Gościu pisze:Czyli w spalaniu wciąż tendencja spadająca [...]
Chyba pomału się normalizujemy i wszystko dąży do stałego poziomu. A wiedziałem że nie może być za pięknie...
Znów mam wyjeżdżony zbiornik LPG: 42,45 litra wystarczyło na 441,6 km czyli na 100 mamy 9,61 l przy jeździe mieszanej. Wynik tak czy siak dla mnie bardzo zadowalający...
Zwłaszcza że 6 dni temu bylem u gaziarza na przeglądzie i regulacji i instalka chodzi wzorowo...
Przy okazji, znalazłem ciekawy tekścik o MoS2, w szczególności końcówka tj. pkt. Typowe Zastosowania:
http://www.srodkismarne.pl/dwusiarczekm ... ibdenu.php
Ciekawostką jest to obniżenie temp silnika z powodu zmniejszenia tarcia. Na forach samochodów ciężarowych wyczytałem, że czasem ten molibden tak "zmiękczał" tarcie, że silniki nie potrafiły w zimie złapać temperatury i o ile zużycie mechaniczne silnika było bardzo minimalizowane to zużycie paliwa juz nie było takie wesole, bo silnik pracował ciągle trochę nie dogrzany. Heh...
Jak to w przyrodzie - każdy kij ma dwa końce...
Poza tym bardzo podoba mi się opis dot. "chodzenia po rozsypanych kartach do gry"
EDIT
gRZENIU pisze: [...] Więc będę śledził temat i czekał na wyniki
No to łubudu...
Mija prawie 2 miesiące od rozpoczęcia tematu więc pora na jakiś podsumowujący rzut danych i schimmel, który jasno i przejrzyście pokaże efekty eksperymentu z moim autkiem. A że efekty powinny być mierzalne, zwłaszcza w pieniądzu
to skupimy się na spalaniu LPG i Pb95, w przypadku tego ostatniego w warunkach dwojakich.
Opis pacjenta z uwzględnieniem wszelkich warunków niestandardowych:
Obiekt: Opel Zafira A Elegance, 2003
Silnik: Z18XE, 125 KM + inst. gazowa Lovato Smart + świece BOSCH IriridiumPlatin
Aplikacje usunięte: do dnia 25.09.2016 stosowano olej silnikowy GM Genuine 10W40
Aplikacje dodane: w dniu 25.09.2016 zalano olej silnikowy LiquiMoly MoS2 Leichtlauf 10W40 + LiquiMoly CERATEC, po uprzednim zastosowaniu płukanki LiquiMoly Engine Flush
Efekty użytkowania po 58 dniach i przejechaniu ~5210 km:
Obniżenie zużycia średniego w trybie spalania LPG z 10,60 na 9,41 l/100 km tj. o 11,22%
Obniżenie zużycia w trybie spalania dla jazdy mieszanej na Pb95 z 9,50 na 8,50 l/100 km tj. o 10,5%
Obniżenie zużycia w trybie spalania dla jazdy w trasie na Pb95 z 7,50 na 6,70 l/100 km tj. o 10,6 %
Daje to w przeliczeniu na złote polskie czyli PLN po każdych 100 km:
2,28 zł w kieszeni dla LPG
4,37 zł w kieszeni dla Pb95 w trybie mieszanym trasa/miasto
3,50 zł w kieszeni dla Pb95 w trybie trasy
(ceny z okolic Legnicy wg stacjebenzynowe.pl)
Czy to duże oszczędności? Wydaje mi się że rozsądne, zwłaszcza że olej nie jest specjalnie drogi (120 zł za 5 l w zestawie z płukanką). Same oszczędności będą też oczywiście tym większe im więcej km tłuczemy w miesiącu. Ciekawa jest także maksymalizacja oszczędności w trybie mieszanym, wskazująca wg mnie na pozytywny wpływ smarny MoS2 na zużycie paliwa podczas częstego ruszania pojazdem w mieście (światła, korki, damesy z pieskami itd.
) Przydałby się tutaj test dla 100% jazdy miejskiej ale niestety ja mieszkam 15 km od Legnicy więc nie dam rady...
Jutro postaram się skrobnąć jeszcze coś o pobraniu oleju... W końcu w tym temacie przebieg ponad 5200 km dla olejożernego Z18XE to nie w kij dmuchał...
A na koniec powyższy opis w postaci wykresu dla tych, którym nie chce się czytać tych moich wypocin. Rzecz jasna wiele w tym teście jeszcze można by doszlifować (zwłaszcza zagęścić zużycie Pb95 dla trybu mieszanego) ale dzielę się tym co już zebrałem...
A jak ktoś z Was wyłapie błędy lub ma uwagi to walic w mordę jak w dym...
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...