Kody Błędów
- Arkan29
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 11:13
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19CDTI
- Gender:
I cieszyłem sie z bezawaryjnosci mojej zafirki tylko 6 tygodni. Wyjeżdżając z pracy zaświeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem, po naciśnięciu hamulca kontrolka kontroli trakcji a po chwili kontrolka z silnikiem. Żadnej reakcji na pedał gazu. Zmiana biegu z D na R to wyraźne szarpnięci i obroty na poziomie 2000. Kod błędu to ECN 112052. Pomóżcie bo autem nie da sie jeździć a w czwartek muszę dziecko do szpitala na badanie zawieźć.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Świece żarowe...browar340 pisze:038008
Usterka sterownika przepustnicybrowar340 pisze:112521
112561
112562
11250F
112508
Czujnik połozenia przepustnicy...browar340 pisze:063802
063804
PS... Przepustnica do wymiany
- Albert Einstein
Cześć,
od dłuższego czasu miałem wywalony błąd nr 0171 (zbyt uboga mieszanka paliwa). W sobotę wymieniłem w samochodzie olej, filtry kabinowe, mechanicy wyczyścili również filtr/sitko od paliwa. Od tamtej pory błąd zniknął i po około 50 km nie pojawił się ponownie (do tej pory czasem znikał, ale dość szybko po kilku km pojawiał się ponownie). Będę informował jeżeli błąd pojawi się ponownie, w przeciwnym wypadku, być może taki problem związany jest z zapchanym filtrem/sitkiem?
Pzdr.
od dłuższego czasu miałem wywalony błąd nr 0171 (zbyt uboga mieszanka paliwa). W sobotę wymieniłem w samochodzie olej, filtry kabinowe, mechanicy wyczyścili również filtr/sitko od paliwa. Od tamtej pory błąd zniknął i po około 50 km nie pojawił się ponownie (do tej pory czasem znikał, ale dość szybko po kilku km pojawiał się ponownie). Będę informował jeżeli błąd pojawi się ponownie, w przeciwnym wypadku, być może taki problem związany jest z zapchanym filtrem/sitkiem?
Pzdr.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
P0105 - Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania-tak pokazuje OPCOM
Pojawił się w mojej Zafirze taki błąd .Cały czas świeci się CHECK i silnik pracuje w trybie awaryjnym,Turbina nie włącza się.Czasami odzyskuje moc ,ale CHECK ŚWIECI SIĘ CAŁY CZAS.Wymieniłem zawór sterowania turbiny,chwilę było OK(jeden dzień),teraz jest jak wyżej.
Jakieś pomysły? Mi się kończą :-(
Pojawił się w mojej Zafirze taki błąd .Cały czas świeci się CHECK i silnik pracuje w trybie awaryjnym,Turbina nie włącza się.Czasami odzyskuje moc ,ale CHECK ŚWIECI SIĘ CAŁY CZAS.Wymieniłem zawór sterowania turbiny,chwilę było OK(jeden dzień),teraz jest jak wyżej.
Jakieś pomysły? Mi się kończą :-(
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lip 2017, 19:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam
Zoska mi szarpie , nie ma mocy, chodzi na 3 gary. (max 80 kmh) Sprawdzalem i czyscilem styki na wtryskach. Nie pomoglo. wszystkie wtryski maja rezystancje 1,4 Ohm. Diagnoza przez zlacze diagnostyczne bez powodzenia - brak polaczenia z ECU. Udalo sie 'wypedalowac bledy'. Najistotniejszy to 20304. Nie moge znalezc nic ciekawego w necie, nie ma zadnych konkretow. Ma ktos jakies informacje, podpowiedzi? Moze ktos z zacnego grona uzytkownikow Zosiek spotkal sie juz z takim problemem.
ZB 2005r Z19DTH 150 KM troche ponad 280000 km przebiegu
Zoska mi szarpie , nie ma mocy, chodzi na 3 gary. (max 80 kmh) Sprawdzalem i czyscilem styki na wtryskach. Nie pomoglo. wszystkie wtryski maja rezystancje 1,4 Ohm. Diagnoza przez zlacze diagnostyczne bez powodzenia - brak polaczenia z ECU. Udalo sie 'wypedalowac bledy'. Najistotniejszy to 20304. Nie moge znalezc nic ciekawego w necie, nie ma zadnych konkretow. Ma ktos jakies informacje, podpowiedzi? Moze ktos z zacnego grona uzytkownikow Zosiek spotkal sie juz z takim problemem.
ZB 2005r Z19DTH 150 KM troche ponad 280000 km przebiegu
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 lip 2017, 19:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Malbork
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Problem rozwiazany. Do wymiany wtyka trzeciego wtrysku. Styki sa wyrobione. Niestety nie sa dostepne osobno w serwisie opla jako osobne czesci. Mozna kupic za to cala wiazke okablowania ktora zawiera te cztery wtyki. Niestety cena (380 EUR) mnie odstraszyla. Poszukam wtyki na necie chyba, ze ktos wie gdzie takowe mozna kupic. Wrazie co prosze o jakies namiary. Z gory dzieki.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
bipower, Czy czujnik temperatury sprawdzałeś skoro na zimnym jest ok to może on jest przyczyną przeładowania być może daje błędne wskazania i komp nie może dobrać mieszanki. Masz dostęp do op-coma to sprawdź parametry pracy i co pokazują czujniki. Układ dolotowy też do sprawdzenia oraz kontrola podciśnień czy są w ogóle. Sprawdź też sztangę od sterowania WG może się zapiekła albo actuator turbo nie działa tak jak powinien.
Turbo nie będzie pompowało tak jak powinno z prostej przyczyny bo masz błąd przeładowania w układzie, sterownik otwiera całkiem zawór WG i upuszcza spalin co powoduje zmniejszenie obrotów turbo=mniejsze dawkowanie powietrza aby nie uszkodzić silnika
Turbo nie będzie pompowało tak jak powinno z prostej przyczyny bo masz błąd przeładowania w układzie, sterownik otwiera całkiem zawór WG i upuszcza spalin co powoduje zmniejszenie obrotów turbo=mniejsze dawkowanie powietrza aby nie uszkodzić silnika
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 22:14 przez kysiu241, łącznie zmieniany 2 razy.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
- kysiu241
- Mieszkaniec
- Posty: 273
- Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
No tak ty masz u siebie turbo ze zmienną geometrią to też może być przyczyną jeśli zapiekła się kierownica powiedzmy w pozycji przy maksymalnym doładowaniu. Oby to nie było to bo bez naprawy turbo się nie obejdzie. Choć najczęściej blokują się w pozycji spoczynkowej i jest nie doładowanie układu, objawia się to w taki sposób że podczas przyspieszania auto nie robi tego płynnie tylko tak jakby przerywało.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 08:58 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC.
-
- Debiutant
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 lis 2014, 20:57
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: ZAFIRA B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Po prostu musze sprawdzić jak chodzi sztanga na zimno i po nagrzaniu.
Czujnik doładowania wsadziłem zamiennika,może to również byc przyczyną ?
Czujnik doładowania wsadziłem zamiennika,może to również byc przyczyną ?
Ostatnio zmieniony 05 lip 2017, 10:50 przez bipower, łącznie zmieniany 1 raz.