[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
Mucias pisze:Siema Klubowicze skonczyl mi sie termostat...jakiej firmy zakupic? Wiem,ze najlepiej w serwisie ale czy jakis zamiennik daje rade? :>Jakie to sa koszta ori a zamiennik? Dzieki z gory
Ja miałem w swojej ZA kupiony sam wkład , bodajże firmy Thermet lub brzmiącej podobnie , koszt był nieznaczny w porównaniu do całego termostatu. Działał bardzo ładnie, trzymał temperaturę więc spokojnie moge polecić zakup samego wkładu , oszczędność pieniążków widoczna
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2016, 21:05 przez Skasowany użytkownik 6483, łącznie zmieniany 2 razy.
Witam wszystkich:) mam takie pytanie ile stopni powinien miec silnik w zafirze a 1.8 na biegu jalowym przy sredniej temperaturze 1,2 stopnie Celsjusza bo ostatnio mialem gdzies z 80 stopni i dmuchalo takim letnim powietrzem a gdy juz jechalem to lecialo cieple powietrze dodam ze sytuacja ta miala miejsce stojac w korku. Prosze o jakies podpowiedzi. Pozdrawiam:)
dzisiaj sprawdzalem przejechalem okolo kilometr na wskazniku temperatura nie podniosla sie a waz byl letni to czyli i tak termostat do wymiany?Dziadek13 pisze:Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
skręć ogrzewanie w aucie na minimum - auto szybciej się nagrzejezajcus7 pisze:dzisiaj sprawdzalem przejechalem okolo kilometr na wskazniku temperatura nie podniosla sie a waz byl letni to czyli i tak termostat do wymiany?Dziadek13 pisze:Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.
druga sprawa - sprawdź wąż - tak jak opisał Dziadek
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
okej jeszcze raz sprobuje i dam znac co wyszło pozdro:)Bodek pisze:skręć ogrzewanie w aucie na minimum - auto szybciej się nagrzejezajcus7 pisze:dzisiaj sprawdzalem przejechalem okolo kilometr na wskazniku temperatura nie podniosla sie a waz byl letni to czyli i tak termostat do wymiany?Dziadek13 pisze:Ja mam 90' zrób test jak z rana pojedziesz autem to tak z 1 km stań i dotknij wąż który idzie z termostatu do chłodnicy jak będzie ciepły a na wskaźniku będzie np 60' to termostat do wymiany, ten wąż powinien się nagrzać dopiero jak otworzy się termostat.
druga sprawa - sprawdź wąż - tak jak opisał Dziadek
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wąż letni, to jest pojęcie względne. Być może termostat jest niedomknięty.zajcus7 pisze:dzisiaj zrobiłem próbe ogrzewanie ustawione do minimum przejechalem z okolo kilometr a waz który idzie z termostatu do chłodnicy był letni wiec pytanie termostat do wymiany? bo juz sam nie wiem;/
A czy silnik osiąga temperaturę rzędu 90 stopni?
Oczywiście!
podczas jazdy nie osiagnie 90 stopni na postoju tak z 92 i sie włącza wentylatorjanekW67 pisze:Wąż letni, to jest pojęcie względne. Być może termostat jest niedomknięty.zajcus7 pisze:dzisiaj zrobiłem próbe ogrzewanie ustawione do minimum przejechalem z okolo kilometr a waz który idzie z termostatu do chłodnicy był letni wiec pytanie termostat do wymiany? bo juz sam nie wiem;/
A czy silnik osiąga temperaturę rzędu 90 stopni?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Temat z Forum: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=675danielex pisze:Witam. Posiadam Opla Zafire A Silnik to 2.0 DI 16V 60KW (82HP) i problem jest w tym ze temperatura płynu chłodzącego nie dochodzi do 90 Stopni po trasie 130km chłodnica zasłonięta dwoma kawałami kartonu przy mrozie około -5 Stopni Wskazówka dochodziła do 90 ale gdy załączyłem nagrzewanie na 2 stopien to spadało wskazówka automatycznie spadała a dół. Panowie podejrzewamy ze to termostat i wiadomo przez to może więcej spalac paliwa wieć jak to termostat to gdzie go znajdę jakej firmy najlepiej kupic ?
Pozdrawiam
O części możesz zapytać w tym temacie: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=285
Proszę używać opcji: "szukaj" - na Forum jest już sporo informacji, wystarczy poszukać
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja kupiłem sam wkład zawsze taniej i doprowadziłem do pełnej szczelności.danielex pisze:Witam. Posiadam Opla Zafire A Silnik to 2.0 DI 16V 60KW (82HP) i problem jest w tym ze temperatura płynu chłodzącego nie dochodzi do 90 Stopni po trasie 130km chłodnica zasłonięta dwoma kawałami kartonu przy mrozie około -5 Stopni Wskazówka dochodziła do 90 ale gdy załączyłem nagrzewanie na 2 stopien to spadało wskazówka automatycznie spadała a dół. Panowie podejrzewamy ze to termostat i wiadomo przez to może więcej spalac paliwa wieć jak to termostat to gdzie go znajdę jakej firmy najlepiej kupic ?
Pozdrawiam
Taki mały opis.
Moja walka z termostatem więc tak kupiłem nowy wraz z obudową nowy to nowy 100zł nie sprawdziłem szczelności w sklepie czy jest przedmuch a był i to duży żadnych oporów, więc pojechałem go wymienić ale w sklepie okazało sie że żaden z nowych nie jest szczelny więc zaczęto mi wpierać że musi być taki przedmuch, ale nie skorzystałem z ich podpowiedzi oddałem go i kupiłem sam wkład ten prosty 36zł. Podczas wymiany też okazało sie że ten nie trzyma bo obudowa ma już wżery tak one wyglądały.
Więc sie zawziołem od kolegi dostałem paste do docierania zaworów i postanowiłem dotrzeć ten termostat co by był szczelny.
Docierałem oczywiście starym uszkodzonym wkładem, 20 min półobroty lewo,prawo.
Po zakończeniu docierania sprawdziłem szczelność wkładając termostat nie dociskając go nalałem wody i nie wydostała sie ani jedna kropla wody.
Na fotkach użyłem do docierania starego termostatu ale wkładając nowy szczelność była idealna tak że polecam kupienie samego wkładu i pasty do docierania zaworów koszt pasty 7zł ja akurat dostałem,teraz wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest zimny cały czas aż do otwarcia termostatu,przedtem wąż zagrzewał sie razem z silnikiem choć sam wkład był dobry (ten okrągły) nie polecam go, przetestowane po prostu ten płaski dotrzeć do szczelności i będzie spokój na długi czas i troche kasy w kieszeni.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 16:29 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.