Kody błędów
Moderator: Mariusz
1.
Po uruchomieniu auta w trakcie postoju na biegu neutralnym w czasie pracy silnika nagle zapaliła się kontrolka serwisowa ( żółte auto z kluczykiem) samochód w trakcie jazdy nie miał prawidłowego przyspieszenia - przeszedł w tak zwany tryb serwisowy - po przejechaniu kilkuset metrów kontrolka żółta serwisowa (auto z kluczykiem) zgasła i auto odzyskało moc - przyspieszenie. Od tego czasu na razie spokój.
Błąd jak już pisałem wyżej to " niskie (bądź "za małe" nie pamiętam dokładnie) ciśnienie w układzie ciśnienia" numeru błędu jak już pisałem nie znam.
Błędy zostały skasowane
Egr od czasu do czasu jest czyszczony i to na pewno nie on bo nie ma w błędach o tym żadnej wzmianki
Trafna diagnoza to jest ta kolegi Dziadka 13 problem z pompą vacum i tam zacznę szukać najpierw na pewno mam nieszczelna uszczelkę tej pompy bo jest wyciek oleju w tym miejscu. Co dalej zobaczymy.
Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia samej pompy w jakimś warsztacie w Szczecinie?
Po uruchomieniu auta w trakcie postoju na biegu neutralnym w czasie pracy silnika nagle zapaliła się kontrolka serwisowa ( żółte auto z kluczykiem) samochód w trakcie jazdy nie miał prawidłowego przyspieszenia - przeszedł w tak zwany tryb serwisowy - po przejechaniu kilkuset metrów kontrolka żółta serwisowa (auto z kluczykiem) zgasła i auto odzyskało moc - przyspieszenie. Od tego czasu na razie spokój.
Błąd jak już pisałem wyżej to " niskie (bądź "za małe" nie pamiętam dokładnie) ciśnienie w układzie ciśnienia" numeru błędu jak już pisałem nie znam.
Błędy zostały skasowane
Egr od czasu do czasu jest czyszczony i to na pewno nie on bo nie ma w błędach o tym żadnej wzmianki
Trafna diagnoza to jest ta kolegi Dziadka 13 problem z pompą vacum i tam zacznę szukać najpierw na pewno mam nieszczelna uszczelkę tej pompy bo jest wyciek oleju w tym miejscu. Co dalej zobaczymy.
Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia samej pompy w jakimś warsztacie w Szczecinie?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 19:00 przez RippeRms, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Raczej nie tylko na samochodzie bo musi mieć smarowanie i napęd, ale możesz podpiąć wakumetr i sprawdzić do ilu robi podciśnienie i ważne jak szybko to robi a powinno od razu po zapaleniu być podciśnienie po zapaleniu silnika nie po jakiś 10sek bo wtedy stojąc na światłach wolne obroty pompy nie zrobią podciśnienia i masz błąd, dopiero jak obroty silnika wzrosną to jest podciśnienie i gaśnie kontrolka.RippeRms pisze:Czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia samej pompy w jakimś warsztacie
Jak byś miał tak to było by ok ale pamiętaj o czasie.
Dziadek 13 dziękuję bardzo za schemat jak tylko znajdę chwilkę przysiąde do tego i sprawdzenie w aucie jak to tam wygląda.
Może się powtażam bo zielony w tych sprawach jestem ale jeśli któryś z gumowych łączników lub plastikowych wężyków jest nieszczelny bądź uszkodzony to układ nie będzie trzymał ciśnienia i to także może być powodem błędu w komputerze? Nie koniecznie musi być uszkodzona pompa?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc
Może się powtażam bo zielony w tych sprawach jestem ale jeśli któryś z gumowych łączników lub plastikowych wężyków jest nieszczelny bądź uszkodzony to układ nie będzie trzymał ciśnienia i to także może być powodem błędu w komputerze? Nie koniecznie musi być uszkodzona pompa?
Jeszcze raz dziękuję za pomoc
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
A ja jednak dalej będę obstawał przy tym, że kłopoty z podciśnieniem nie są tu główną przyczyną problemów.
Ale po kolei:
Skoro już wiemy, że to silnik Y22DTR to niestety schemat kolegi dziadek13 jest "niedokładny"
Są dwie różnice:
Elektrozawór który steruje na schemacie EGR-em w silniku Y22DTR (Y20DTH) steruje przepustnicą gaszącą silnik.
No i brakuje akumulatora podciśnienia, który jest w Y22DTR.
I teraz tak: Rozłączając nawet cały układ podciśnieniowy jedyne co będzie po zapaleniu silnika to brak hamulców nic więcej. Żadnych błędów.
Jadąc powoli jadąc czy stojąc, nie przekraczając 2000 obr., też nie wygeneruje się żaden błąd.
Błąd wyskoczy tylko i wyłącznie jeżeli w wyniku braku sterowania turbiną silnik zostanie "przeładowany". Sterownik wykryje, że ciśnienie żądane będzie sporo mniejsze niż uzyskane (czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym) i wywali błąd - który zniknie dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu. Oczywiście błąd wyskoczy ponownie po kolejnym "przeładowaniu".
Jechałem tak przez pół polski to trochę się napatrzyłem na ta przypadłość. A, że miałem też przy okazji laptopa podłączonego do samochodu to na bieżąco śledziłem jego zachowanie (takie zboczenie - nigdzie dalej nie jadę bez laptopa i interfejsu)
No i ten powyższy wykład miał na celu wskazanie, że jeżeli błąd sam zniknął podczas jazdy to nie miał on nic wspólnego z brakiem lub słabym podciśnieniem.
Będę jednak dalej się upierał co do odczytania ze sterownika KODU błędu. Jedynie to pozwoli precyzyjniej coś doradzić.
Jeżeli kontrolka się zaświeciła i po czasie zgasła to znaczy, że dzieje się coś z osprzętem silnika, a to jest mnóstwo możliwości (elektrozawory, czujniki ).
Co do postu powyżej - tak nawet niewielkie pęknięcie np:kolanka gumowego powoduje, że układ głupieje. Czym pompa jest w lepszym stanie tym później problem się pojawi. Z mojego doświadczenia wiem, że jeżeli podciśnienie nie spadnie poniżej -0,4 bara to będzie się jechało bezproblemowo (poniekąd dzięki akumulatorowi podciśnienia, który jest tylko w Y22DTR).
Ale po kolei:
Skoro już wiemy, że to silnik Y22DTR to niestety schemat kolegi dziadek13 jest "niedokładny"
Są dwie różnice:
Elektrozawór który steruje na schemacie EGR-em w silniku Y22DTR (Y20DTH) steruje przepustnicą gaszącą silnik.
No i brakuje akumulatora podciśnienia, który jest w Y22DTR.
I teraz tak: Rozłączając nawet cały układ podciśnieniowy jedyne co będzie po zapaleniu silnika to brak hamulców nic więcej. Żadnych błędów.
Jadąc powoli jadąc czy stojąc, nie przekraczając 2000 obr., też nie wygeneruje się żaden błąd.
Błąd wyskoczy tylko i wyłącznie jeżeli w wyniku braku sterowania turbiną silnik zostanie "przeładowany". Sterownik wykryje, że ciśnienie żądane będzie sporo mniejsze niż uzyskane (czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym) i wywali błąd - który zniknie dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu. Oczywiście błąd wyskoczy ponownie po kolejnym "przeładowaniu".
Jechałem tak przez pół polski to trochę się napatrzyłem na ta przypadłość. A, że miałem też przy okazji laptopa podłączonego do samochodu to na bieżąco śledziłem jego zachowanie (takie zboczenie - nigdzie dalej nie jadę bez laptopa i interfejsu)
No i ten powyższy wykład miał na celu wskazanie, że jeżeli błąd sam zniknął podczas jazdy to nie miał on nic wspólnego z brakiem lub słabym podciśnieniem.
Będę jednak dalej się upierał co do odczytania ze sterownika KODU błędu. Jedynie to pozwoli precyzyjniej coś doradzić.
Jeżeli kontrolka się zaświeciła i po czasie zgasła to znaczy, że dzieje się coś z osprzętem silnika, a to jest mnóstwo możliwości (elektrozawory, czujniki ).
Co do postu powyżej - tak nawet niewielkie pęknięcie np:kolanka gumowego powoduje, że układ głupieje. Czym pompa jest w lepszym stanie tym później problem się pojawi. Z mojego doświadczenia wiem, że jeżeli podciśnienie nie spadnie poniżej -0,4 bara to będzie się jechało bezproblemowo (poniekąd dzięki akumulatorowi podciśnienia, który jest tylko w Y22DTR).
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 20:20 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Dałem przykładowy tylko do pomiarów podciśnienia .Dek pisze:Skoro już wiemy, że to silnik Y22DTR to niestety schemat kolegi dziadek13 jest "niedokładny"
Tu jest przybliżony schemat z vectry B z egr pneumatycznym stąd ez od egr jest jak u nas .
Tu jest foto z ez klapy gszącej już z silnikiem zafiry A Y22DTR
Co do zbiorniczka służy on tylko do uruchomienia , szybszego startu turbiny stąd jest zabudowany dodatkowy ez który lubi walić błędem P1590 nie jest to akumulator dla układu podciśnienia co widać na schemacie.
To rozłącz i zapal i daj odpowiedź.Dek pisze:Rozłączając nawet cały układ podciśnieniowy jedyne co będzie po zapaleniu silnika to brak hamulców nic więcej. Żadnych błędów.
Przecież na dzień dobry po zapaleniu silnika woła o to:
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 21:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
A proszę bardzo. I tak musiałem skasować błąd EGR-a
Więc o poranku przeprowadziłem malutki eksperyment.
Silnik zimny, układ podciśnieniowy rozłączony (odłączony od pompy VAC), na postoju.
Pierwsze dwa zdjęcia pokazują parametry przy odłączonym podciśnieniu, a ostatnie przy ponownym przyłączeniu. Jak widać błędów brak. Jak bym dalej podnosił obroty to by w końcu wyskoczył błąd ale silnik zimny to i męczyć nie chciałem. Oczywiście podczas jazdy (obciążenie silnika) to by wyskoczył zaraz po przekroczeniu 2000 obr/min. No i tyle.
Więc o poranku przeprowadziłem malutki eksperyment.
Silnik zimny, układ podciśnieniowy rozłączony (odłączony od pompy VAC), na postoju.
Pierwsze dwa zdjęcia pokazują parametry przy odłączonym podciśnieniu, a ostatnie przy ponownym przyłączeniu. Jak widać błędów brak. Jak bym dalej podnosił obroty to by w końcu wyskoczył błąd ale silnik zimny to i męczyć nie chciałem. Oczywiście podczas jazdy (obciążenie silnika) to by wyskoczył zaraz po przekroczeniu 2000 obr/min. No i tyle.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2016, 09:57 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
1szyaneta pisze:Identyfikator: 0x0F22
VIN W0L0ZCF6881037456
Numer sprzętu:2112
Typ silnika: Z18XER
Numer części:55355631
Numer wersji oprogramowania: 6577936107
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Opis systemu: SIEM 0100
Wpisz numer aprobaty: S06002
Kod alfa: XX
Software Freeze Date: 18.06.2007
Hardware manufacturer system name: SIMTEC75
Software version: O676101C
ECU variant coding: 0x0000B982
Łączna ilość kodów: 4
P0564 - Błąd interfejsu tempomatu
(71) - Nie występuje
P0011 - Mechanika fazowania wlotowego wałka rozrządu poza zakr (rząd 1)
(61) - Nie występuje
P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem
(50) - Nie występuje
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
(00) - Nie występuje
witam, może ktoś pomóc w odczytaniu błędów autko kolegi z pracy,czy to coś poważnego
Manetka do sprawdzenia i jej styki
2gi odzywają się czujniki koła zmiennych faz rozrządu
3ci- masz 1 kluczyk do auta ?
4ty coś było dlubane z wyświetlaczem bądź radiem logowanie zmiana itp?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2016, 20:08 przez Crazy, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Witam
Jestem tu "nowy", mam Zafire A 1,8 Automat z 2004 i LPG Lovato Smart, i gazu dotyczy moje pytanie. Na benzynie auto sprawuje się idealnie, a na gazie po przejechaniu ok 20km pojawia się żółty kluczyk + trakcja, i oczywiście skrzynia przechodzi na tryb awaryjny. Po odczytaniu błędów wyskakuje P1895 i P1700 na układzie napędowym. Po wyłączeniu zapłonu trakcja gaśnie i auto znowu jakiś czas jedzie normalnie. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego to się dzieje tylko na gazie???
Jestem tu "nowy", mam Zafire A 1,8 Automat z 2004 i LPG Lovato Smart, i gazu dotyczy moje pytanie. Na benzynie auto sprawuje się idealnie, a na gazie po przejechaniu ok 20km pojawia się żółty kluczyk + trakcja, i oczywiście skrzynia przechodzi na tryb awaryjny. Po odczytaniu błędów wyskakuje P1895 i P1700 na układzie napędowym. Po wyłączeniu zapłonu trakcja gaśnie i auto znowu jakiś czas jedzie normalnie. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego to się dzieje tylko na gazie???
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
MieHor pisze:P1700 Transmission Control Module (TCM) Requested MIL Illumination
P1700 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module AF 40-6 Electronic 6-Speed Automatic Transmission B-029
bazyliszek72 pisze:Znalazlem cos takiegomewrik pisze:189511 pomożecie co to za błąd bo nie mogę nigdzie tego ogarnąć
P1895 - TCM to ECM Torque Reduction Circuit
http://forum.opel24.com/topic/59998-ble ... odpaleniu/
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... lad-p1895/
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Bodek pisze:MieHor pisze:P1700 Transmission Control Module (TCM) Requested MIL Illumination
P1700 Service Vehicle Soon Request from Transmission Control Module AF 40-6 Electronic 6-Speed Automatic Transmission B-029bazyliszek72 pisze:Znalazlem cos takiegomewrik pisze:189511 pomożecie co to za błąd bo nie mogę nigdzie tego ogarnąć
P1895 - TCM to ECM Torque Reduction Circuit
http://forum.opel24.com/topic/59998-ble ... odpaleniu/
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... lad-p1895/
Opis błędów mam, potrafię te błędy skasować, tylko co z tego bo gdy przełącze na gaz to wywala znowu. A na benzynie idealne auto. Mam program Scan my opel i wszystkie mierzalne parametry są OK i na benzynie i na gazie.
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomozekobo94 pisze:Witam,
wiem ze temat o błędach jest ale nie mogę niektórych odczytać dlatego postanowiłem utworzyć nowy.
Niestety po czyszczeniu zbiornika i filtra paliwa (biały płyn z wodą w zbiorniku paliwa przy temp. 0 stopni, to będzie zagadka do końca życia bo nikt nie wiedział co to jest) był odpalany plakiem kilka razy no i niestety zaczął teraz wyświetlać się błąd samochód z kluczykiem.
Może ktoś z was wie czego one dotyczą
1. ECN 068302
2. ECN 010028
3. ECN 161450
4. ECN 161600
P0683 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
P0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
P1614 -Niewłaściwy kluczyk z transponderem
P1616 - CIM (Moduł kolumny kierowniczej) - błędny identyfikator środowiska
Ostatnio zmieniony 07 sty 2017, 18:01 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.