Elementy zawieszenia z poliuretanu
Moderator: Mariusz
Elementy zawieszenia z poliuretanu
Chciałbym ruszyć wątek.
Co sądzicie o tym?:
http://www.bikopur.pl/lang-pl/elementy- ... retan.html
te akurat pasują do ZA ale mają też do ZB
Używa ktoś takich tulei?
podobno jak się założy praktycznie nie do zdarcia.
Kolega założył takie + poliuretanowe pod stabilizator do golfa plus i jest zadowolony, mówi, że w twardości jest niewielka różnica a po 15000 żadnych śladów zmęczenia ani nic innego nie ucierpiało po zmianie parametrów.
Przy robieniu zawieszenia zastanawiam się czy nie założyć taki zestaw.
pozdr
Co sądzicie o tym?:
http://www.bikopur.pl/lang-pl/elementy- ... retan.html
te akurat pasują do ZA ale mają też do ZB
Używa ktoś takich tulei?
podobno jak się założy praktycznie nie do zdarcia.
Kolega założył takie + poliuretanowe pod stabilizator do golfa plus i jest zadowolony, mówi, że w twardości jest niewielka różnica a po 15000 żadnych śladów zmęczenia ani nic innego nie ucierpiało po zmianie parametrów.
Przy robieniu zawieszenia zastanawiam się czy nie założyć taki zestaw.
pozdr
Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 15:25 przez Woytas, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Poliuretanowe wstawki do zawiasu używa się w moto-sporcie--- może i są wytrzymalsze, ale czy nie odbija się to na inncyh elementach zawiasu.....
A co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały--- moja ma prawie 77tyś od początku na PL drogach, w dodatku nieco niższe i sztywniejsze (IDS+), a ostatnio jak bylem na trzepakach to nic wszsytko w porządku. Jedyne co robiłem to łożyska McPhersona, ale to akurat się zużyły a nie wytłukly
A co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały--- moja ma prawie 77tyś od początku na PL drogach, w dodatku nieco niższe i sztywniejsze (IDS+), a ostatnio jak bylem na trzepakach to nic wszsytko w porządku. Jedyne co robiłem to łożyska McPhersona, ale to akurat się zużyły a nie wytłukly
To to ja wiem, że jest trwały ale prędzej czy później trzeba będzie cuś wymienićLorry pisze:co do zawiasu to Zocha ma raczej trwały
Nie i jest to potwierdzone przez ADAC, żadnych niekorzystnych skutków.Lorry pisze:ale czy nie odbija się to na inncyh elementach zawiasu
Producent przecież musi na czymś zarobić (części zamienne) a nie tylko na sprzedaży auta, dlatego zakłada gumy a nie poliuretan, który ma nawet lepsze własności.
W USA, Anglii serwisy/warsztaty poza sieciowe jak tylko mogą to je zakładają oczywiście na wniosek klienta idealne pod stabilizator
Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 15:02 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.bikopur.pl/lang-pl/bikopur-c ... y-pdf.htmltEREk pisze:A jak to wygląda cenowo ??
http://www.strong-flex.eu/index.php?opt ... =1&lang=pl
na allegro też są
Czyli rozumiem, że jeszcze nikt tego nie przyodział
Nic tam, przy wymianie tych elementów założę jednak ten poliuretan (pod stabilizator i przód, tył wahacza.
Poczytałem wczoraj trochę na forum Astry, Opla, VW- parę osób ma to założone i bardzo chwalą, jeden nawet (ASTRA) przejechał już prawie 50000 km i nic.
Nic tam, przy wymianie tych elementów założę jednak ten poliuretan (pod stabilizator i przód, tył wahacza.
Poczytałem wczoraj trochę na forum Astry, Opla, VW- parę osób ma to założone i bardzo chwalą, jeden nawet (ASTRA) przejechał już prawie 50000 km i nic.
przy wersji sportowej - tak
przy wersji cywilnej - bardzo niewielka, raczej szybsza reakcja zawieszenia-bynajmniej tak mi powiedział użytkownik, potwierdzają to różne posty na różnych forach.
Nadal głównym elementem tłumiącym jest amortyzator i sprężyna ( fabryczne, nie sztywne).
przy wersji cywilnej - bardzo niewielka, raczej szybsza reakcja zawieszenia-bynajmniej tak mi powiedział użytkownik, potwierdzają to różne posty na różnych forach.
Nadal głównym elementem tłumiącym jest amortyzator i sprężyna ( fabryczne, nie sztywne).
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 18:18 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
u mnie też nie widać zbytniego zużycia, natomiast na przyjaznym forum Toyoty Corolli chłopaki dość masowo zakładają te "bushingi". normalne - przewidziane przez producenta dość szybko się sypią, po założeniu tych poliuretanowych zniknął problem wymian