witam na zegarach mam 80 st.i tak sie trzyma lub wacha ale nie pamietam kiedy stała pionowo jak powinnajarecki69 pisze:Ale skąd wiesz ,że trzyma Ci temperaturę 80st? Przecież na mierniku nie ma podanej tak dokładnie wartości. A druga sprawa , skoro Ci jak to piszesz "trzyma" zatem podejrzewam ,że masz dobry termostat bo gdyby Ci padł to wskazówka nie podniosłaby Ci się prawie wcale . U mnie przy uszkodzoneym termostacie miałem ciagle niedogrzany silnik. Wskazówka ledwo wędrowała powyżej niebieskiej kreski. Teraz mam prawie na srodku i trudno mi okreslic dokładnie jaka to jest temperatura. Wiem jedynie ,że mam ciepło w aucie i spalanie w normie
[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury
Moderator: Sebu$
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
Racja zacznę od tego, że uzupełniłem płyn dziś zrobię małą trasę i sprawdzę jak się będzie zachowywał. Byłem dziś w IC sprawdzać ceny w tym termostatu i będę wymieniał kompletny.ojciec polak pisze:Łukasz, nie idź na łatwiznę. Ten temat ma 8 stron. Gdybyś przeczytał chociaż kilka to byś znalazł odpowiedzi na swoje pytania....
Pozdrawiam
Ł
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
witam posiadacza zośki nie dawno miałem ten sam problem ale kupiłem wkład do termastatu i uszczelkę zapłaciłem ok.40zł w Intercarsie wymieniłem też płyn chłodzący ok30zł i jest dobrze.finetto pisze:Panowie właśnie kupiłem ZA.
Wydaje mi się, że mam termostat do wymiany, w czasie powrotu do domu wskazówka oscylowała przed 80*C. Na postoju idzie w górę. Muszę sprawdzić węże czy oba są ciepłe.
Jakieś wkłady polecacie czy cały termostat tyle, że ten trochę kosztuje.
Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Także kolego wymien sam wkład odłącz aku podczas wymiany gdy już to zrobisz to rozgrzej auto do 90stopni i sprawdż poziom płynu w zbiorniczku i ewentualnie dolej uważaj będzie gorący
https://www.youtube.com/watch?v=x4-qjr0 ... WBZuFNjL80 POLECAM FILMIK
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Ja dziś wymieniłem płyn i kompletny termostat ( za kompletny termostat zapłaciłem 110zł w Oplex'sie z Łodzi), a temu kompletny ponieważ czujni temperatury cieczy miałem walnięty więc uznałem, że nie opłaca mi się wymieniać czujnika i wkładu... i wiecie co dobrze zrobiłem, bo stara obudowa była założona na niebieskim silikonie i była cała uwalona.... a płyn jaki wyleciał z układu był czarnyfinetto pisze:Racja zacznę od tego, że uzupełniłem płyn dziś zrobię małą trasę i sprawdzę jak się będzie zachowywał. Byłem dziś w IC sprawdzać ceny w tym termostatu i będę wymieniał kompletny.ojciec polak pisze:Łukasz, nie idź na łatwiznę. Ten temat ma 8 stron. Gdybyś przeczytał chociaż kilka to byś znalazł odpowiedzi na swoje pytania....
Pozdrawiam
Ł
Ostatnio zmieniony 05 lut 2015, 19:48 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
nikt nie wie ?Koenig pisze:Witam
Ostatnio wymieniłem termostat, niby te same oznaczenia co miałem na oryginale (BEHR 1.194 814) ale ten nowy posiada dwa czujniki. Obecnie ten drugi czujnik robi za uszczelkę, jednak zastanawia mnie do czego służy ten drugi element? Przejrzałem wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na w/w pytanie. Może ktoś z forumowiczów orientuje sie czemu miały służyc ten drugi czujnik, i ew. czy mozna go jakoś wykorzystać
Pzdr.
Koenig
Wczoraj wymieniałem kpl i też się zastanawiałem ??
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja wymieniałem w tamtym tygodniu też mam z tym "podwójnym" czujnikiem firmy behr czujnik siemsa ale pasuje i działa idealnie. w Niemcowni wsadzili jakiś "no name". bo też już orginalny nie był nawet wyglądał inaczej.
Edit: gdzieś znalazłem na forum ale teraz nie mogę tak sobie myślę bo to nie wyglądą na jakiś czujnik który można by pod coś podpiąć (brakuje jakiś kabli wtyczek wiązek w komorze silnika a i sam element nie wygląda na wtyczkę) czy ten drugi czujnik to może jest coś w rodzaju czujnika z odpowietrznikiem?
Edit: gdzieś znalazłem na forum ale teraz nie mogę tak sobie myślę bo to nie wyglądą na jakiś czujnik który można by pod coś podpiąć (brakuje jakiś kabli wtyczek wiązek w komorze silnika a i sam element nie wygląda na wtyczkę) czy ten drugi czujnik to może jest coś w rodzaju czujnika z odpowietrznikiem?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 22:08 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 1 raz.