Regulacja zaworów / luzów zaworowych silnik Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
marsko10

#91 Post autor: marsko10 »

panowie mam prośbę, czy ktoś z was mógłby napisać jaki powinien być prawidłowy luz na zaworach ??

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#92 Post autor: tOmki »

0,21-0,29 mm ssący
0,27-0,35 mm wydechowy
Nominalnie 0,25 ssący i 0,30 wydechowy.
Są identyczne jak w Z16XEP
ZB Obrazek
ZC Obrazek

marsko10

#93 Post autor: marsko10 »

bardzo ci dziękuje :piwo:

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#94 Post autor: bumba »

Witam Panowie

Moja Zafirka, Z18XER, od 20 000 km na gazie, w sumie ma przejechane 140 800 km. Dziś kontrolny pomiar luzu i na pierwszym cylindrze, 2 pierwsze zawory (1 ssący i 1 wydechowy), luz 0,1 oba. Mechanik mnie postraszył, ze nie ma na co czekać i trzeba wyregulować :(, a do tego czasu jeździć na benzynie. Serwis, w którym robiłem pomiar tego nie robi. Pytania:

1. Dlaczego jest problem tylko na 2 zaworach jednego cylindra (mechanik powiedział, że reszta ma luz w normie). Czy przy gazie nie powinien ten problem uwidocznić się na wszystkich cylindrach? Może dawkowanie gazu na tym cylindrze? Dlaczego tylko 2 zawory z 4?
2. Czy do regulacji trzeba zrzucać głowicę?
3. Gdzie we Wrocławiu najlepiej zrobić taką regulację? Jaki warsztat możecie polecić?
4. Jaki może być tego koszt? Za sam pomiar zapłaciłem 200 zł z uszczelką.

Robiłem pomiary luzu przed założeniem gazu i wszystko było ok, trochę jestem rozczarowany. Koszt gazu staje pod znakiem zapytania :(. Byłem świadomy ryzyka z tym silnikiem, ale sądziłem, że do tego miejsca dotrę przy 60-70 kkm na gazie.

Autko do tej pory pali bez zarzutu, tylko okresowe przeglądy i wymiany płynów/filtrów. Niczego więcej nie wymagała.

Przed chwilą rozmawiałem z warsztatem zajmującym się regeneracją głowic, i gość mnie nastraszył, że to dopiero początek, za moment mogą lecieć kolejne zawory. Ktoś doświadczył tego problemu w tym silniku? Koszt przygotowania samej głowicy to jakieś 1650 zł (regeneracja głowicy + przygotowanie pod gaz -> gniazda) + zrzucenie głowicy i montaż. Brzmi grubo :(.

Z góry dziękuję za informację
Ostatnio zmieniony 17 maja 2017, 16:31 przez bumba, łącznie zmieniany 1 raz.
Z góry dziękuję

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#95 Post autor: bumba »

Witam Panowie

Aktualizacja z mojej strony. Auto trafiło dziś do mechanika. Zdjął pokrywę jeszcze przy mnie (żeby potwierdzić problem) i faktycznie ma pierwszym cylindrze 1 zawór ssący i 1 wydechowy podparte. Wg niego coś musiało być wcześniej robione w silniku bo pozostałe zawory są w porządku. Dokładny pomiar luzu będzie dopiero po ostygnięciu silnika.

Z pierwszych informacji, które dostałem:
1. Koszt maks do 400 zł.
2. Szklanki do planowania (jeśli zajdzie potrzeba to wymiana).
3. Do zrobienia w ciągu jednego dnia (ja zostawiłem na 2 - ciepły silnik).
4. Luz zostanie skorygowany pod gaz, tj. ustawione zostaną maksymalne nominalne wartości dla wydechowych (ssące są mniej narażone).

Warsztat we Wrocławiu, jedyny, który się podjął na Nasiennej 51. Dam info, jak finalnie się to zakończyło i jaki był koszt - może komuś się przyda.

Pozdrawiam
Z góry dziękuję

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#96 Post autor: amakuch1986 »

bumba, a możesz powiedzieć jak silnik chodził przed oddaniem go dzisiaj do mechanika. Jakieś problemy z nim były ?
Z innego wątku załączam filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=Ei12rKlB1qA
https://www.youtube.com/watch?v=dLJuiWUstoM

Czy możesz powiedzieć czy u Ciebie też tak silnik chodzi ?

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#97 Post autor: bumba »

bumba, a możesz powiedzieć jak silnik chodził przed oddaniem go dzisiaj do mechanika. Jakieś problemy z nim były ?
Problemów absolutnie żadnych. Chodzi cicho, zapłon nie wypadał. Po prostu po 20k od założenia gazu zrobiłem kontrolny pomiar i wyszło. Co do załączonych filmików, wg mnie to co słychać to koła zmiennej fazy rozrządu, przy podpartych zaworach silnik mocno trzęsie bo nie pali na 1 gar (w skrajnych wypadkach na więcej). Nie da się tego przeoczyć bo telepie całą budą - miałem w Astra G przy walniętym module zapłonowym.

Pozdrawiam
Z góry dziękuję

amakuch1986
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
Imię: ANDRZEJ
Lokalizacja: Kraków
Auto: ZAFIRA
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#98 Post autor: amakuch1986 »

bumba, uspokoiłeś mnie
Ja też zrobiłem 20tyś. km na LPG i też będę się umawiał z moim mechanikiem na kontrole luzu zaworowego.
A te linki Ci dałem do oceny ponieważ u mnie tak chodzi i też obstawiam już zużyte kzfr.
A mogę wiedzieć jaką centralkę LPG masz ?

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#99 Post autor: bumba »

No stawiałbym na KZFR.

Ja następną kontrolę luzu zrobię sobie sam, niewielki nakład pracy, a kasa zostaje w kieszeni (kupię tylko szczelinomierz na aledrogo).

A sterownik mam LPGtech. Z instalacji jestem zadowolony, chodzi bez zastrzeżeń.

Dzięki.
Z góry dziękuję

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#100 Post autor: bumba »

A te linki Ci dałem do oceny ponieważ u mnie tak chodzi i też obstawiam już zużyte kzfr.
Sprawdź sobie, czy przypadkiem nie masz zanieczyszczonych sitek w elektrozaworach przy KZFR. Być może wystarczy wyjąć, przepłukać w nafcie i założyć ponownie. Widziałem, że białe sitka (2 w każdym zaworze) potrafią się zapychać, a nawet popękać i przytkać zawór (niektórzy mówią, zeby je usunąć, ale nie jestem do tego przekonany, lepiej myć + częstsza wymiana oleju). Zacząłbym od tego. A jak się okaże, ze nie pomogło to wtedy szedłbym w KZFR.

Dzięki.
Z góry dziękuję

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#101 Post autor: bumba »

No i odebrałem dziś auto. Okazało się, że kiedyś już regulacja była wykonywana. Niestety "niemiecki" specjalista, nie wiadomo czemu na pierwszym cylindrze i zaworach ssącym i wydechowym od strony kzfr założył szklanki nie od tego silnika/słabej jakości. Mechanik mówił, że nawet nie miały nabitych wymiarów od spodu, tzw. no-name. Wymienił obydwie na dedykowane do silnika, do tego przetasował pozostałe, a 6 wymienił na inne ze swoich zapasów. Luzy wyregulowane, zmienione do tego uszczelniacze wałków rozrządu. Koszt trochę większy niż mówił na początku ale i tak do przeżycia - 640 zł. Auto chodzi, że aż miło. Mechanika mogę spokojnie polecić. Może ktoś będzie w potrzebie.

Dzięki.
Z góry dziękuję

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#102 Post autor: bumba »

No i aktualizacja po dłuższym czasie. Niestety niezbyt pozytywna. Po 3kkm od regulacji zaczął wypadać zapłon na pierwszym cylindrze. Pomiar kompresji - 0. Głowica została zdjęta, zawór wydechowy na 1 cylindrze podparty i został nadtopiony. Zawory wydechowe na pozostałych cylindrach mocno przegrzane (aż rude). Diagnoza szlifierza: źle wyregulowana instalacja LPG, zbyt uboga mieszanka. Głowica po remoncie, przy okazji wymiana gniazd na utwardzone, nowe zawory itp. Po złożeniu regulacja instalacji z "ubogaceniem" mieszanki. Na razie 1,5k km bez problemów, ale wybieram się do mechanika na pomiar kontrolny, zobaczymy. Całość zabawy 2200 PLN :(.

Przestroga dla innych - moja zafira paliła 8,5-9 l gazu. To za mało. Efekt: przegrzanie zaworów i ich podparcie, dalej nadtopienie. Odpowiednia mieszanka + regulacja zaworów w tym silniku to 100% konieczność.

Może komuś pomogę tym postem.
Z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2474
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#103 Post autor: Mariusz »

Podstawą w tym silniku z LPG jest odpowiednie zestrojenie gazu. Moja w mieście pali 12l. a w trasie przy spokojnej jeździe 8-8,5l. ale jak przycisne to i 10 wyjdzie. przejechane na LPG prawie10kkm i jest cacy. Gazownik pierwsza klasa. Mogę z czystym sumieniem polecić jak ktoś potrzebuje.

Morfi_pl
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#104 Post autor: Morfi_pl »

Ja mam u siebie landi renzo omegas irmscher , czyli ta fabryczna opla, samochód przelatał z tą instalacją 250 tyś i musiałem wymienić reduktor bo już spróchniał.

Mi spala w mieście prawie 40 litrów gazu na 300 km to tak średnio, a w trasie około 9 pokazuje komputer - z tym ze do wskazania komputera trzeba doliczyć jakieś 20%. Jak komputer pokazuje średnio 11,5 to rzeczywiste jest około 13,3.

bumba
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 10 lut 2015, 14:58
Imię: Paweł
Lokalizacja: Milicz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#105 Post autor: bumba »

mariusz131 pisze:Podstawą w tym silniku z LPG jest odpowiednie zestrojenie gazu. Moja w mieście pali 12l. a w trasie przy spokojnej jeździe 8-8,5l. ale jak przycisne to i 10 wyjdzie. przejechane na LPG prawie10kkm i jest cacy. Gazownik pierwsza klasa. Mogę z czystym sumieniem polecić jak ktoś potrzebuje.
No Moja paliła dokładnie tak samo. Ja głównie latam na długich trasach. Niestety zawory mocno przegrzane... Całość się posypała po 30kkm na LPG. Teraz widzę, że po regulacji, przy tym samym trybie jazdy pali 10-11 na trasie. Zobaczymy jak będzie wyglądał luz zaworowy przy pierwszej kontroli.
Z góry dziękuję

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”