Rozrusznik może być do roboty. Może włącznik elektromagnetyczny nie zaciąga do końca. Co do odpalania na 2-3 sekundy, gaśnięcia i później problemów z rozruchem. Spróbuj po prostu odłączyć na kilka minut akumulator. Widzę że masz LPG - może to wina rozjechanych map benzyny, stąd problemy z rozruchemJARO pisze:Nie Janus nie robiłem. Podczas kręcenia rozrusznikiem jest taki dziwny dźwięk jakby sam rozrusznik się kręcił a silnik nie dawał żadnego oporu.
Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Janusz
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Ciśnienie sprawdzone:
zimny silnik:
C1-15,5
C2-16
C3-16
C4-15
ciepły silnik:
C1-14,5
C2-13
C3-12,5
C4-12
Może to ktoś ocenić czy te parametry są w normie?
zimny silnik:
C1-15,5
C2-16
C3-16
C4-15
ciepły silnik:
C1-14,5
C2-13
C3-12,5
C4-12
Może to ktoś ocenić czy te parametry są w normie?
Ostatnio zmieniony 15 lis 2016, 21:01 przez JARO, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Na zimnym i owszem. Tylko nie wiem czemu na ciepłym kompresja spada...
Może źle myślę, ale na mój rozum powinna wzrosnąć nieznacznie.
Czy przed pomiarem właściwym zakręciłeś 2-3 sekundy rozrusznikiem z wykręconymi świecami, aby silnik wydmuchał różne syfy z cylindrów?
Czy przed pomiarem dolewałeś do cylindrów oleju??
Może źle myślę, ale na mój rozum powinna wzrosnąć nieznacznie.
Czy przed pomiarem właściwym zakręciłeś 2-3 sekundy rozrusznikiem z wykręconymi świecami, aby silnik wydmuchał różne syfy z cylindrów?
Czy przed pomiarem dolewałeś do cylindrów oleju??
Janusz
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Co do pierwszego pytania nie i co do drugiego to też nie.
Wczoraj jak wracałem z pracy słyszałem dziwny odgłos stukania jakby metal o metal i zapalał się i gasł check, po przejechaniu około 200km odgłos ucichł i check przestał się zapalać. Sprawdziłem błędy poprzez zworkę pinów 5 i 6 i wyszły one takie 0325 , 1327 , 1328 , 1329. Czy to czujnik spalania stukowego klękł?
Wczoraj jak wracałem z pracy słyszałem dziwny odgłos stukania jakby metal o metal i zapalał się i gasł check, po przejechaniu około 200km odgłos ucichł i check przestał się zapalać. Sprawdziłem błędy poprzez zworkę pinów 5 i 6 i wyszły one takie 0325 , 1327 , 1328 , 1329. Czy to czujnik spalania stukowego klękł?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wg niektórych teorii z wujka Google, te błędy to reakcja na spalanie stukowe w 3 cylindrach. I teraz pytanie czemu. Zauważ że z twoich pomiarów wynika, że kompresja na 3 cylindrach jest niższa. Pytanie czy problem nie leży w samym silniku.JARO pisze:Co do pierwszego pytania nie i co do drugiego to też nie.
Wczoraj jak wracałem z pracy słyszałem dziwny odgłos stukania jakby metal o metal i zapalał się i gasł check, po przejechaniu około 200km odgłos ucichł i check przestał się zapalać. Sprawdziłem błędy poprzez zworkę pinów 5 i 6 i wyszły one takie 0325 , 1327 , 1328 , 1329. Czy to czujnik spalania stukowego klękł?
Proponuję:
1. Pomiar sprężania na zimnym/ciepłym/ciepłym + próba olejowa. Jeżeli po wstrzyknięciu strzykawką do wszystkich cylindrów TAKIEJ SAMEJ ilości oleju (ok 2-5cm3, zaczynać od mniejszej ilości) sprężanie wzrośnie, to nie trzymają już pierścienie. Jeżeli nic się nie zmieni - nieszczelne zawory.
2. Sprawdzić ustawienie paska rozrządu - czy coś się nie przestawiło
Ile silnik zużywa oleju?
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Dużo to wychodzi litr na 1000km/h. Myślę że w cylindrach masz już dużo nagaru olejowego, który pogarsza zapłon a czasami podnosi kompresje lub ją obniża - kiedy podpierają się zawory. Wykręć świece - jak są czarne i mokre to niestety silnik do remontuJARO pisze:Mógłbym powiedzieć że nawet sporo trasa do Wrocka do pracy i spowrotem przy jeżdzie około 100-110km/h to jakieś 0,3-0,4l na tą trase czyli jakieś 550km. Przy obciążeniu jak wioze kolegów z pracy to nawet 0,5 i więcej.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Możesz na samym czujniku. Zdejmujesz wtyczkę i mierzysz rezystancję. Czujnik w obudowie termostatu.Markon pisze:Panowie problem dalej jest teraz mam pytanie gdzie jest komputer silnika 2,0 dci 101km ? Chodzi mi głównie o wpiecie się w przewód 89 ECU ECT chyba że mogę się wpiac gdzieś przy samym czujniku temperatury ale o jako chodzi pomysły
Komputer jest zabudowany na pompie wtryskowej (niestety)
Janusz