[FAQ]Jak wywalić DPFa

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
lapm

#31 Post autor: lapm »

rhaaziel pisze: Kopcić być może zacznie więcej jak częściowo zaślepię EGR tą uszczelką Fiata bo wtedy znacznie więcej spalin trafia prosto w wydech a nie do powtórnego spalenia.
Ja nie zauwazylem, zeby po czesciowym zaslepieniu egr wiekszego kopcenia. Wydaje mi sie, ze ilosc spalin wraca podobna, ale jedynie z wiekszym cisnieniem przechodza przez te otwory.

wojtisek1

#32 Post autor: wojtisek1 »

Witam!! Jest pytanie
gdzie w okolicach Olsztyna bezpiecznie i profesjonalnie usunąć DPF'a??
Pacjent to zafira 1.7 CDTI 125 czworonogów.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#33 Post autor: rhaaziel »

W Olsztynie masz przedstawiciela V-Tech, także zapytaj u nich: http://www.tuning.olsztyn.pl/
Ewentualnie w Gdyni: http://www.vtechpomorze.pl/

Nie jestem tylko pewny czy oni robią 1.7, z całą pewnością wywalają DPF przy 1.9 ale o 1.7 nie mam informacji.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

DD

#34 Post autor: DD »

wojtisek1 czy na pewno masz DPF-a?

kosmos15

#35 Post autor: kosmos15 »

Witam mam Zafirkę B 1.9 CDTI 120KM od miesiąca, po tygodniu użytkowania pojawiła się kontrolka samochodu z kluczykiem ;) wtedy oczywiście na forum, poczytałem trochę i dowiedziałem się że mam w swoim autku to ekologiczne cudo nie mineły dwa dni a kluczyk zamienił się na kontrolkę silnika znów na forum metoda dwa pedały i :shock: :

24520F ciśnienie DPF
042A52 coś EGR
04005A j.w.
042A52 j.w.
22795B
242F75 czujnik ciśnienia DPF

Więc do mechanika, kazał mi przyjechać za dwa dni nie miał wcześniej czasu, niestety Zosia dwóch dni nie doczekała, normalna jazda po mieście auto nagle zwolniło pod górkę 20km/h i zdechł :( więcej nie odpalił. Z holowałem do mechanika wymienił egr na nowy oryginalny odkręcił dpf autko ruszyło. Niestety był tak zapchany że nie dało się już go wypalić techem próby wymycia i wypalenia palnikiem (sposób aso Chorzów) też nie dał większych efektów. Mechanik poluzował mi tylko dpf aby spaliny mogły swobodnie wychodzić przed nim, i pojechałem do 4GT Katowice wywalili dpf i zrobili chipa auto po ściągnięciu dpf miało 140km co mnie bardzo zdziwiło gdyż miało mieć 120km panowie z 4GF podkręcili auto na 164km.
I teraz mam pytanie po usunięciu u nich DPF w ECN mam jeszcze nowy błąd ciśnienia DPF czy jest to normalne ???

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#36 Post autor: Lorry »

Ale jeździ normalnie? Sprobuj podjechac do kogoś kto może skasować błedy. Pojezdzij trochę. Jak znowu wybije błędy to jedż do 4GT--- albo soft cos nie bangla albo cos nie do konca zrobione. Masz przeciez gwarancje na usluge ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#37 Post autor: rhaaziel »

kosmos15, jak najbardziej podjedz do nich (4GT) i powiedz co jest grane, na pewno sprawdzą i usuną ten błąd.
U mnie od czasu wywalenie DPF nie ma żadnych błędów ale musiałem podjechać na poprawki softu (oczywiście w ramach gwarancji) w związku z przeładowywaniem się sterownika przy ostrym przyspieszaniu na 5 biegu.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kosmos15

#38 Post autor: kosmos15 »

Jeździć jeździ aż miło sto razy lepiej niż przed wywaleniem no ale jednak jutro chyba do nich podjadę zobaczę co jest grane, ogólnie mi to nie przeszkadza ale mam jakieś takie uczulenie na te błędy od czasu tej poprzedniej listy przed wywaleniem ;) podjadę zobaczę opisze ;)

Anony Mous

#39 Post autor: Anony Mous »

rhaaziel pisze:w związku z przeładowywaniem się sterownika przy ostrym przyspieszaniu na 5 biegu.
jakie były objawy?

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#40 Post autor: rhaaziel »

Kaliope sytuacja wyglądała tak, że dałem gaz do dechy na '5' tak od 100 km/h i przy 140km/h (obroty w okolicach 3600 o ile dobrze pamiętam) wyłączyła się turbina, silnik dalej normalnie pracował tylko stracił moc. Nie zapaliły się przy tym żadne ostrzegawcze kontrolki, komp nie załapał żadnych błędów, po prostu turbo się wyłączyło (nie towarzyszył temu też żaden dźwięk, cichutko sobie zgasło).

Zatrzymałem się zgasiłem silnik, poczekałam z 5 sekund, odpaliłem i turbina znów radośnie zaczęła sobie ssssyczeć :D <uwielbiam tę dźwięk> przy wchodzeniu na obroty.

Po korekcie programu zrobiłem ponad tysiąc kilometrów (w tym ostre butowanie przez 400 km na A4) i było wszystko super do czasu ostatnich mega ulew kiedy turbo wyłączyło mi się w bardzo podobny sposób ale jadąc może z 90km/h na '5' i praktycznie nie naciskając gazu, najdziwniejsze jest jednak to że po chwili jazdy samo wróciło i od tego czasu działa cały czas dobrze. Mam pewne podejrzenia, że woda mogła zalać pasek alternatora, który dostał poślizgu i na chwilę brakło ładownia w aucie co mogło spowodować właśnie taki efekt, lub też zalało złącza któregoś z czujników np. ciśnienia w kolektorze ssącym.

kosmos15 byłeś w 4GT, co Ci ciekawego powiedzieli?
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kosmos15

#41 Post autor: kosmos15 »

Zgrali jeszcze raz oprogramowanie i odesłali do Vtech-u niestety nie miałem na tyle czasu żeby załatwić to w jeden dzień ale w poniedziałek mają wgrać już po zmianach oczywiście bardzo przepraszają no i usługa w ramach gwarancji opisze w poniedziałek co i jak ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#42 Post autor: rhaaziel »

kosmos15, jeszcze jedno pytanko z mojej strony, czy w przypadku Twojej zafiry udało się zgrać i wgrać soft przez złącze diagnostyczne w kabinie, czy też trzeba było wyciągać cały sterownik jak u mnie?
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kosmos15

#43 Post autor: kosmos15 »

Sterownik, u mnie było chyba tak jak w Twoim przypadku podobno się zgrał ale coś z nim było nie tak i musieli ze sterownika bezpośrednio ...
Niestety co do poprawy błędu oprogramowanie jest już chyba gotowe ale nie mam czasu sprawdzić podjadę to opisze i zapytam się dokładnie o co chodzi z tym zczytywaniem ;)

Anony Mous

#44 Post autor: Anony Mous »

Kosmos15, a tobie jaką metodę zastosowali przy fizycznym wywaleniu dpf'a?

1. W środku puszki masz pustkę czy wspawali w puszce prosta rurkę co by spaliny się nie rozprężały w puszczce?

2. Katalizator ten zintegrowany z puszką został?

3. Czujniki ciśnień oraz temp przymocowane do puszki zostały?

mirek1

#45 Post autor: mirek1 »

Witam
Jeżeli mogę się wtrącić to ostatnio byłem przed dylematem ; inny dpf lub nowy albo wywalenie. Zaprzyjażniony mechanik ( bardzo dobry wręcz bomba) - wywalamy.
Rozciął dpf wspawał kawałek rurki , resztę zostawił jak by mi przyszła ochota proces odwrócić. Wgrał nowe oprogramowanie i zafira śmiga. Katalizator iczujniki przmocowane do puszki zostały. Myślę, że V-techy troche zdzieraja. Miałem zapłacić za ta usługę około 1700 zł, a wszystko kosztowało mnie 500 zł.
Warto popytać, poszukać.
mirek1

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”