Wymiana, naprawa CIM
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Czy i mój CIM powoli zaczyna szwankować, czy to problem z imo? .
Tz. miałem w przeciągu 2 miesięcy coś takiego(z trzy razy), że odpalam Zośkę a ona zaskoczy i od razu zgaśnie. Po ponownym odpaleniu wszystko ok, ale zostaje błąd P1614, pamiętam że oznacza to coś na zasadzie "problem komunikacji kluczyka z imo..."
Co radzicie? Czytałem, że trzeba soft wgrać nowy CIM-a, prawda?...
Tz. miałem w przeciągu 2 miesięcy coś takiego(z trzy razy), że odpalam Zośkę a ona zaskoczy i od razu zgaśnie. Po ponownym odpaleniu wszystko ok, ale zostaje błąd P1614, pamiętam że oznacza to coś na zasadzie "problem komunikacji kluczyka z imo..."
Co radzicie? Czytałem, że trzeba soft wgrać nowy CIM-a, prawda?...
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Niekoniecznie, prędzej odczułbyś problemy z klaksonem i rolkami. U Ciebie problemem jest raczej sama cewka immo, a dokładniej jej połączenie z CIMem. Spróbuj na początek zdemontować CIM i przeczyścić/dogiąć styki w złączu stacyjki.rafant4011 pisze:Co radzicie? Czytałem, że trzeba soft wgrać nowy CIM-a, prawda?...
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Sam robiłem, zwracałem tylko uwagę żeby złożyć wszystko jak rozebrałem i udało się bez programowania kierunkowskazów, op-comem nic nie robiłem.rafant4011 pisze:Sam robiłeś? Jakieś rady na co uważać lub krótki opis co po kolei robiłeś? Potrzebowałeś potem robić coś Op-komem?
Odłączenie akumulatora
Demontaż poduchy na kierownicy
Demontaż kierownicy (zwróć uwagę na punkt ustalający)
Demontaż osłon kolumny kierowniczej
Demontaż CIMa
Ruchomy element CIMa blokuje się w jednej pozycji, przed rozdzieleniem obudowy dobrze go tak ustawić będzie łatwiej złożyć
Po odkręceniu wkrętów i rozpołowieniu obudowy ukazuje się płytka ja na niej poprawiłem połączenia lutowane gniazd wtykowych jest ich chyba trzy i przeczyściłem i dogiąłem styki cewki. Mam też CIMa którego przypadkowo kupiłem w dobrej cenie dla manetki tempomatu i tam piny gniazd wtykowych nie miały połączeń lutowanych więc warto to poprawić.
Montaż odwrotny do demontażu
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- czarekcw
- Zafiromaniak
- Posty: 738
- Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
- Imię: Cezary
- Lokalizacja: Mrągowo
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Dziś też miałem mega problem z immo (z 5 min się "bawiłem" żeby odpalić), nie chcę grzebać przy tym w zimę ale chyba będę zmuszony. Tutoriale oglądałem co i jak zdemontować, do kogoś też zadzwonię ale gdzie co i jak trzeba poprawić/wymyć?
A czy jest możliwość wyłączenia immo kablem np OP COM czy Techem 2?
A czy jest możliwość wyłączenia immo kablem np OP COM czy Techem 2?
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 20:45 przez czarekcw, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Raczej niema takiej opcji ale mogę się mylić.czarekcw pisze:A czy jest możliwość wyłączenia immo kablem np OP COM czy Techem 2?
Zamieszczam fotki gdzie poprawiłem połączenia lutowane, tak jak pisałem niektóre CIMy mają te styki nie lutowane więc warto to zrobić.
[/img]
[/img]
Mam jeszcze pytanie do specjalistów do czego służy biała "zębatka" w pomarańczowym kwadracie pytam ponieważ jeden CIM ja ma inny nie czyżby to ta różnica miedzy nimi jeden z wersji ESP a drugi bez niej.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 09:08 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ta zębatka (w połączeniu z transoptorami znajdującymi się po lewej stronie) służy do ustalenia położenia kierownicy - jest to część składowa czujnika kąta skrętu. Dobrze byłoby ją zdemontować, podnieść płytkę i poprawić połączenia również z drugiej strony.Mawerix pisze: Mam jeszcze pytanie do specjalistów do czego służy biała "zębatka" w pomarańczowym kwadracie
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
Jak więc działa kąt skrętu bez tej zębatki w innych CIMach Zdaje się że kąt skrętu mierzą transoptory i talerzyk z otworami (widoczny na pierwszej fotce) a nie zębatka.Flora pisze: jest to część składowa czujnika kąta skrętu. Dobrze byłoby ją zdemontować, podnieść płytkę i poprawić połączenia również z drugiej strony.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2016, 22:01 przez Mawerix, łącznie zmieniany 1 raz.