[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#106 Post autor: kicaj »

w przypadku normalnego wypalania NALEZY utrzymywac wyzsze obroty (ze wzgledu na wyzsza temp spalin i wiecej paliwa wtryskiwanego do wypalania dpfu)
w przypadku problemow NIE NALEZY przekraczac, aby wtedy nie zapchac DPFu na amen, tak ze si enie da juz nawet kompem wypalic.
jazda na nizszych obrotach umozliwia rowniez uzyskanie temp roboczej i pozwala na dojechanie do ASO albo na trase gdzie wypalanie moze zostac zainicjowane oraz pomyslnie zakonczone

z tym ze w zaleznosci od panujacych warunkow na drodze wypalanie moze sie wczesniej zakonczyc, chociazby w sytuacji gdy stoimy w korku, czesto swiatla, czesto na korzystamy w cut offa... to oznacza ze nasycenie DPFu bedzie wieksze niz nominalne po wypaleniu a sam kolejny proces rozpocznie sie wczesniej...

IMVHO

jacekk44

#107 Post autor: jacekk44 »

w określonych warunkach jezdnych
i trwa maksymalnie 25 minut.
W trakcie czyszczenia filtra może
wzrosnąć zużycie paliwa. Ponadto
z układu wydechowego może się
wydobywać nietypowy zapach i dym.
W niektórych sytuacjach, np. podczas
pokonywania krótkich odcinków,
samoistne oczyszczenie filtra nie jest
możliwe.
Jeśli wymagane jest oczyszczenie
filtra, a funkcja automatycznego
czyszczenia nie zadziałała, będzie
migać lampka kontrolna !. Należy
wtedy kontynuować jazdę,
utrzymując prędkość obrotową silnika
powyżej 2000 obr./min. W razie
potrzeby należy zredukować bieg.
Czyszczenie filtra cząstek stałych
rozpocznie się automatycznie.
Zatrzymywanie się lub wyłączanie
silnika podczas procedury
czyszczenia jest niewskazane.

TO JEST CYTAT Z INSTRUKCJI


---------------------------scalanie------------------------


http://www.opel.com.pl/tw...ki-biezacy.html

tu jest instrukcja obsługi ZB



.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2010, 22:48 przez jacekk44, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#108 Post autor: Anony Mous »

jacekk44 pisze: Należy
wtedy kontynuować jazdę,
utrzymując prędkość obrotową silnika
powyżej 2000 obr./min. W razie
potrzeby należy zredukować bieg.
Czyszczenie filtra cząstek stałych
rozpocznie się automatycznie.
Zatrzymywanie się lub wyłączanie
silnika podczas procedury
czyszczenia jest niewskazane.

TO JEST CYTAT Z INSTRUKCJI
a tu jest napisane aby kontynuować jazdę poniżej 2000tys obrtów, czy ty masz inaczej w instrukcji czy źle zacytowałeś....bo w ASO w Krakowie powiedzieli że własnie jest błąd w instrukcji, a inni mówią że jest dobrze....żeby nie gazowac dodatkowo i zapychac filtra kiedy jest w stanie krytycznym.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

jacekk44

#109 Post autor: jacekk44 »

powyżej wkleiłem link z oficjalnej strony opla z której można ściągnąć instrukcję

Anony Mous

#110 Post autor: Anony Mous »

czyli sprawa jest już jasna...w piewszych wersjach instrukcji jest błąd. Nie wskazane jest jechąać poniżej 2tys obrotów, tym bardziej stać w miejscu, nie zależnie czy jest automatyczyczne wypalanie czy wymuszone (awaryjne), zasygnalizowane migającą kontrolką świec żarowych.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 09:45 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

kabanosik

#111 Post autor: kabanosik »

Czy są na forum ludzie którzy nie zauważyli wypalania DPF? Bo już kilkanaście dni jeżdżę i nie stwierdziłem większego spalania i innych objawów wypalania! Przewaga jazdy w korkach. :roll:

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#112 Post autor: Lorry »

A może masz fuksa i nie masz tego wynalazku ;)

Ile km dziennie robisz tak około, może jeszcze się nie "napełnił"

kabanosik

#113 Post autor: kabanosik »

Niestety nie mam fuksa :( . Kolega Miehor sprawdzał mi VIN i mam to ustrojstwo.
Dziennie robię ok. 30 km , bo dopiero dopieszczam Zofię. Myślę że masz rację.
Piszę bo czekam na pierwsze wypalanie w stresie po lekturze niektórych postów.
Śledzę objawy i nic :roll:

Anony Mous

#114 Post autor: Anony Mous »

kabanosik pisze:Czy są na forum ludzie którzy nie zauważyli wypalania DPF? Bo już kilkanaście dni jeżdżę i nie stwierdziłem większego spalania i innych objawów wypalania! Przewaga jazdy w korkach. :roll:
Ja mam za sobą na razie tylko 3 wypalania ale wszsytkie 3 bez problemu wyczułem ale tylko dzięki pewnej wiedzy zaczęrpniętej tego forum oraz astra i vectraklub. Oto kilka rad:

1. Pamiętaj zawsze przed wyłączeniem silnika popatrz na chwilowe spalanie, czy aby nie rośnie. Auto chodzi wyraznie głośniej i nienaturalnie oraz śmierdzi ale dopiero jak cykl jest w pełni rozchulany...ostatnio sie włączyło w trasie i nawet przy cicho włączonej muzyce usłyszałem dziwny odgłos slinika. Nie przegapić pierwszej fazy, tzn rozpoczęcia wypalania.

2. Po danym wypalaniu resteuje sobie BC2 i on mi później podpawiada że zbliża sie wypalanie, tzn jak na nim mam 400km zrobione w miescie to można się spodziwac wypalania lada dzień. Jesli trasa, to co okolo 500-600. Tak czy siak na razie mam np 150 km BC2 wiec nie musze zerkać na chwilowe spalanie....ale jak sie bede zblizał do 380....to już mus, ponieważ zanim silnik brzmi nienaturalnie najpierw zaczyna wzrastac zuzycie paliwa. Tak wiec tą pierwszą fazę wypalania nie poznasz po brzmieniu silnika.

3. Najlepsze rozwiazanie to zakup op com za 200-300zl..i masz świety spokój...Naprawdę....Zero stresu. W każdej chwili wchodzisz do zakładki 'slinik' i sprawdzasz nasycenie DPF, pracę czujników ciśnien dpf oraz własnie dystans od ostatniego wypalania. Przykładowo raz wszedłem i było 98% co oznaczało, że wypalanie lada chwila...i się właczyło na następny dzień.

4. Może się okazać, że filtr jest już bardzo zapchany, np 110%, bo przerwałeś nieświadomie cykle wypalania wcześniej. Wówczas auto może być bardzo muslaste, wręcz nie do jazdy...i sobie odpalasz wyplanie op comem pod domkiem (co jednak w normlaniej sytacji kiedy nie ma problemów z autem nie jest ablsuutnie wskazane)

5. Jeśli będzie Ci mrugała kontrollka świec żarowych to sytuacja jest już podbramkowa. Wyłączenie wtedy silnika, oznacza lub może oznaczać wielkie problemy. Nalęzy bezwglednie wypalic filtr....i najlepiej podłączyc potem op coma aby mieć pewność, że się wypalił.

6. Zawsze jechac powyzej 2tys obrotów, czy to wypalanie automtyczne czy wymuszone, sygnalizowane migającą kontrolką świec żarowych (porawiona instrukcja obsługi oraz zalecenia ASO)

7. Po klilku wypalaniach sprawdzić poziom oleju, gdyż przy kązdym wyplaniu dostaję się minej lub więcej paliwa do oleju
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 17:41 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 8 razy.

Woytas

#115 Post autor: Woytas »

kabanosik jeżeli ktos DPF-a nie usunął, to nie martw się, na pewno poczujesz, usłyszysz i nie przeoczysz wypalania.
:P

kabanosik

#116 Post autor: kabanosik »

Dzięki za podtrzymanie na duchu :lol:
Pozdrawiam wszystkich :piwo:

Anony Mous

#117 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze:kabanosik jeżeli ktos DPF-a nie usunął, to nie martw się, na pewno poczujesz, usłyszysz i nie przeoczysz wypalania.
:P
nie jest to takie oczywiste.....jak już jest cykl wypalania wpełni rozchulany..to tak.....ewidentnie silnk brzmi inaczej i śmierdzi.....ale problem wtym że użytkownicy czesto nie dochodzodzą do tej fazy wypalania, bo na wstępie cyklu wypalania wyłaczą silnik. Takich sytucji jest masa. Sam miałem dwa wypalania pod domem jak już wjeżdzałem do gazrażu. Silnik jeszcze nic nie wskazywał ale spalanie chwilowe zaczeło deliktanie rosnąć.....z 0.6 na np 1... potem 1.5.....i tak dalej. Gdym wyłączył silnik, to auto przesuwa cykl wypalania na następy raz.....nidgy nie wiadomo za ile...ale np dopiero za 2 tygodnie.....bo tak miałem po zakupie jak nie wiedziałem jeszcze o co chodzi..a potem przykładowo jeszcze raz tak się zdarzy....bo np żonka wezmie sobie auto....i potem już migająca kontrolka świec żarowych

Szymon78

#118 Post autor: Szymon78 »

Kolega KALIOPE z tymi obrotami ponad 2000obr to nie do końca tak jak piszesz.. tak mi sie wydaje..

Co mają powiedziec uzytkowicy którzy mają skrzynie automatyczne....?!?
Przy normalnej jedzie nawet zpredkościami rzedu 110-120km/h obroty silmika nigdy nie wejda wyzej niż 1900obr... Jechałem wczoraj 160km/h na autpostradzie i ledwo 2tys siegneły...

Przy delikatnej/eko jeździe biedi 2-3 3-5 4-5 z regóły przełaczają sie przy prędkości obr 2100-2200.. tak wiec jest to chwilowy stan.. potem cala jazda odbywa sie w zakresie 1400-2000tys

Twierdzenei producenta czy to serwisu ze wypalanie odbywać powinno sie do 2000obr wg mnie własnie ma SENS.

Oczywscie jest funkcja ręcznej zmiany biegów i tu mozna silnik wkręcić duzo wyzej w czasie jazdy
Ale nie mozna chyba wyjśc z założenia ze funkcja TIPTRONIC słuzy tylko do wspomagania procesu wypalania DPF... - tak mysle ze nie po to wymyslono i ząłozono taką skrzynie.

Z drugiej strony "dobre" przedmuchanie rurki ma sens .... :)

Anony Mous

#119 Post autor: Anony Mous »

Szymon Jankowia pisze:Kolega KALIOPE z tymi obrotami ponad 2000obr to nie do końca tak jak piszesz.. tak mi sie wydaje..
No ..cóz....masz racje że w automacie jest ciężko wejść powyzęj 2tys obrotów...ale tak mówi instrukcja....jak widzisz wyżej poprawiona po, jak kilka aso twierdziło, błędzie. Widocznie producent nie do konca przemyslał sprawę i nie wziął pod uwagę automatów. Ale generalnie wsysscy są zgodni że obroty mają byc wyższe niż niższe....a mnie po prostu ciekawiła ta wersja w pierwszych instrukcjach i teraz juz chyba GM wie co pisze.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 17:38 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#120 Post autor: Szymon78 »

Dlatego ja Zafcie mam jako drugie auto w rodzinie i słuzy mi przede wszystkim do jazd dalekodystansowych :) tam wypala sie wgłównie w jeździe ciąglej... czasem w miescie tez w korkach walczę ale proporcja 70/30 jest zachowana... kupiłem go gdyz powiększyła mi sie rodzina :mrgreen: i zona zaczeła coraz wiecej pakowac na wyjazdy (nie mieściło sie juz). A ze autko piękne to padło na ZB bez zadrezania sie czy DPF da w kośc czy nie... Mysle ze za kilka lat w każdym Dieslu DPF/FAP bedzie i tak standardem...
Jak narazie (odpukać) autko sprawuje sie wzorowo... jak zaczną sie problemy z DPF-em to wywale go i tyle (budżet przewidziany)

Oczywiscie wiele razy zdażyło mi ie z ewypalanka zacżeła sie dołownie na dojeździe do domu... tu mnie szlag trafia :)... ale cóz z tym ustrojstwem trzeba tez zyć.. wycieczka ekstra po okolicznych wiochach..

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”