[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#106 Post autor: witniz »

Zafirkę kupiłem 3 tygodnie temu. Od razu wymieniłem olej i filtry, w tym paliwa.
Do dzisiaj nie zdarzyło się nic takiego, ale też dzisiaj pierwszy raz wyjeżdżałem podjazdem tyłem pod górę i w połowie podjazdu mi zgasł. Podjazd nie jest stromy, ale wyraźnie prowadzi pod górę.
Filtr paliwa wymieniali mi w warsztacie specjalizującym się w dieslach, ale może coś z filtrem popsuli? Tylko co?

dzięki za przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2016, 19:39 przez witniz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#107 Post autor: fredas »

Hmm nie wiem jak jest w twojej Zosi umieszczony ale może być że nie był dobrze zalany :mysli:
Obrazek
Obrazek

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#108 Post autor: witniz »

Bardzo możliwe. Zauważyłem, że przed wymianą filtra paliwa odpalała po jednym obrocie silnika, a po wymianie muszę 2-3 razy silnikiem obrócić. Myślisz, że to może być to?
Jak dobrze zalać filtr?

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#109 Post autor: fredas »

W ZB podpinam przewody i włączając zapłon pompka podaje do pełna wyłączam zapłon i zamykam filtr nie wiem jak to jest u ciebie bo ja mam wklad ;)
Obrazek
Obrazek

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#110 Post autor: witniz »

U mnie w ZA silnik X20DTH nie ma pompki, więc nie zaleje się po włączeniu zapłonu

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5222
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#111 Post autor: fredas »

Że co :shock: to paliwo jak się dostaje do silnika ?
Obrazek
Obrazek

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#112 Post autor: witniz »

Nie wiem, nie znam się. Ale jak włączę sam zapłon, to nic mi nie pompuje.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2016, 21:09 przez witniz, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#113 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie , w Zafirkach A dieslach jest tego typu problem , że tam nie ma w baku pompki która po przekręceniu kluczyka pompuje paliwo do filtra paliwa i wytwarza wstepnie odpowiednie ciśnienie . Tam jest jedynie pompa wtryskowa , która zasyca paliwo z baku i jeśli po drodze mamy jakies nieszczelności to wtedy zaczynają sie problemy . Przy wymianie wkładu filtra paliwa trzeba pamietac o tym by zalać do pełna tenże filtr tak by nie było powietrza w układzie. W ZB nie ma tego problemu , sam wymieniałem wkład filtra paliwa, przekreciłem kluczyk kilka razy i dopompowałem paliwo i nie było problemu z zapowietrzeniem.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#114 Post autor: Janus »

witniz pisze: Do dzisiaj nie zdarzyło się nic takiego, ale też dzisiaj pierwszy raz wyjeżdżałem podjazdem tyłem pod górę i w połowie podjazdu mi zgasł. Podjazd nie jest stromy, ale wyraźnie prowadzi pod górę.
Filtr paliwa wymieniali mi w warsztacie specjalizującym się w dieslach, ale może coś z filtrem popsuli? Tylko co?
Tutaj nie ma logiki. Jak są nieszczelności to auto ma problem z doprowadzaniem paliwa gdy tył jest w dole a nie w górze. Chyba że masz nieszczelność gdzieś przy samym baku - wtedy mogło jakoś zassać powietrze przy króćcach nad bakiem
Janusz

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#115 Post autor: witniz »

No stało się. Dzisiaj rano jechałem sobie i nagle br.... . Zgasła. Dobrze, że assistance miałem. Na lawecie pojechała do serwisu. Dam znać co było (jak naprawią).

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#116 Post autor: Dziadek13 »

Mogę cie tylko pocieszyć że możliwe jest pęknięcie (sparciały) wężyka z przelewów który wchodzi do pompy lub innego na przelewach lub pękł filtr paliwa, ale to najbardziej optymistyczna wersja.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 21:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#117 Post autor: witniz »

+Dzisiaj wróciłem z delegacji i od razu do mechanika podjechałem. Zafira przysypana śniegiem stoi nie ruszana!! :evil: Ale przy mnie podpiął komputer - żadnych błędów :mrgreen: Więc chyba dobrze? - jutro się zajmie - podobno podłączy baniaczek z ropą bezpośrednio do pompy. Jeżeli odpali to zajmie się rurkami i filtrem.
edit:
Po otworzeniu filtra paliwa okazało się że jest pusty. Po zalaniu ropą odpalił i chodzi już ze 2 godziny. Sprawdzone zostaly wszystkie przewody i są dobre. Ale ja w bajki nie wierzę. Gdzie szukać nieszczelności?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2016, 13:03 przez witniz, łącznie zmieniany 1 raz.

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#118 Post autor: witniz »

Po naprawie zrobiłem ponad 5000 km. Wymieniłem cały filtr paliwa z obudową. Pomogło.
Pozdrawiam

Todek

#119 Post autor: Todek »

A u mnie wygląda to tak. Jak postoi nie dłużej niż 8 godzin, to odpala bez problemu i jeździ. Ale jak tak ze 12 godzin, to odpala i gaśnie, i jest problem z odpaleniem. Jak jest pełny zbiornik paliwa to jest znacznie lepiej, jak stoi przodem w dół to też jest lepiej. Mam założony filtr paliwa od Golfa, trawersy na pewno dobre. Mam pozakładane zaworki zwrotne na zasilaniu i na powrocie. Może ktoś, coś podpowie o co chodzi. Czy to może być wina zapchanego smoka w zbiorniku?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#120 Post autor: Dziadek13 »

Todek pisze: Mam założony filtr paliwa od Golfa
Test na parafine przejdzie zimą .
Todek pisze: Mam pozakładane zaworki zwrotne na zasilaniu i na powrocie.
Po co i co one mają dać skoro dalej się zapowietrza,zdemontuj to w cholere bo tylko opór stawiają dla pompy nic po za tym.
Todek pisze:Czy to może być wina zapchanego smoka w zbiorniku?
I powoli dochodzimy do sprawności pompy że błędów nie ma to nie znaczy że pompa dobra.
Ale to zostawmy na koniec po prostu zapomnij o tym.
Todek pisze: trawersy na pewno dobre.
Bo?.
Jak to sprawdziłeś?.

Obrazek

A wyjście z trawersów szczelne,wężyki nie popękane,trójniki nie popękane?.

Obrazek

Zrób ten test i zdaj relacje.

Obrazek

Miejsca możliwe do zapowietrzania na pompie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Można pod ciśnieniem podać paliwo do filtra paliwa i obserwować gdzie ono wycieka i mamy wtedy miejsce zapowietrzania bo nasza pompa ssie paliwo z baku pisze ssie.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2017, 19:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”