Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Zmobilizowałem się wczoraj i rozpocząłem prace nad kolejną partią do wysyłki.
Niestety dziś podczas montażu elementów okazało się, że nie mam już stabilizatorów napięcia
Oczywiście zamówiłem, najpóźniej w piątek uzupełnię zapas, więc po weekendzie szykują się wysyłki. W międzyczasie powysyłam wiadomości z instrukcją co i jak do kolejnych szczęśliwców.
Niestety dziś podczas montażu elementów okazało się, że nie mam już stabilizatorów napięcia
Oczywiście zamówiłem, najpóźniej w piątek uzupełnię zapas, więc po weekendzie szykują się wysyłki. W międzyczasie powysyłam wiadomości z instrukcją co i jak do kolejnych szczęśliwców.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, 21:33 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- kimapita
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 20:10
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Pru
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: 19DT
- Gender:
Flora pisze: Te "błędy" to efekt komunikacji ze sterownikiem. Gdzieś to już opisałem, ale chyba niezbyt dokładnie.
W pierwotnej wersji cały czas pojawiały się krzaki na wyświetlaczu, dlatego w ostatniej wersji ograniczyłem pobieranie szczegółowych parametrów silnika jeżeli nasycenie DPFa przekroczy 95%.
Te szczegółowe parametry potrzebne są do wykrycia procesu przygotowania wypalania, czyli momentu kiedy na postoju wzrasta spalanie, a z tyłu pojawia się dym, ale jeszcze nie występuje regeneracja.
Możliwe jest pominięcie tego etapu, ale sygnalizacja samej regeneracji nastąpi z dużym opóźnieniem względem względem rozpoczęcia całego procesu. Myślę, że warto zostawić wariant z komunikatami ECN, ponieważ jest on dokładniejszy, a dodatkowo przypomina, że zbliża się wypalanie.
Dziś zauważyłem te krzaki o których mowa u siebie w aucie przez co chwile byłem zdezorientowany... nawet nagrałem filmik... ale... doczytałem o co chodzi i już się nie martwię. Jest to moje drugie wypalanie a właściwie chwila przed drugim wypalaniem, za pierwszym krzaków nie było. Dziś musiałem już wracać do domu i dopiero następna podróż wypali gada.
O dziwo jestem zaskoczony kondycją mojego DPF bo od ostatniego wypalnia przejechałem 1072 KM, tak se ubzdurałem że kasuje licznik KM po wypalaniu i monitoruje DPF na bieżąco
Dla potomnych nagrałem filmik z tymi niegroźnymi krzakami.
https://www.youtube.com/watch?v=mYr7-L2MamI
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Krzaczory niestety się pojawiają i chwilowo poddałem się z drążeniem jak to obejść.
Biorąc pod uwagę jak opornie rozkręcała się produkcja obecnego modułu, wariant z LCD powstanie pewnie w momencie kiedy już wszyscy przesiądą się na ZC. Zamiast tego wolę się zająć kombajnem, który będzie pokazywał informacje na wyświetlaczu fabrycznym.
Biorąc pod uwagę jak opornie rozkręcała się produkcja obecnego modułu, wariant z LCD powstanie pewnie w momencie kiedy już wszyscy przesiądą się na ZC. Zamiast tego wolę się zająć kombajnem, który będzie pokazywał informacje na wyświetlaczu fabrycznym.
- scooter
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 07 gru 2016, 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.7 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Flora pisze:Krzaczory niestety się pojawiają i chwilowo poddałem się z drążeniem jak to obejść.
Biorąc pod uwagę jak opornie rozkręcała się produkcja obecnego modułu, wariant z LCD powstanie pewnie w momencie kiedy już wszyscy przesiądą się na ZC. Zamiast tego wolę się zająć kombajnem, który będzie pokazywał informacje na wyświetlaczu fabrycznym.
A na jakim etapie jest kombajn ?
- Irek_S.
- Bywalec
- Posty: 177
- Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Przeglądałem dzisiaj internet i natknąłem się na ciekawą stronę:
Moduł komfortu
Moduł komfortu
Ostatnio zmieniony 27 sty 2017, 14:33 przez Irek_S., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 04 paź 2016, 12:08
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Rybnik
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Pytanie, czy kontrolka powinna sie świecić cały czas ?Jestem w trakcie testów i u mnie jest tak ze zapala się niebieska potem zielona i za jakiś czas sygnał dźwiękowy i gaśnie.Jadąc do Wrocławia A4 zapaliła się czerwona ale bez dźwięku i patrząc po spalaniu zaczeło się wypalanie.
Dobra już wiem, znalazłem instrukcje obsługi w wiadomości co dostałem żeby dźwięki wybrać.Czyli jak narazie wsio ok u mnie
Dobra już wiem, znalazłem instrukcje obsługi w wiadomości co dostałem żeby dźwięki wybrać.Czyli jak narazie wsio ok u mnie
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 19:20 przez TomCars, łącznie zmieniany 1 raz.
1,9 CDTI,150KM,COSMO,OPC LINE,AUTOMAT,2010,PANORAMA,CZARNA PERŁA
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Niestety dźwięki są czasami "zagłuszane". Nie mam kontroli nad ich priorytetem i nie wiem jak sprawdzić czy rzeczywiście cały dźwięk został odtworzony.
Tak sobie pomyślałem, że trochę już modułów poszło w świat i kilka osób zmagało się z instalowaniem diody w kokpicie. Może ktoś wrzuci fotkę jak to u niego wygląda
Tak sobie pomyślałem, że trochę już modułów poszło w świat i kilka osób zmagało się z instalowaniem diody w kokpicie. Może ktoś wrzuci fotkę jak to u niego wygląda