[A] [B] [C] Akumulator - kompendium wiedzy - jaki, jak dbać itp.
Moderator: Mariusz
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Wszystko zależy od wersji wyposażenia bo odpalać bedzie na każdym.
Ja w ZB mimo wersji Cosmo miałem 60Ah fabrycznie i na taki sam wymieniłem.
Jak chcesz się dłużej radiem "bawić" na postoju bierz 74Ah
Ja w ZB mimo wersji Cosmo miałem 60Ah fabrycznie i na taki sam wymieniłem.
Jak chcesz się dłużej radiem "bawić" na postoju bierz 74Ah
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
To wyśrodkuj i weź 68Ah tylko żeby prąd rozruchowy był jak największyMucias pisze:Krzychu chciales pomoc...ale jestem w tym samym punkcie co bylem... ten link co przeslales proponuje takie same aku, o ktorych pisalem wszesniej czyli 60Ah lub 74Ah....
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Tylko te kosmiczne prądy rozruchowe podawane na nalepkach mają takie odzwierciedlenie w rzeczywistości jak normy emisji spalin vw-ejowskich TDI albo spalanie na 100 podawane w katalogach producentów.
Mam miernik, sprawdzałem...
Poza tym im wyższy prąd wyładowania tym większy opad z płyt... czytaj krótsza jego żywotność. A potem rozczarowanie bo "kupił Vartę Silver Dynamic która (była 2x droższa) działała sprawnie 2 zimy i jedno lato" znaczy 2 lata i 6m-cy a poprzedni który był w aucie od nowości 7 lat pracował.
Mam miernik, sprawdzałem...
Poza tym im wyższy prąd wyładowania tym większy opad z płyt... czytaj krótsza jego żywotność. A potem rozczarowanie bo "kupił Vartę Silver Dynamic która (była 2x droższa) działała sprawnie 2 zimy i jedno lato" znaczy 2 lata i 6m-cy a poprzedni który był w aucie od nowości 7 lat pracował.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2016, 15:19 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam, mam pytanko odnoście ZB 1.8,jakie się wam wyświetla napięcie akumulatora w trybie testowym: podczas jazdy przy włączonych światłach, a jakie po dłuższym postoju bez włączonego silnika itp?
Bo u mnie trochę dziwnie w trybie testowym: po dłuższym postoju ma z 12.1v a na włączonym ze światłami 14,3, a na autostradzie max 14,5; dystanse pokonuje takie po 10km, akumulator mam nówkę Bannera 60ah. W serwisie gdzie go kupiłęm twierdzą że lądowanie i aku jest ok, że co najwyżej mogę mieć coś z regulatorem napięcia, ale nie sprawdzali.
Bo u mnie trochę dziwnie w trybie testowym: po dłuższym postoju ma z 12.1v a na włączonym ze światłami 14,3, a na autostradzie max 14,5; dystanse pokonuje takie po 10km, akumulator mam nówkę Bannera 60ah. W serwisie gdzie go kupiłęm twierdzą że lądowanie i aku jest ok, że co najwyżej mogę mieć coś z regulatorem napięcia, ale nie sprawdzali.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 11:59 przez xrs, łącznie zmieniany 2 razy.
- aroniusz
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mój akumulator 72Ah ma rozmiar 278x175 i wchodzi bez problemu na podstawkę, więc muszą być różne boTunio999 pisze:Może ktoś z Was mierzył podstawkę pod aku w zafirze B Potrzebuje rozmiar tej podstawki :>
Flora pisze: Długość to 207mm dla 55Ah i 242 dla pojemniejszych.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 12:18 przez aroniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 lut 2016, 16:47
- Imię: ANDRZEJ
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: ZAFIRA
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witajcie, mam dylemat , jakiej firmy akumulator polecacie. Mam zafirę 1.8 140km
Mam na oku:
Exide Premium EA612 61Ah 600A
Centra Futura CA612 61Ah 600A
Varta Blue Dynamic 12V 60Ah 540A
Varta Silver D21 61Ah 600A
Jenox Gold 56Ah 580A
Padł mi akumulator ZAP silver 64ah i oddaje na gwarancje. Nie wiem jak rozpatrzą gwarancje ale muszę mieć jakiś akumulator w zamian. Czy jenox wystarczy? Ma ktoś jakieś doświadczenie ?
Dzieki za odpowiedź
Mam na oku:
Exide Premium EA612 61Ah 600A
Centra Futura CA612 61Ah 600A
Varta Blue Dynamic 12V 60Ah 540A
Varta Silver D21 61Ah 600A
Jenox Gold 56Ah 580A
Padł mi akumulator ZAP silver 64ah i oddaje na gwarancje. Nie wiem jak rozpatrzą gwarancje ale muszę mieć jakiś akumulator w zamian. Czy jenox wystarczy? Ma ktoś jakieś doświadczenie ?
Dzieki za odpowiedź
-
- Bywalec
- Posty: 129
- Rejestracja: 25 sty 2016, 22:55
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
No bo np kolega w Astrze w trybie testowym na starym aku ma 12,4 a ja na nowym mam 12,1, czyli nie doładowany?Mawerix pisze:Co w tych wynikach takiego dziwnego chyba że to 12.1V jest przy włączonym silniku.xrs pisze:Bo u mnie trochę dziwnie w trybie testowym: po dłuższym postoju ma z 12.1v a na włączonym ze światłami 14,3, a na autostradzie max 14,5
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy wg mnie i nie tylko ( informacja z sklepu zajmującego się handlem akumulatorami)
teraz akumulator to tylko szczęście, na które wpływ ma sposób eksploatacji samochodu, a zarazem jego sprawność.
Jeśli krótkie trasy i właściciel nie zadba o jego stan naładowania to i 2 lat nie wytrzyma.
Jeśli długie trasy i akumulator jest prawidłowo ładowany - ok 4-5 lat.
Ps. Ja właśnie zmieniłem po 7 latach Jenox Gold 55Ah 510A na Jenox Gold 56Ah 580A.
Akumulator w zupełności wystarcza (silnik 1.8 125KM alternator 120A) jeśli się o niego dba
W sumie jak o wszystko
teraz akumulator to tylko szczęście, na które wpływ ma sposób eksploatacji samochodu, a zarazem jego sprawność.
Jeśli krótkie trasy i właściciel nie zadba o jego stan naładowania to i 2 lat nie wytrzyma.
Jeśli długie trasy i akumulator jest prawidłowo ładowany - ok 4-5 lat.
Ps. Ja właśnie zmieniłem po 7 latach Jenox Gold 55Ah 510A na Jenox Gold 56Ah 580A.
Akumulator w zupełności wystarcza (silnik 1.8 125KM alternator 120A) jeśli się o niego dba
W sumie jak o wszystko