Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jadnak lipa, zrobiłem dzisiaj trasę Słupsk - Zakopane, leciałem w większości A1. Trzeba być tak skupionym na ruchach kierownicy - zero przyjemności z jazdy.
Moja ścieżka wyglądała tak:
- stwierdzone luzy na końcówce przez mechanika,
- końcówka wymieniona,
- wizyta na SKP przed zbieżnością - diagnosta mówi tuleja do wymiany,
- wymiana tulei u mechanika,
- ustawienie zbieżności - auto pływa,
- wizyta u mechanika - luzy na tulei belki
- wymiana wszystkich tulei - po 2 sztuki na obu wahaczach i w tuleje na belce z tyłu
- wizyta na SKP, sprawdzenie amortyzatorów (80-83%) i szarpaki, wszystko ok
- jazda próbna właściciela SKP i warsztatu gdzie robią geometrię - też mu się nie podoba prowadzenie auta,
- sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności - wszystko na cacy,
- ponowna jazda właściciela SKP - jest lepiej ale nadal ma on drobne wątpliwości,
- pojechałem na inną SKP - amortyzatory (77-80%) i szarpaki - wszystko ok.
- zmiana opon na letnie (16") - wyczuwalna drobna zmiana,
- powrót na zimówki (15") - z zamianą przód na tył - bez zmian,
- trasa Słupsk - Zakopane
Została jeszcze jedną rzecz - źle wprasowana tuleja lub to że tuleje FEBI są za miękkie.
TULEJA WAHACZA PRZÓD DOLNA FEBI nr katalogowy 23762
A może tuleje sanek/wózka ?
ps. zamówiłem kompletny używany lewy wahacz, zobaczymy co będzie się działo po podmiance.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 09:39 przez tOmki, łącznie zmieniany 3 razy.
A może poduszki na amortyzatorach przód? Ja mam do wymiany poduszki + łozyska (ale odłożyłem to na styczeń) i zauważyłem, że ostatnimi czasy w trasie też pływa.
Kontynuacja:
- stwierdzone luzy na końcówce przez mechanika,
- końcówka wymieniona,
- wizyta na SKP przed zbieżnością - diagnosta mówi tuleja do wymiany,
- wymiana tulei u mechanika,
- ustawienie zbieżności - auto pływa,
- wizyta u mechanika - luzy na tulei belki
- wymiana wszystkich tulei - po 2 sztuki na obu wahaczach i w tuleje na belce z tyłu
- wizyta na SKP, sprawdzenie amortyzatorów (80-83%) i szarpaki, wszystko ok
- jazda próbna właściciela SKP i warsztatu gdzie robią geometrię - też mu się nie podoba prowadzenie auta,
- sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności - wszystko na cacy,
- ponowna jazda właściciela SKP - jest lepiej ale nadal ma on drobne wątpliwości,
- pojechałem na inną SKP - amortyzatory (77-80%) i szarpaki - wszystko ok.
- zmiana opon na letnie (16") - wyczuwalna drobna zmiana,
- powrót na zimówki (15") - z zamianą przód na tył - bez zmian,
- trasa Słupsk - Zakopane - wizyta w innym warsztacie - maszynka Hunter Hawkeye - duża poprawa toru jazdy, ale nadal mam wrażenie że nie jest jak na początku,
- kolejny warsztat - mechanicy sprawdzili całe auto, 2 jazdy próbne, jeden twierdzi że wszystko jest ok, to że buja to wina dużego auta i zimówek, drugi zwrócił uwagę że kierownica dość długo/ciężko wraca po skręcie do jazdy na wprost (nagram filmik i wrzucę na forum). przy aucie podniesionym i obrocie kołem jest w pewnym miejscu wyczuwalny opór przy skręcaniu - sugerowali maglownica. jak auto stoi i kręce kierownic nie wyczuwam żadnych oporów
Temat się ruszył - odwiedziłem kolejny warsztat zajmujący się geometrią/zbieżnością (Kobylnica na przeciwko Urzędu Gminy).
No i starszy Pan jakoś ogarnął temat, auto lata jak poprzednio, została jeszcze kwestia ułożenia kierowcy przy jeździe na wprost - muszą ponownie do nich wpaść.
W warsztacie mają laserowe urządzenie Polskiej firmy Precyzja.
Jak mechanicy nie potrafią/ nie umieją/ nie dają rady poszukaj porządnego warsztatu.
Ja z pierdołą jadę na wieś do mistrza, ale z poważniejszymi rzeczami do http://bosch-service.pl/
Zostawiam tam kasę, ale fachowcom lepszym niż w ASO. Sprzęt mają również nie gorszy.
AHAAA
No i najważniejsza rzecz!!!!!
Wyważenie kół. Objeździłem wszystkich wulkanizatorów w okolicy i cały czas czułem drgania przy 140, pojechałem do porządnej firmy, zapłaciłem 100zł
za coś jak to: https://www.google.pl/search?q=wywa%C5% ... UICK+PLATE+
Czyli łapią felgę do wyważarki nie na jedną nakrętkę na środku felgi ale tak jak do koła na 5 śrub.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2017, 19:40 przez basti_seba, łącznie zmieniany 2 razy.