które przedłużyły prace. Już 5-ty dzień auto stoi rozebrane, no ale praca w dziwnym systemie, dom, itp. Najważniejsze że prace w toku.
Kolektor już zamontowany. Wszystko pomalowane na czarny mat, razem z przepustnicą i listwą wtryskową
Instalacja gazu poprowadzona na nowo
Dodatkowo wpadłem na fajny pomysł. Alternator jest do kolektora przykręcony kawałkiem blaszki. Trzeba ją tylko wyprostować. Delikatnie wyprofilować pod mocowanie do głowicy i alternatora i mamy nowy oryginalny uchwyt pod EDS-a
Do tego trzeba zastosować pasek 5PK 1715
Kolejną rzeczą którą wykonałem to lakierowanie w Z20R (kolor nadwozia) Tempo starego ślimaka ale ide na jakość.
Tutaj mały przedsmak tego co zadzieje się w komorze:
Pokrywa świec też idzie do malowania ale czekam na dorobienie lakieru Arden
To pomaluje się po złożeniu silnika, bo jak na razie się nie śpieszy. Najważniejsze żeby Zofia byłą na chodzie
Czekam jeszcze na przewody do listwy wtryskowej pod regulator ciśnienia, na uszczelki (chyba będą dzisiaj) i na śruby do pokrywy zaworów.
W międzyczasie po demontażu dolotu zauważyłem że pękła podstawa akumulatora w miejscu gdzie przykręca się baterię. Chyba podczas wymiany za mocno doje... i pękła. Kupiłem używkę za 14 zł
a do tego po przeglądaniu
EPC udało mi się kupić coś na zimę.
Osłonę na akumulator ( jedyne 25 zł)
Pochodzi z ZA ale w katalogu widnieje jako dodatkowe wyposażenie w ZB.
Posiada numer: 90588753
Dalsza część relacji z modów na dniach. Mam nadzieję że do końca tygodnia ogarnę wszystko na 110% ale tak jak pisałem idę na jakość