Dodatki czyszczące układ paliwowy a normy wtryskiwaczy CDTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#181 Post autor: tomek evo »

STP mógł trochę pomóc ale to raczej środek o umiarkowanym działaniu. Bardzo dobre efekty są po Diesel Splung od Liqui Moly tylko z tym środkiem jest taki problem, że jest bardzo agresywny i przede wszystkim trzeba bezwzględnie zadbać o świeży filtr paliwa oraz o zastosowanie bezpośrednio po nim albo nawet razem z nim preparatu do smarowania układu wtryskowego (może być również od LM). Poza tym istnieje jednak pewne ryzyko jeśli mamy dużo syfu w baku (a po 200 tyś. zwykle mamy), że syf z baku dostanie się do układu wtryskowego. Dlatego najlepsze rozwiązanie to mechaniczne czyszczenie baku a dopiero potem stosowanie preparatu czyszczącego.
Po kilku profilaktycznych zabiegach czyszczących (Diesel Splung + smarowanie + STP) korekty na wtryskach wyszły mi jak bym miał nowe wtryski (nie wiem jak było wcześniej) i spalanie na długiej trasie wyszło rewelacyjnie niskie (6,2 l/100 km z boxem dachowym 420 l - prędkość przelotowa 120-130 km/h, trasa 2700 km z czego 90% autostrady).
Podobno bardzo dobre preparaty czyszczące (ale bezpiecznie nie agresywnie) są w ofercie Archoila. Nie miałem okazji ich wypróbować ale wkrótce zamierzam.

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#182 Post autor: paweldm »

A czy ktoś z was jechał do Niemiec na niemieckim paliwie??
Może taki wariant należałoby sprawdzić.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Skasowany użytkownik 6483

#183 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja wracałem z Niemiec na ich paliwie to moge potwierdzić ,że cos tam maja lepsze bo mi auto mniej spaliło.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#184 Post autor: tomek evo »

Lepsze wyniki spalania podczas jazdy z Niemiec mogą wynikać z kilku czynników :
1) Niemcy mają faktycznie lepsze paliwo, co nie jest obojętne w kontekście zużycia paliwa.
2) Podczas dłuższej jazdy komputer silnika niejako się adaptuje do jazdy autostradowej i spalanie na dłuższym dystansie może być nieco niższe niż na krótkim, nawet jeśli i tu i tu jedziemy autostradą.
3) Jazda autostradą (zwłaszcza w miarę dynamiczna) ma korzystny wpływ na "odetkanie" auta - może nastąpić wypalenie syfów i odetkanie układu wydechowego, turbosprężarki a pewnie nawet elementów smarujących w wyniku długotrwałej jazdy.
4) Wiatr - kierunek wiatru z zachodu na wschód jest znacznie bardziej prawdopodobny niż ze wschodu na zachód w tej części Europy.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#185 Post autor: czarekcw »

tomek evo pisze:Podobno bardzo dobre preparaty czyszczące (ale bezpiecznie nie agresywnie) są w ofercie Archoila. Nie miałem okazji ich wypróbować ale wkrótce zamierzam.
I jak, sprawdzałeś? Bo masz coś dostępnego ;)
http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-6400-D-MAX-400-ml/212

Skasowany użytkownik 6483

#186 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

O matko , cena totalnie maxymalna . Ja właśnie pare dni temu kupiłem podobny specyfik do czyszczenia wtrysków , STP i dałem za tej samej pojemności buteleczkę 24 zł... Za taką cenę jak tu wyżej to chyba masz tam złoto i platynę w składzie :lol:

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#187 Post autor: czarekcw »

A czujesz różnicę przed i po zastosowaniu STP? Lałeś rozumiem płyn z czarnej butelki? Bo ja na razie wlalem z niebieskiej.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#188 Post autor: tomek evo »

jarecki69 pisze:O matko , cena totalnie maxymalna . Ja właśnie pare dni temu kupiłem podobny specyfik do czyszczenia wtrysków , STP i dałem za tej samej pojemności buteleczkę 24 zł... Za taką cenę jak tu wyżej to chyba masz tam złoto i platynę w składzie :lol:
Różnica jest mniej więcej taka, że na nowe auto osobowe można wydać 40 tys ale również 140 a nawet 400 tys. złotych. I tak jest też w tym wypadku. Archoil AR6400 D-max to najsilniejszy i najbardziej skuteczny preparat do kompleksowego czyszczenia układu wtryskowego i paliwowego a także wpływa na turbinę, dpf-a, egr-a oraz katalizator. Takiego efektu nie będziesz maił nawet jak zastosujesz 10x STP. STP jest ok do okazjonalnego przeczyszczenia samych wtryskiwaczy jednak jeśli chcemy podejść do problemu kompleksowo to już zdecydowanie nie wystarczy. Ilość substancji czyszczących w Archoilu jest kilkukrotnie większa i dodatkowo zawiera on składniki dopalające się w dpf-e czy katalizatorze. STP dokładnego czyszczenia 1 butelka nie zrobi.To tak jak by kupić piwo 0,5 l za 2 złote (STP) i 0,5 Finlandii (Archoil). I jedno i drugie to napój alkoholowy i nawet ilość taka sama ale efekty zastosowania są zgoła odmienne. Finlandia też działa bardziej kompleksowo :)
Ja wiem, że cena zakupu nie jest niska ale ma to odzwierciedlenie w składzie i skuteczności działania. Archioil ma preparaty do regularnego stosowania, które również zawierają składniki czyszczące np. Archoil AR6900 D-max, który kosztuje 19,00 zał za ilość wystarczającą na 100 l ON czyli mniej więcej 2 pełne baki. Po 2-3 bakach efekt będzie podobny jak po zastosowaniu STP ale jest to zasadniczo preparat do regularnego stosowania podnoszący kompleksowo parametry ON w celu jego efektywniejszego spalania oraz zabezpieczający układ wtryskowy (smaruje, czyści i podnosi liczbę cetanową) i nie można tego porównywać z AR6400 D-max, który został stworzony do jednorazowego kompleksowego wyczyszczenia układu wtryskowego i paliwowego dlatego zawartość substancji czyszczących jest zupełnie inna
BTW.
Do końca roku dla Zafiraklub mogę zrobić cenę 90,00 zł za AR6400 D-max.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#189 Post autor: Mawerix »

tomek evo pisze:1) Niemcy mają faktycznie lepsze paliwo, co nie jest obojętne w kontekście zużycia paliwa.
Jeżdżę i potwierdzam nawet jakby silnik dynamiczniej pracował ;)
czarekcw pisze: Bo ja na razie wlalem z niebieskiej.
STP niebieską :?: przecież to nie do czyszczenia wtrysków. Moim zdaniem 24pln za STP do czyszczeniaq wtrysków to i tak drogo :P w marketach są po 18 pln ;) zalałem ze trzy razy i jakby op-com pokazał poprawę ale teraz zakupiłem Liqui Moly jak skończę druga butelkę to próba przelewowa i sprawdzenie kompem bo dwa wtryski mi delikatnie kuleją :?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#190 Post autor: Bodek »

Mawerix pisze:....teraz zakupiłem Liqui Moly ..
podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowania ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#191 Post autor: Mawerix »

Bodek pisze:podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowania
Przetestowany w innym oplu na Z19DTH który miał poważne problemy z odpalaniem i znacznie pomogło, mam nadzieje że pomoże bo spalanie chwilowe na jałowym już spadło o 0,2l

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#192 Post autor: tomek evo »

Bodek pisze:
Mawerix pisze:....teraz zakupiłem Liqui Moly ..
podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowania ;)
Zgadza się. Wiele dodatków czyści ale nie smaruje dlatego należy zastosować środek polepszający smarowanie bo można sobie wyczyścić wtryski ale przy okazji doprowadzić do wysuszenia wtrysków lub nawet "łuszczenia" się pompy wtryskowej i opiłków w ukłądzie wtryskowym. Dodatki Archoil mają odpowiednie składniki smarujące i nic nie trzeba dodawać ale np. Liqui Moly już niestety nie. Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny (może nie tak jak AR6400 D-max ale i tak jest mocny) ale niestety jego działanie jest dosyć agresywne i po pierwsze zalecam wymianę filtra paliwa przed jego zastosowaniem (i po tez najlepiej) a po drugie należy zastosować dodatek smarujący albo bezpośrednio po albo nawet razem.

EDIT
Mawerix pisze:
Bodek pisze:podobno troszkę przesusza, trzeba dodać jeszcze LM do smarowania
Przetestowany w innym oplu na Z19DTH który miał poważne problemy z odpalaniem i znacznie pomogło, mam nadzieje że pomoże bo spalanie chwilowe na jałowym już spadło o 0,2l
To ile teraz masz?
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 08:08 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#193 Post autor: Mawerix »

tomek evo pisze:Diesel Splung od Liqui Moly jest bardzo skuteczny (może nie tak jak AR6400 D-max ale i tak jest mocny) ale niestety jego działanie jest dosyć agresywne i po pierwsze zalecam wymianę filtra paliwa przed jego zastosowaniem (i po tez najlepiej) a po drugie należy zastosować dodatek smarujący albo bezpośrednio po albo nawet razem.
Szkoda że etykieta na opakowaniu tego nie zawiera :x to jaki więc dodatek polecasz do LM SpUlung-a :?:
Jak widać dobry kompleksowy środek musi kosztować Liqui Moli jest skuteczny ale trzeba mu wspomagacza i koniec końców robi sie kwota zakupu Archoil AR 6400-D :lol:
Za LM dawałem 39 pln 500ml
tomek evo pisze:To ile teraz masz?
Waha się między 0,5,a 0,6 z przewaga na 0,6 a było 0,8 - 0,9 :)
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 06:25 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#194 Post autor: tomek evo »

Dodatek smarujący Liqui Moly Diesel Schimier -Addictiv czy jakoś tak. Kod produktu 5122. Zastosuj ze 2 butelki. Chodzi o to, że przy starym zasyfionym filtrze LM Diesel Splung może wypłukać ten syf ale go nie do końca rozpuścić i pójdzie on w układ wtryskowy i może nawet przyblokować wtryski. Dzieje się tak rzadko ale może się tak zdarzyć (znam takie przypadki właśnie z Diesel Splungiem). Z Archoilem AR6400D-max jeszcze eis nie spotkałem i tam nie ma nawet rekomendacji wymiany filtra (choć zawsze zalecam) bo działa trochę inaczej i rozpuszcza cały syf widocznie skuteczniej.
Tego dodatku smarującego to zastosuj najlepiej ze 2-3 butelki albo po 1 przerzuć się na Archoila AR6900 D-max, który poprawia smarność ON.

05-0,6 to już jest ok. Sam mam mniej (teraz jakieś 0,4-0,5 choć do 0,3 też schodzi w dogodnych warunkach) ale jeżdżę cały czas na dodatkach i chyba to ma decydujący wpływ.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2016, 09:48 przez tomek evo, łącznie zmieniany 1 raz.

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#195 Post autor: przekus »

Bodek pisze:Lałem już różne "specyfiki" do baku, nie wiem czy pomagają, czy nie :mysli:

Mam przejechane 202tys i moje wtryski według stanu na 30-01-2016 wyglądają tak:

Obrazek
Potrzebny jest pin aby to sprawdzić?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”