Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#976 Post autor: Dziadek13 »

Stanek pisze:Ostatnio w mojej Zośce wyskoczyła kontrolka trakcji, a potem check. Zafira 1.8 125 KM LPG. Auto kilka razy szarpnęło, potem było ok, choć kontrolki powracają.
"Wypedałowałem" dziś błędy i wyszły trzy:
0100-Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza,
1555-???
0170-Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.

Czy ktoś spotkał się z takimi błędami?
Dwa lata temu wymieniałem przepływomierz i sondę lambda-tą przed katalizatorem. Niedawno wymieniłem świece.
Nie chciałbym ładować kasę wymieniając po kolei części.
Z góry dzięki za pomoc.
Stanek pisze:1555-???
Błąd P1555
Czyszczenie przepustnicy cię czeka poczytaj.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1635
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 17:55 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#977 Post autor: SD72 »

Moze pomoze ;)



http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3631

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8154

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=142130
Ades pisze:Czy się coś dzieje :/ hm w zasadzie nie pokoi mnie to że kontrolka poziomu oleju się zapala często jak auto jest rozgrzane, stan na zimnym silniku jest na max mimo to się zapala:/ może czujnik niewiem. A pozatym zapala się kontrolka autka z kluczykiem , i więcej objawów nie zauważyłem ,obroty ok, spalanie jak było tak jest, nie wiem właśnie skąd te błedy
Moze pomoze ;)

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=9019

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3372

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=594

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14259

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10075
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 17:57 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
bazyliszek72

Stanek
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:26
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lwówek Śl ( DLB )
Auto: Zafira A 1.8 125 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: X18XE

#978 Post autor: Stanek »

Dziadek13 pisze:
Stanek pisze:Ostatnio w mojej Zośce wyskoczyła kontrolka trakcji, a potem check. Zafira 1.8 125 KM LPG. Auto kilka razy szarpnęło, potem było ok, choć kontrolki powracają.
"Wypedałowałem" dziś błędy i wyszły trzy:
0100-Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza,
1555-???
0170-Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.

Czy ktoś spotkał się z takimi błędami?
Dwa lata temu wymieniałem przepływomierz i sondę lambda-tą przed katalizatorem. Niedawno wymieniłem świece.
Nie chciałbym ładować kasę wymieniając po kolei części.
Z góry dzięki za pomoc.
Stanek pisze:1555-???
Błąd P1555
Czyszczenie przepustnicy cię czeka poczytaj.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1635

Z przepustnicą u mnie jest tak: auto kupiłem dwa lata temu. Naczytałem się forum i po zakupie wyczyściłem przepustnicę ( było mase syfu ). Nadal na zimnym obroty kulały, ale ogólnie nic się nie działo-żadnych kontrolek. W tzw. międzyczasie kupiłem od kolegi drugą i nie zmieniłem jej, ponieważ muszę w tej "nowej" wywiercić otwór i wkręcić króciec do jakiegoś podciśnienia do podtlenku LPG-w oryginale tego nie ma. W wolnej chwili mam zamiar to tematu powrócić, tylko nie wiem którą zamontować...co radzicie? :)
Przy czyszczeniu specjalnie nie cackałem się z przepustnicą ( mogłem coś popsuć?), ani w żaden sposób nie "programowałem" jej do auta.
z góry dzieki :)
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2016, 21:37 przez Stanek, łącznie zmieniany 1 raz.

bobla
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2016, 13:02
Lokalizacja: Limanowa
Model:

#979 Post autor: bobla »

Witam. Panowie proszę o podpowiedź, błąd P0683 tyczy się świec żarowych - to już wyczytałem na forum. Czy końcowe cyfry wskazują na którąś konkretną?
Tylko głupiec ma odpowiedź na wszystko
Francois Thibault

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#980 Post autor: Flora »

P0683 Glow Plug Control Module to PCM Communication Circuit

P0671-P0682 wskazują na konkretną świecę

bobla
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2016, 13:02
Lokalizacja: Limanowa
Model:

#981 Post autor: bobla »

Dzięki za podpowiedź :ok:
Dziś błąd się nie wyświetla, ale raczej trza z tym zrobić...
Tylko głupiec ma odpowiedź na wszystko
Francois Thibault

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#982 Post autor: Sumik »

RippeRms pisze:Witam. Mam problem ze swoją zafirką. Zapaliła mi się kontrolka serwisowa i samochód stracił moc po odczytu błędu przez komputer wuskoczyła informacja " za mało ciśnienia w układzie ciśnienia" po chwili kontrolka zgasła i samochód odzyskał sprawność. Kontrola po przekręcenie stacyjki jest zapalona gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika, a tak nie bylo. W czym tkwi problem o jaki układ ciśnienia chodzi bo na pewno nie o olej i czy może być to spowodowane jakimś czujnikiem. Za pomoc z góry dziękuję.


Podaj kod błędu
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, 17:58 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

RippeRms

#983 Post autor: RippeRms »

No własnie tego nie mam wiem tylko że było napisane "niskie ciśnienie w układzie ciśnienia" i to wszystko

Skasowany użytkownik 21152

#984 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

A może ciśnienie doładowania? Obejrzyj czy jakaś podciśnieniówka, gdzieś nie łapie lewego powietrza. Bez kodu to takie trochę wróżenie z fusów. Co do kontrolki serwisowej, to mi się zawsze świeci, po przekręceniu kluczyka, a gaśnie po jego uruchomieniu. Dziwne, że wcześniej Ci się w ogóle nie świeciła.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 16:12 przez Skasowany użytkownik 21152, łącznie zmieniany 1 raz.

RippeRms

#985 Post autor: RippeRms »

Zdaje sobie sprawę, że bez kodu to lipa, ale jest szansa, że ktoś już coś takiego miał. Serwisówka prawidłowo po przekręceniu kluczyka kiedy kontrolki się zapalają dokonywany jest test i to co nie potrzebne gaśnie zostaje kontrolka akumulatora płynu chłodzącego oleju i chyba temperatury serwisówka się zapala i gaśnie jeśli wszystko jest ok przed rozruchem silnika jeśli gaśnie dopiero przy uruchomieniu silnika to może to oznaczać że w pamięci kompa jest jakiś zarchiwizowany błąd. No cóż mimo wszystko dziękuję za pomoc.

P.S. terurki giętkie plastikowe które są połączone to też jest pod ciśnieniem powietrza? Bo na jednej jest pęknięty łącznik gumowy, ale już od dawna i problemu nigdy nie było

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#986 Post autor: Dziadek13 »

RippeRms pisze:Zapaliła mi się kontrolka serwisowa i samochód stracił moc po odczytu błędu przez komputer wuskoczyła informacja " za mało ciśnienia w układzie ciśnienia" po chwili kontrolka zgasła i samochód odzyskał sprawność.
Za małe podciśnienie w układzie podciśnienia czyli nie szczelny układ podciśnienia lub pompa wakum do wymiany nie wyrabia.Czym to było sprawdzane jaki fejs ?.

RippeRms

#987 Post autor: RippeRms »

Wiem, że odpowiedz moja może być denerwujaca, ale nie wiem. Jeżeli by się okazało że to wina tej pompy to jakie mogą być koszta. I przepraszam za kolejne pytanie czy ta pompa to turbina?


EDIT

Oki sprawdziłem wiem o jaką chodzi ona jest przy pokrywie zaworów od strony akumulatora czyli ona jest połączona z tymi plastikowymi weżykami co mają gumowe łączniki jeśli jeden łącznik jest pęknięty to układ jest nie szczelny. A przy pompie od spodu dokładnie jest zaolejenie czy to jest wina uszczelki pod pokrywą zaworów ?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 11:22 przez RippeRms, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#988 Post autor: Dek »

Za mało informacji.

Jeżeli chodzi o ciśnienie to zafira ma tylko trzy takowe czujniki.
Czujnik ciśnienia oleju, czujnik ciśnienia atmosferycznego i czujnik ciśnienia doładowania.
Nie ma czujnika podciśnienia. Więc dumanie czy to pompa podciśnienia czy co innego nie ma sensu do puki nie będzie dokładniejszych informacji.

Jeżeli podczas jazdy (bez gaszenia silnika) zgasła kontrolka sama to na pewno nie jest to błąd związany z zaworami podciśnienia bo te błędy nie znikają już aż do czasu ponownego zapalenia silnika.
To mi bardziej wygląda na problemy z EGR-em.
I tu jest problem: W opisie masz Y22DTH (nawet nie wiedziałem ze ten silnik montują w zafirach ) - na pewno jest to DTH, a nie DTR ?
Jeżeli to jednak DTH to EGR jest pneumatyczny, a co do jego dziwacznych zachowań to specjalistą jest (jeżeli mnie pamięć nie myli) kolega Dziadek.
Ale jeżeli to jest silnik DTR to EGR jest elektroniczny i wtedy wszelkie obajwy pasują pod jego zacinanie się.

Tyle wróżenia z fusów - bez odczytania błędów z komputera nic więcej chyba się nie wyduma.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2016, 18:44 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 21152

#989 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Co do padnięcia pompy vacum to jeśli hamulce masz dobre, to pompa raczej odpada, ale na 100% sprawdzisz tylko vacuometrem.

Jeśli cieknie Ci cieknie spod tej pompy to raczej wina jej uszczelki, która się pod nią znajduje. Koszt ok 15 zł i 4 śruby do odkręcenia od pompy vac. Jakieś 30 minut roboty.

Jeśli masz pęknięte gumowe kolanko to może przez nie łapać nieszczelność.

Jednak bez kodu, będzie ciężko.

Ja mam Y20DTH i mam EGR elektroniczny. Montowali go w poliftach z tego co mi wiadomo.

Co to w ogóle za silnik Y22DTH?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#990 Post autor: Dziadek13 »

DjHardy pisze:Co to w ogóle za silnik Y22DTH?
Kolega posiada silnik 2.2dti (y22dtr) egr elektroniczny.
Może wyczyścić przynajmniej spróbować egr.

Obrazek

Tego nie rozumiem.
RippeRms pisze: Zapaliła mi się kontrolka serwisowa i samochód stracił moc
Kiedy i w jakiej sytuacji opisz.
RippeRms pisze:po chwili kontrolka zgasła i samochód odzyskał sprawność
Kiedy i w jakiej sytuacji opisz.
RippeRms pisze:Kontrola po przekręcenie stacyjki jest zapalona gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika, a tak nie bylo.
Czyli odczytaj błędy i podaj, być może jest zapisany w zamrożonej ramce czeka na wywołanie.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 18:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”