2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?
Witam wszystkich forumowiczów chcialbym sie dowiedziec czy mozna zrobic swapa maszyna to (opel Zafira a ) z 2.0 dti na 1.9 cdti 150km lub 120 km (zafcia b lub vectra c) oczywiscie nie chodzi mi o fundusze ze sie nie oplaca bo zawsze sie oplaca przekladka niz ingerecja w silnik (chip lub chip-box) Prosze tylko o powazne wypowiedzi pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Swapa to prawie zawsze możesz sobie zrobić takiego jak proponujesz również tylko koszty obstawiam że mogą być nawet dwucyfrowe.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2016, 21:50 przez Forfiter2012, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1982
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
widzę kolejny śmiałek.1.9CDTI jest na CAN-ie.wszystko się da ale SWAP nigdy nie był tani.podejrzewam 5-cio cyfrową kwotę2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?
robiłeś kiedyś swap???a program???bo sądzę że nie wiesz o czym piszeszliero1988 pisze:oczywiscie nie chodzi mi o fundusze ze sie nie oplaca bo zawsze sie oplaca przekladka niz ingerecja w silnik (chip lub chip-box) Prosze tylko o powazne wypowiedzi pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Kolega nie wie o czym pisze, zgadzam sięryba1 pisze:(...)
robiłeś kiedyś swap???a program???bo sądzę że nie wiesz o czym piszesz
Często chip lub box wychodzi taniej niż wymiana silnika, a co dopiero swap... Oczywiście mam na myśli wymianę z sensem - materiały eksploatacyjne i uszczelnienia które można/trzeba przy okazji wymiany silnika zrobić...
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
- Imię: Forfiter
- Lokalizacja: CB
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Witam panowie myslalem o kupnie jakiegos angola (koszty calosci czesto takie jak sam silnik) kolega ryba1 ma racje programowanie itp. posiadam warsztat "zaprzyjazniony" zajmujacy sie wgrywaniem przerabianiem (chipowaniem) lecz z tego silnika zawiele nie wyciagne tz ok 125koni wiec lepiej zrobic swap (tak mi sie wydaje) skrzynia wtedy 6 biegowa a nie 5 ;/ moja zoska jedzie tylko 160 km/h a o przyspieszeniu do wyprzedzania mozna sie zastanawiac "latami" wiec mysle ze to lepsze rozwiazanie nizeli chip ( w aucie spedzam ok 10h dziennie) i mocy brak;/
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To co wydasz na zakup zdrowego? 2.2 DTI i PRZESZCZEP tego pod maskę - przeznaczysz na doprowadzenie swojego auta do porządku. Ździwisz się ile można ugrać kiedy:
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi
Janusz
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Janus pisze:To co wydasz na zakup zdrowego? 2.2 DTI i PRZESZCZEP tego pod maskę - przeznaczysz na doprowadzenie swojego auta do porządku. Ździwisz się ile można ugrać kiedy:
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi
Czyli uwazasz ze lepiej zainwestowac w chip niz zmiane silnika (swap) chodzi o to przyspieszenie bo co do silnika odpukac nic sie niedzieje odpala jedzie itp z tego co sie orientuje tam (w 2.0 dti ) jest brak zmiennej geometri na turbinie i jak to mi powiedzial znajomy ze jest to gorsza turbina od np 2.2 dti a przeszczep samego doladowania wyniesie grube pieniadze i godzin. Powiem ze moj sasiad ma 1.9 tdi Wv i chip-a ma zrobionego rakieta jak nic . ale to jest tdi a nie dti bez zmiennej geometrii pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz to chip. Wymiana silnika nawet na 2.2DTI to już wydatek na sam silnik, a ten będzie praktycznie równy z kosztem chipa. A gdzie koszty "zrobienia" zakupionego silnika i swapa? ;-)liero1988 pisze: Czyli uwazasz ze lepiej zainwestowac w chip niz zmiane silnika (swap) (...)
Janusz
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
u mnie wymiana silnika na taki sam zdrowszy zdecydowanie ożywiła samochód, chociaż mam też vectre B z tym samym silnikiem i róznica w "bucie" jest mocno odczuwalna
Ostatnio zmieniony 31 gru 2016, 15:14 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny ?"znajomy" w tym silniku jesli kazdy odradza swap to w ten diesen dzisiaj bylem u znajomego mechanika sprawdzac elektrozaworki i jak mu przygazowalem to sie mnie tylko zapytal skad mam takie doladowanie turbiny hmmm a ja co no podczas dodania wiecej gazu szarpniecie i but jest ale tylko chwilowo i mnie to wk... powiedzial ze w jego 1.9 tdi niema takiego doladowania ... ps. nie wywala checku o przeladowaniu itp i co teraz mam zrobic to propozycja zebym usunol egr, i klapy zawirowan to bedzie but na maxa przy takim doladowaniu co radzicie?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 22:00 przez liero1988, łącznie zmieniany 1 raz.