Klimatyzacja - montaz
Moderator: Sebu$
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
Mieści się.
Ja już w tej chwili mam IC, najpierw założyłem klimatronic a potem zmieniłem silnik na DTH i dołożyłem wszystko co trzeba żeby mieć 100KM.
Lampka się zaświeci jak nie masz podpiętego czujnika tego co jest na osuszaczu, albo walnięty sterownik.
Rozumiem że wiązkę pod zderzakiem między sterownikiem a wentylatorami masz od wersji z klimą - ma wyjścia na sprężarkę i ten czujnik na osuszaczu.
Poza tymi kablami nie ma żadnych więcej kabli do dołożenia, cała reszta jest na obudowie nagrzewnicy (powinieneś mieć całą wiązkę razem z piecykiem) , wychodzi z niej jeden przewód sygnałowy od klimy (chyba czarno zielony) i idzie do ECU i z ECU idzie potem do sterownika pod zderzakiem - zobacz czy go masz, wchodzi do sterownika wentylatorami w tą kostkę co idzie z instalacji z samochodu, kolor - brązowo fioletowy, w tej wiązce jest tylko jeden taki kolor do pinu 17, jeżeli go masz to wszystko będzie dzialało
Ja już w tej chwili mam IC, najpierw założyłem klimatronic a potem zmieniłem silnik na DTH i dołożyłem wszystko co trzeba żeby mieć 100KM.
Lampka się zaświeci jak nie masz podpiętego czujnika tego co jest na osuszaczu, albo walnięty sterownik.
Rozumiem że wiązkę pod zderzakiem między sterownikiem a wentylatorami masz od wersji z klimą - ma wyjścia na sprężarkę i ten czujnik na osuszaczu.
Poza tymi kablami nie ma żadnych więcej kabli do dołożenia, cała reszta jest na obudowie nagrzewnicy (powinieneś mieć całą wiązkę razem z piecykiem) , wychodzi z niej jeden przewód sygnałowy od klimy (chyba czarno zielony) i idzie do ECU i z ECU idzie potem do sterownika pod zderzakiem - zobacz czy go masz, wchodzi do sterownika wentylatorami w tą kostkę co idzie z instalacji z samochodu, kolor - brązowo fioletowy, w tej wiązce jest tylko jeden taki kolor do pinu 17, jeżeli go masz to wszystko będzie dzialało
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Tak dla mniej zorientowanych, ten element co jest na osuszaczu to presostat. Dokonuje pomiaru ciśnienia w układzie.
Do sterowania pomiędzy ECU a sterownikiem chłodzenia silnika idą 4 przewody - niestety nie miałem pełnej wiązki i muszę dokupić wtyczkę, chyba że ktoś ma na zbyciu do sprężarki i presostatu.
Mam inny temat może ktoś pomoże.
Mam już część klimy zamontowaną. jest jednak problem z doborem sprężarki.
W/g wszelkich informacji z GM musi być z numerkami 68 54 001 lub 68 54 031, ktoś mi może odczytać z natury jakie macie numerki i producenta . Najlepiej jakbym miał też numerki przewodów od klimy bo coś mi z dokumentacji tu nie pasuje.
Mam y20dth więc jest intercooler - mam krótki skraplacz(!).
Do sterowania pomiędzy ECU a sterownikiem chłodzenia silnika idą 4 przewody - niestety nie miałem pełnej wiązki i muszę dokupić wtyczkę, chyba że ktoś ma na zbyciu do sprężarki i presostatu.
Mam inny temat może ktoś pomoże.
Mam już część klimy zamontowaną. jest jednak problem z doborem sprężarki.
W/g wszelkich informacji z GM musi być z numerkami 68 54 001 lub 68 54 031, ktoś mi może odczytać z natury jakie macie numerki i producenta . Najlepiej jakbym miał też numerki przewodów od klimy bo coś mi z dokumentacji tu nie pasuje.
Mam y20dth więc jest intercooler - mam krótki skraplacz(!).
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Na tym etapie to ciężko dobrać, GM podał mi że musi być taki a nie inny numer bo coś tam z obciążeniami . Dlatego że nie mam na razie za wiele, szukam sprężarki jako najdroższego elementu tej zabawy. Rurki z tego co widzę są różne,+ ale główna wiązka chyba tylko jednego rodzaju. Reszta zależy od skraplacza i podłączenia osuszacza...tu też widzę kilka.
Ale to pomotane...
Ta moja sprężarka w/g specyfikacji ma mieć jedno przyłącze dwururkowe. Takie też mam rurki, ale nie wiem czy nie występują znów jakieś dwa rodzaje
Ale to pomotane...
Ta moja sprężarka w/g specyfikacji ma mieć jedno przyłącze dwururkowe. Takie też mam rurki, ale nie wiem czy nie występują znów jakieś dwa rodzaje
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2016, 19:29 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Trafiłem na ciekawy opis
"...Na koniec, sposób na szybkie sprawdzenie działania wentylatorów z czujnikiem trzy konektorowym, w którym napięcie zasilające wynosi 5V. W przypadku opel Astra lub Opel Zafira, przy odpiątej wtyczce od czujnika, powinny uruchomić się wszystkie wentylatory na pełną moc.
..."
I tu ciekwostka. Wtyczka dopiero jedize od tenzam-a a wentylator klimy nie działa. Coś jest nie włączone w kontrolerze?
"...Na koniec, sposób na szybkie sprawdzenie działania wentylatorów z czujnikiem trzy konektorowym, w którym napięcie zasilające wynosi 5V. W przypadku opel Astra lub Opel Zafira, przy odpiątej wtyczce od czujnika, powinny uruchomić się wszystkie wentylatory na pełną moc.
..."
I tu ciekwostka. Wtyczka dopiero jedize od tenzam-a a wentylator klimy nie działa. Coś jest nie włączone w kontrolerze?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Mam w zasadzie wszystko, pozostało mi tylko zmontowanie przygotowanej wiązki przewodów do presostatu.
Znalazłem opis gdzie klima po załączeniu, w przypadku braku presostatu włącza wszystkie wentylatory. U mnie nie ma takiej sytuacji, coś muszę włączyć w ustawieniach komputera auta? Robił to ktoś?
Znalazłem opis gdzie klima po załączeniu, w przypadku braku presostatu włącza wszystkie wentylatory. U mnie nie ma takiej sytuacji, coś muszę włączyć w ustawieniach komputera auta? Robił to ktoś?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 17:02 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
Nie robiłem tego, ale pamiętam jak jeździłem kilka dni bez p[odpiętej chłodnicy klimatyzacji, osuszacza i czujnika i wentylatory mi nie kręciły się cały czas. Dopiero gdy temp silnika wzrosła do momentu gdy powinien włączyć się wentylator chłodnicy, wówczas włączały się wszystkie wiatraki pełną prędkością i zaświecała się kontrolka wentylatora na liczniku - po schłodzeniu silnika wiatraki się już same nie wyłączały, trzeba było zgasić samochód i po ponownym odpaleniu była cisza i check też nie świecił,
Wniosek z tego taki że układ chłodzenia nie przeprowadza testu dopóki nie jest w użyciu, więc nie wykryje braku czujnika. Nie wiem czy trzeba coś odblokowywać ale sprawdzałem kilka sterowników wentylatorów i jeden był chyba od wersji bez klimy i po podłączeniu do mojej zafiry wszystko działało. Spróbuj rozgrzać silnik albo zewrzeć piny na czujniku temp silnika żeby myślał że jest gorący i wtedy zobacz co się stanie (jak jeździłem bez wiatraka od klimy też było tak samo, dopiero rozgrzanie silnika albo zapięcie klimatyzacji wykrywało błąd)
Wniosek z tego taki że układ chłodzenia nie przeprowadza testu dopóki nie jest w użyciu, więc nie wykryje braku czujnika. Nie wiem czy trzeba coś odblokowywać ale sprawdzałem kilka sterowników wentylatorów i jeden był chyba od wersji bez klimy i po podłączeniu do mojej zafiry wszystko działało. Spróbuj rozgrzać silnik albo zewrzeć piny na czujniku temp silnika żeby myślał że jest gorący i wtedy zobacz co się stanie (jak jeździłem bez wiatraka od klimy też było tak samo, dopiero rozgrzanie silnika albo zapięcie klimatyzacji wykrywało błąd)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 18:01 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ok sprawdzę jak tylko podłączę nowy wentylator. Oryginalnie w tym aucie był ten co jest od strony silnika, oraz ten od strony belki poprzecznej. Miał kompletni inna ramkę która go trzymała.
Jako ciekawostka - ostatnio w czasie podłączania mid-a, nie zauważyłem że mam zapłon, wówczas wentylator wszedł na maksymalne obroty. To bardzo by potwierdzało Twoją teorię o sprawdzaniu diagnostyki w określonych sytuacjach. Mam nadzieję że nie będę musiał kombinować.
Jako ciekawostka - ostatnio w czasie podłączania mid-a, nie zauważyłem że mam zapłon, wówczas wentylator wszedł na maksymalne obroty. To bardzo by potwierdzało Twoją teorię o sprawdzaniu diagnostyki w określonych sytuacjach. Mam nadzieję że nie będę musiał kombinować.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Wiosna idzie to pogoda bardziej sprzyja, sięgnąłem do wtyczki wentylatorów ale tu spotkało mnie rozczarowanie.
W/g tego co widzę na schematach idą przewody do dwóch wentylatorów ( różne kombinacje dla zmian prędkości). Ale na schematach jest jeszcze dodatkowy rezystor (dwa przewody które wychodzą z kontrolera chłodzenia tylko do tego rezystora) którego okablowania tu nie mam.
Czy ten rezystor występuje zawsze?
Nie miałem też dwóch linii pomiędzy kontrolerem chłodzenia a ECU - dzisiaj dokładam.
W/g tego co widzę na schematach idą przewody do dwóch wentylatorów ( różne kombinacje dla zmian prędkości). Ale na schematach jest jeszcze dodatkowy rezystor (dwa przewody które wychodzą z kontrolera chłodzenia tylko do tego rezystora) którego okablowania tu nie mam.
Czy ten rezystor występuje zawsze?
Nie miałem też dwóch linii pomiędzy kontrolerem chłodzenia a ECU - dzisiaj dokładam.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Zapakowałem wszystko na miejsce, ale klima nie startuje, pewnie trzeba dogadać ustawienia.
Ma może ktoś swobodny dostęp do TECH2?
Ma może ktoś swobodny dostęp do TECH2?
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 10:14 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)