tylna wycieraczka nie działa

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#31 Post autor: tomzam »

na tylnym lewym słupku jest kostka od wiązki klapy
zrób analogicznie jak opisał Rybka, tylko rozłącz tą kostkę - wtedy wykluczysz albo potwierdzisz uszkodzenie wiązki w klapie

Awatar użytkownika
Rodrigo
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 cze 2014, 21:19
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#32 Post autor: Rodrigo »

Wiązka jest ok, sprawdziłam jak napisaliście i bezpiecznik się nie spalił. Silnik po rozmontowaniu działa, problem pojawia się po nałożeniu tego plastikowego elementu na silnik w który wchodzi wtyczka i podpięciu, wtedy bezpiecznik wywala w momencie włączenia zapłonu.

pawlo0222
Posty: 1
Rejestracja: 09 mar 2013, 19:31
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraśnik
Auto: Zafira A i B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18

#33 Post autor: pawlo0222 »

Witam mam problem z tylną wycieraczką w zośce otóż gdy ja załącze wycieraczka po chwili staje nie ma pełnego cyklu pracy na szybie. Przekażnik sprawdzony sprawny ktoś mi pomoze :?: :roll:
paweł

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#34 Post autor: Dziadek13 »

Przeważnie połamane kabelki między klapą a kabiną w tej gumowej przelotce,tej lewej w prawej idzie wężyk do spryskiwacza.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2017, 16:42 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwykomar
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2017, 12:23
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Auto: Opela Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#35 Post autor: siwykomar »

U mnie jak przestała działać, to wymiotowalem silniczek i przeczyścilem wszystko. Przewody, złączki, itp. Po zamontowaniu zauważyłem malutki problem ze śruba mocujące i złym kontem nachylenia ramienia wycieraczki. Był odchyleń na zewnątrz, co dawało kiepski styk pióra z szyba. jak to Polak 😁, mały klin pomógł, docisk do szyby poprawiony. To wszystko pomogli w moim przypadku by wycieraczka dobrze pracowała bez oporów 😉. Spróbuj, może i u ciebie coś pomoże. Oczywiście sprawdź też przewodu w komory kołnierzu 😛

Darek_24
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2018, 10:07
Imię: Dariusz
Auto: Opel zafira b 1.9 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19Dt

#36 Post autor: Darek_24 »

Witam. I ja mam problem z tylną wycieraczką. Dodam że cały mechanizm był rozebrany, wyczyszczony, i sprawdzony. Przewody również są ok. Stały plus po przekreceniu kluczyka, i drugi po włączeniu wycieraczki również jest. A problem polega na tym iż nie robi pełnego przejścia, tylko zatrzymuje się kilka razy nim przejdzie pełny obrót. Jak włączę spryskiwacze to chodzi cały czas, ale malo kiedy wróci na swoje miejsce. Jaka może być tego przyczyna? Wie może ktoś? Dodam że to koło plastikowe z miedzianą blaszką jest ok. Po odłączeniu silniczek słychać przekaźnik jak cykl, ale jest to dosyć szybkie cykanie, tak około 1 sekundy, później kilka sekund przerwy, i dalej załącza się na około sekundę. Podejrzewam że może być to sterowanie, jakiś moduł. Ale gdzie go szukać? W dużej skrzynce REC?

Edit: chodzi oczywiście o zafirę b :)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 20:34 przez Darek_24, łącznie zmieniany 2 razy.

Skasowany użytkownik 26302

#37 Post autor: Skasowany użytkownik 26302 »

Siemanko,
otóż mam problem z tylną wycieraczką. Sprawa wygląda tak, że spala bezpiecznik nr 31.

Na początku myślałem, że to sprawa całego silniczka wycieraczki tylnej lecz okazało się że nie. Rozkręciłem cały mechanizm wyciągnąłem plastikową obudowę wraz z kołkiem zębatym, które znajdowało się w środku.
Podpiąłem wycieraczkę, włączyłem ją i okazało się ze silniczek ładnie pracuje.
Gdy spróbowałem wsadzić kółko na swoje miejsce od razu paliło bezpiecznik. Na początku myślałem, że to wina złego ustawienia kółka (od razu mam pytanie czy może to być wina tego ze źle włożyłem kółko zębate, czy jego pozycja nie ma znaczenia bo silniczek sobie sam ustawi je?), ale zobaczyłem urwaną/przetartą blaszkę i stwierdziłem że to jest prawdopodobnie powód.

Na internecie znalazłem post na ten temat i faktycznie jedna osoba się wypowiadała, że po wlutowaniu nowej blaszki przestało przepalać bezpiecznik, ale moim zdaniem wlutowanie tam kawałka blaszki będzie krótkotrwałe.
Po chwili sobie przypomniałem, że mam stary mechanizm więc go znalazłem i okazało się że tam wszystkie blaszki są w dobrym stanie i teraz mam dwa pytania :

- czy jest możliwość wyciągnięcia tego "pola" niebieskiego wraz z blaszkami i przeniesienia go do drugiego mechanizmu, czy jest to jakoś przyklejone na stałe?.

- czy lepiej odłączyć silniczek od tej części co na zdjęciu i przyłączyć do tej sprawnej? (oczywiście nie uszkadzając silniczka, bo gdy ściągałem w starym to się posypał środek starego silniczka tak się to trzymało, prawdopodobnie z mojej winy)

Linki do zdjęć z częściami o których pisałem:

https://ibb.co/B3xfCwr

Obrazek


https://ibb.co/wLb1XLj

Obrazek


https://ibb.co/XDjf4Jk

Obrazek


Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.

Proszę następnym razem wstawiać zdjęcia, a nie podawać linki do nich - poprawiłem słowotok i zdjęcia.
Sebu$
Ostatnio zmieniony 29 maja 2019, 18:21 przez Sebu$, łącznie zmieniany 3 razy.

magisterinferi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2013, 17:13
Imię: Michał
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#38 Post autor: magisterinferi »

Witam. Ja mam pytanko czy ktos montował w swoich zafirkach zamiennik silnika wycieraczki tylnej czy lepiej kupić valeo? Różnica w cenie duża. Mój napęd wycieraczki całkowicie umarł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”