[A] Zaparowane szyby

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#166 Post autor: tOmki »

Woda na dywanikach gumowych też robi swoje.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#167 Post autor: Janus »

N0B0DY pisze:Tak sie nieda jeżdzić.
Nie ubywa płynu chłodniczego? Może się nagrzewnica poci i dlatego szyby tak parują. Wycierałeś porządnie szyby od środka płynem do szyb?
Janusz

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#168 Post autor: tomzam »

Sprawdź czy obieg wewnętrzny jest na pewno wyłączony - nie guzik tylko czy klapka jest otwarta, może padł silniczek i cały czas ciągnie ze środka powietrze

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#169 Post autor: wojtowca »

N0B0DY pisze:Witam wszystkich, odświeże temat. Jak włącze nawiew to parują odrazu jak włącze klime to troche lepiej ale jak stoi auto bo jak zaczynam jechać to po kilku minutach nic nie widzę. jeżdze na TAXI i to jest tragedia to parowanie. filtr wymieniony Węglowy, wczoraj gadałem z kolegą co ma zafire to on normalnie nadmuch włacza i bez klimy i nic nie paruje. Wogle to jakiś dziwny zapach jest jak włącze nadmuch na ciepło np. bez klimy, taką stęchlizną czuć. co trzeba zrobić? udać się gdzieś gdzie się zajmują klimatyzacją żeby przeczyścili , odgrzybili czy co oni tam robią. poprostu niemam pojęcia co robić. może ktoś podpowie. Tak sie nieda jeżdzić.
Miałem kolego takie same objawy. U mnie nie było cięgna którym połączony jest silniczek-klapka wentylatora i obieg był wewnętrzny. Kapnołem się jak mecher wymieniał filtr pyłkowy i obudowa filtra również nie była szczelnie zamknięta bo spinek nie było. Od tej pory filtr ten wymieniam sam.
Wyciągnij schowek i sprawdź to o czym mówi tomzam, czy cały mechanizm działania poprawnie.
Aaaaaa... tylko przy nastawie pokrętła nawiewu na szyby, silniczek nie działa.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 16:03 przez wojtowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

N0B0DY

#170 Post autor: N0B0DY »

po napisaniu komentarza poszedłem rozebrać ten schowek i było cięgło wyjęte, wypadło z klapki i była cały czas otwarta, a ze 2 miesiące temu wymieniałem filtr i klapka działała, a teraz wogóle ten silniczek nie działa. jest podpięty kabelek bo sprawdziłęm, ten po lewejj jest od silniczka a po prawej od wiatraka.
Czemu nie działa? nie mam pojęcia. może jest jakiś bezpiecznik do tego czy coś, wie ktoś?
Teraz jest cały czas zamknięta klapka wiec mam nadzieje że to była przyczyna i że nie będzie mi już tak parowało.

Wilgoci nigdzie niema, podłoga sucha i wogóle.
tomzam pisze:Sprawdź czy obieg wewnętrzny jest na pewno wyłączony - nie guzik tylko czy klapka jest otwarta, może padł silniczek i cały czas ciągnie ze środka powietrze
Silniczek padł :)
Janus pisze:
N0B0DY pisze:Tak sie nieda jeżdzić.
Nie ubywa płynu chłodniczego? Może się nagrzewnica poci i dlatego szyby tak parują. Wycierałeś porządnie szyby od środka płynem do szyb?
szyby myłem, a płynu ubywa bo jest wyciek przy silniku.

Pytanie z innej beczki. Uszczelki drzwiowe to ile mogą kosztować? czy to jest jakiś ogromny koszt czy grosze?

Dziuęki wszystkim za odpowiedzi. :)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 17:02 przez N0B0DY, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 8511

#171 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Silniczek nie działa bo najprawdopodobniej magnes odkleił się od obudowy i zablokował wirnik.Tak było u mnie. A tak on sobie wygląda:
Obrazek
Obrazek

A do odkręcenia tego dziadostwa potrzebny jest wkrętaczek PZ2, najlepiej krótki bit z nasadką.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2016, 18:14 przez Skasowany użytkownik 8511, łącznie zmieniany 1 raz.

N0B0DY

#172 Post autor: N0B0DY »

to jest na 2 śrubki? na tych wypustkach co widać na zdjęciu?

Teraz jeżdze i rewelacja nic nie paruje, poprostu nic, jak ręką odjął.

Skasowany użytkownik 8511

#173 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

Na trzy śrubki. Tak na tych wypustkach.

N0B0DY

#174 Post autor: N0B0DY »

I co tam się mogło popsuć w tym czymś :) może mi się spalił silniczek skoro to cięgiełko spadło i może silniczek cały czas chodził (próbował zamknąć klapke)

Skasowany użytkownik 8511

#175 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

N0B0DY pisze:I co tam się mogło popsuć w tym czymś :) może mi się spalił silniczek skoro to cięgiełko spadło i może silniczek cały czas chodził (próbował zamknąć klapke)
Tam jest tylko silnik i te trzy plastikowe kółka zębate. Na 99% padł silniczek.

N0B0DY

#176 Post autor: N0B0DY »

można to gdzieś kupić albo naprawić jakoś?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#177 Post autor: rafant4011 »

N0B0DY pisze:można to gdzieś kupić albo naprawić jakoś?
Zapytaj tego kolegę :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=23300

Skasowany użytkownik 8511

#178 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

N0B0DY pisze:można to gdzieś kupić albo naprawić jakoś?
Tutaj masz używany silniczek,a wymiana jest bardzo prosta.

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#179 Post autor: tomzam »

silniczek jeszcze z jeden bym znalazł - 50zł z przesyłką
jakby co to pisz - poszukam i sprawdze czy działa

whatsupp

#180 Post autor: whatsupp »

W moim przypadku okazało się że spadło cięgno/ramie sterujące obieg otwarty/zamknięty
Czyli to przy czaszy nad wentylatorem
Na smarowałem założyłem, zabezpieczyłem żeby nie spadło i już nie parują szybki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”