Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
Sterownik byl nowy ale od innej pompy? Jesli tak to moze przyszla na niego pora. Powodem nie odpalenia moze byc zapowietrzony uklad paliwa(ale tutaj po dluzszym kreceniu wkoncu by odpalil), lub tez przepalony tranzystor na sterowniku (ja tak mialem, jednego dnia postawilem auto do garazu a drugiego auto juz nie odpalilo. Mozna bylo krecic i krecic.) Co do ustawienia dawki i kata najlepiej byloby to zlecic mechanikiwi od pomp, poniewaz kiedy zmienia sie dawke to i kat sie zmienia, i na odwrot.
Pompa byla robiona w boschu w świebodzinie, sterownik calkowicie nowy na gwarancji auto juz nie odpala wszystko bylo sprawdzane blad 1345 , pompa przeszla test na stole, dziwne ze siadla, zapowietrzanie auta odpada ,caly uklad sprawdzony
Ostatnio zmieniony 03 lut 2016, 18:23 przez Ania82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jeśli pompa jest ze sterownikiem typu PSG5, to taką pompę ustawia się wstępnie do silnika na kole pompy do łańcucha rozrządu. Chodzi o regulację właściwego kąta wtrysku paliwa. Pompy PSG16 (te nowsze, nie wiem czy w Zafirze nie wiążę się to też z EGR-em elektronicznym) teoretycznie ustawiają się same, albo robi się korektę w oprogramowaniu pompy.Ania82 pisze:Pompa byla robiona w boschu w świebodzinie, sterownik calkowicie nowy na gwarancji auto juz nie odpala wszystko bylo sprawdzane blad 1345 , pompa przeszla test na stole, dziwne ze siadla, zapowietrzanie auta odpada ,caly uklad sprawdzony
W każdym bądź razie - pompę ustawia się do silnika po włożeniu do auta. Inaczej diesel nie będzie miał mocy, albo w ogóle nie będzie zapalał.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Łączę się w bólu u mnie póki co Zosia śmiga, ale nie zamierzam czekać aż mi pompa powie papa tylko już szykuję pomału drugi silnik benzynowy w miejsce klekotaaleks1641 pisze:witam u mnie przed wczoraj pompa umarla na amen i to 300 km od domu porazka auto stoi teraz na warsztacie i czekam na koncowy wyrok $$$$$$
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Haha Kolega ma poczucie humoru :-) a ja mam ochotę na swapa. Kto mi zabronikonradviking pisze: Moja lewa ręka ciągle jest sprawna, ale utnę ją i będę używał protezy zanim przestanie funkcjonować...
Ostatnio zmieniony 04 maja 2016, 10:50 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
struśpędziwiatr pisze:Cześć.
Niewierze,no ku..a nie wierze kupiłem ją tydz. temu zapaliła "zapala" od szczała nie kopci nie dymi tylko jak zimna to przy naprawde leciutkim dodchnięciu GAZU szarpie i rwie.Po zagrzaniu
to bajka,zapala ,nic sie nie dzieje, zapierdziela jak wściekła.....Pojechałem do Mechnika żeby zobaczył temat,co z tym szarpaniem a, on stwierdził błąd p 1634 i siadła pompa. Pytam więc jak pompa skoro silnik jak się "zagrzeje " to wszystko jest ok.EGR wyczyszczony tak mi powiedzał sprzedający.Generalnie mi to "szarpanie"nie przeszkadza tylko co dalej.....?
1500 zł piechotą nie chodzi
Pompa jeszcze nie siadła, bo w ogóle byś auta nie odpalił. Ale ten błąd jakimś tam objawem problemów z pompą.
Na razie zrób tak:
0) na cały bak wlej z 1l oleju dla dwusuwów aby zwiększyć smarność oleju napędowego
1) sprawdź akumulator (ma na zimnym silniku ma żwawo kręcić)
2) sprawdź świece żarowe - chociażby miernikiem bez wykręcania z silnika - chociaż to nie jest najlepszy test
3) sprawdź czy jak zdejmiesz wtyk z czujnika temperatury w termostacie - czy świece będą grzały dłużej i czy lepiej odpali na zimnym. Jeżeli to nie pomoże to patrz pkt. 4
4) jak masz dostęp do komputera - zleć podniesienie dawek rozruchowych w pompie dla zimnego silnika
Ostatnio zmieniony 04 gru 2016, 18:26 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja leję Sthila 100ml do dwusuwów (taki czerwony) - jeden na każde tankowanie. Ale ja nie mam problemów z pompą.struśpędziwiatr pisze:Dzieki.
Na razie robię o) jaki olejl ?????
Pisali też ludzie w wielu miejscach że kupują taki (czerwony) Orlen 2T coś tam. Można kupić na Orlenie właśnie w 1l bańkach.
Przy czym jedno mogę Tobie obiecać - olej nie ułatwi rozruchu zimnego silnika.
Co do trudności z odpalaniem zimnego problemy są dwojakiej natury:
1) zapowietrzanie się układu paliwowego po dłuższym postoju (eliminujesz parkując na noc tyłem wyżej i trzymaj wysoki poziom paliwa)
2) zużycie silnika - niska kompresja, słabe wtryskiwacze, słaby rozrusznik i akumulator, słabe świece żarowe.
Recepta na problemy kat 1 - naprawić układ paliwa - wyczyścić, uszczelnić
Problemy kat 2 - weryfikacja rozrusznika, akumulatora i jego ładowania, sprawdzenie/wymiana świec żarowych, czyszczenie wtryskiwaczy jakimś preparatem dodanym do końcówki paliwa (np Liquy Molly Diesel Spulung)
Janusz
Padła pompa wysokiego ciśnienia (wtryskowa) DTI 2,0 o symbolu 04705044227, a konkretnie została uszkodzona mechanicznie (zatarta). W warsztacie mechanik powiedział że o tym symbolu nikt się nie podejmuje regeneracji. Czy jest jakiś warsztat, kto jednak wykonuje takie naprawy? Błagam o pomoc!
_________________
_________________