Problemy dotyczące użytkowania CD 30 _ CD30 MP3
Moderator: Sebu$
Sprawa radia się wyjasniła po wizycie w serwisie.
Przed sprzedażą zostało wymianione radio,niestety Niemiec zamontował nie wylogowane radyjko i dlatego nie jest kompatybilne z wyświetlaczem. Jeżeli chodzi o wyświetlacz to jest to starsza wersja którą montowali w Zafirach 2005-2006.
Nie wiem czy kupić cały zestaw(radio+wyświetlacz),czy same radyjko? jak radzicie koledzy?
Może ma ktoś na zbyciu radyjko CD30 z kodami?
Przed sprzedażą zostało wymianione radio,niestety Niemiec zamontował nie wylogowane radyjko i dlatego nie jest kompatybilne z wyświetlaczem. Jeżeli chodzi o wyświetlacz to jest to starsza wersja którą montowali w Zafirach 2005-2006.
Nie wiem czy kupić cały zestaw(radio+wyświetlacz),czy same radyjko? jak radzicie koledzy?
Może ma ktoś na zbyciu radyjko CD30 z kodami?
Koledzy i koleżanki czy może mi ktoś podrzucić jak wygląda sprawa wiązki do sterowania. W kierownicy pod zaślepkami nie mam wtyczek, pod klakson/air bag mam wtyk z pustymi pinami, natomiast wtyk do radia wyglada jak na obrazku (na czerwono piny ktore mam okablowane):
a radio opisane tak:
http://img175.imageshack.us/img175/9146/radiov.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/681/kostkay.jpg
http://img256.imageshack.us/img256/4718/20100401603.jpg
dorzucam wyglad tylu radia:
czy ta instalacja obsluguje przyciski w kierownicy?
jesli ktos ma sterowanie i moze wrzucic zdjecie wtyku do radia to moze to rozgryze albo co oznaczaja skroty PH+ PH- AR FBus CanH CanL?
BARDZO MI POMOŻE JAK KTOŚ MA STEROWANIE W CD30 i PODA KOLORY PRZEWODÓW NA WTYKU, ZDJĘCIE itp I GDZIE WCHODZĄ. Z GÓRY DZIĘKUJĘ
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!
pozdrawiam
a radio opisane tak:
http://img175.imageshack.us/img175/9146/radiov.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/681/kostkay.jpg
http://img256.imageshack.us/img256/4718/20100401603.jpg
dorzucam wyglad tylu radia:
czy ta instalacja obsluguje przyciski w kierownicy?
jesli ktos ma sterowanie i moze wrzucic zdjecie wtyku do radia to moze to rozgryze albo co oznaczaja skroty PH+ PH- AR FBus CanH CanL?
BARDZO MI POMOŻE JAK KTOŚ MA STEROWANIE W CD30 i PODA KOLORY PRZEWODÓW NA WTYKU, ZDJĘCIE itp I GDZIE WCHODZĄ. Z GÓRY DZIĘKUJĘ
WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!
pozdrawiam
Sam sobie odpowiedziałem w sprawie podłączenia Radia a przy okazji Navi i innych:
zamieszczam wykaz znaleziony na internecie:
Począwszy od roku modelowego 2005 Opel zastosował jeden typ złącza do podłączenia radioodbiornika niezależnie od stopnia skomplikowania samego sprzętu oraz jego przeznaczenia. W zależności od tego w złączu są obecne odpowiednie piny oraz wtyki, gdyż samo podłączenie skladać się może z maksymalnie 5 wtyków wliczając w to wtyk "główny" według standardu FAKRO oraz wtyki antenowe. Zmieniono także wtyki samych wyświetlaczy i teraz występują dwa rodzaje, nowy typ 16-pinowy oraz typowy 32-pinowy Zmieniono także sposób podłączenia najprostszego wyświetlacza do radioodbiornika: w tej chwili podłączenie to wykonane jest dwoma przewodami bezpośrednio z TID'a do radia opisanymi CAN H i CAN L (poprzez magistralę CAN). W tym momencie trudno więc wyrokować, czy w nowych autach zastosowano zupełnie nowe TID'y przystosowane do standardu CAN czy też zmieniono tylko typ złącza a już poprzednie TID'y miały możliwość sterowania dwoma przewodami w specyfikacji CAN - poprzez odpowiednie przeprogramowanie za pomocą Techa2 . W załącznikach kolejne rysunki złącz Poniżej opis wybranych pinów poszczególnych złącz:
ZŁĄCZE GŁÓWNE X100:
1 - głośnik tylny prawy +
2 - głośnik przedni prawy +
3 - głośnik przedni lewy +
4 - głośnik tylny lewy +
5 - głośnik tylny prawy -
6 - głośnik przedni prawy -
7 - głośnik przedni lewy -
8 - głośnik tylny lewy -
9 - bezpośrednio do wyświetlacza TID - CAN H
10 - bezpośrednio do wyświetlacza TID - CAN L
11 - do złącza podłączenia telefonu - TEL MUTE
12 - masa
13 - sygnał automatycznej anteny - AA
14 - sygnał CE+ (nie ma na schemacie)
15 - zasilanie 12V
16 - sygnał CE- (nie ma na schemacie)
30 - do modułu sterownika poduszki powietrznej
33, 39 - do wyświetlacza graficznego w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
29, 35 - podłączenie mikrofonu w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
32, 38, 31 - do modułu "cyfrowe nadawanie sygnału audio" w przypadku odbiorników multimedialnych z DAB
23, 17, 19, 20 - do opcjonalnego modułu TwinAudio (dźwięk dla 2-giej strefy)
37 - sygnał prędkości pojazdu - WEG
34, 40 - do złącza podłączenia telefonu
ZŁĄCZE X101: wszystkie piny podłączone są do modułu wyświetlacza graficznego w przypadku radioodbiornika z układem nawigacji
ZŁĄCZE X102: złącze antenowe, występuje w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
ZŁĄCZE X103: złącze antenowe radia
ZŁĄCZE X104: złącze antenowe, występuje w przypadku radioodbiornika z układem nawigacji
może komuś się przyda
cały wątek na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 75#1447175
pozwoliłem skopiować bo znalezienie zajęło mi duuuużo czasu a tu łatwiej dostępne
zamieszczam wykaz znaleziony na internecie:
Począwszy od roku modelowego 2005 Opel zastosował jeden typ złącza do podłączenia radioodbiornika niezależnie od stopnia skomplikowania samego sprzętu oraz jego przeznaczenia. W zależności od tego w złączu są obecne odpowiednie piny oraz wtyki, gdyż samo podłączenie skladać się może z maksymalnie 5 wtyków wliczając w to wtyk "główny" według standardu FAKRO oraz wtyki antenowe. Zmieniono także wtyki samych wyświetlaczy i teraz występują dwa rodzaje, nowy typ 16-pinowy oraz typowy 32-pinowy Zmieniono także sposób podłączenia najprostszego wyświetlacza do radioodbiornika: w tej chwili podłączenie to wykonane jest dwoma przewodami bezpośrednio z TID'a do radia opisanymi CAN H i CAN L (poprzez magistralę CAN). W tym momencie trudno więc wyrokować, czy w nowych autach zastosowano zupełnie nowe TID'y przystosowane do standardu CAN czy też zmieniono tylko typ złącza a już poprzednie TID'y miały możliwość sterowania dwoma przewodami w specyfikacji CAN - poprzez odpowiednie przeprogramowanie za pomocą Techa2 . W załącznikach kolejne rysunki złącz Poniżej opis wybranych pinów poszczególnych złącz:
ZŁĄCZE GŁÓWNE X100:
1 - głośnik tylny prawy +
2 - głośnik przedni prawy +
3 - głośnik przedni lewy +
4 - głośnik tylny lewy +
5 - głośnik tylny prawy -
6 - głośnik przedni prawy -
7 - głośnik przedni lewy -
8 - głośnik tylny lewy -
9 - bezpośrednio do wyświetlacza TID - CAN H
10 - bezpośrednio do wyświetlacza TID - CAN L
11 - do złącza podłączenia telefonu - TEL MUTE
12 - masa
13 - sygnał automatycznej anteny - AA
14 - sygnał CE+ (nie ma na schemacie)
15 - zasilanie 12V
16 - sygnał CE- (nie ma na schemacie)
30 - do modułu sterownika poduszki powietrznej
33, 39 - do wyświetlacza graficznego w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
29, 35 - podłączenie mikrofonu w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
32, 38, 31 - do modułu "cyfrowe nadawanie sygnału audio" w przypadku odbiorników multimedialnych z DAB
23, 17, 19, 20 - do opcjonalnego modułu TwinAudio (dźwięk dla 2-giej strefy)
37 - sygnał prędkości pojazdu - WEG
34, 40 - do złącza podłączenia telefonu
ZŁĄCZE X101: wszystkie piny podłączone są do modułu wyświetlacza graficznego w przypadku radioodbiornika z układem nawigacji
ZŁĄCZE X102: złącze antenowe, występuje w przypadku radioodbiornika z zintegrowanym telefonem komórkowym
ZŁĄCZE X103: złącze antenowe radia
ZŁĄCZE X104: złącze antenowe, występuje w przypadku radioodbiornika z układem nawigacji
może komuś się przyda
cały wątek na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 75#1447175
pozwoliłem skopiować bo znalezienie zajęło mi duuuużo czasu a tu łatwiej dostępne
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
- Lokalizacja: warszawa
- Model:
Mam pytanie panowie....próbowałem sobie wmawiać, że cd30 mp3 ma dobry bas ale stwierdzam, że jednak lepszy bas mam nawet we fabii mimo ze nie tam żadnego pseudo subwooferka. Trochę mnie to denerwuje a ten głośnik basowy pod szybą to pic na wodę fotmontaż. Tak więc myśle sobie żeby wypiąć ten kabel, przedłużyć i założyć inny porządny głośnik basowy....może gdzieś za lub pod schowkiem, może gdzieś pod siedzeniem.
1. Macie jakiś pomysł?
2. Czy są na rynku jakieś głośniki basowe w relatywnie małych rozmiarach, które by chodziły na tym przewodzie bez pieca?
3. Gdyby to była jakaś tuba w bagażniku, czy są tuby które chulają bez pieca?
4. Czy podłączajac jakiś inny głośnik do tego przewedu co idzie pod ten pseudosubwoofer tamtem trzeba wypiąć czy na jednym przewodzie mogą chodzić dwa głosniki?
1. Macie jakiś pomysł?
2. Czy są na rynku jakieś głośniki basowe w relatywnie małych rozmiarach, które by chodziły na tym przewodzie bez pieca?
3. Gdyby to była jakaś tuba w bagażniku, czy są tuby które chulają bez pieca?
4. Czy podłączajac jakiś inny głośnik do tego przewedu co idzie pod ten pseudosubwoofer tamtem trzeba wypiąć czy na jednym przewodzie mogą chodzić dwa głosniki?
Ostatnio zmieniony 26 maja 2010, 23:07 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Do tuby nie trzeba konieczni pieca podłączać
Ja mam taki plasn szpetny i niecny by wybrać się kiedyś do Galerii Tonów (czy jakoś tak) na Kazimierza Wielkiego i popytac o cos co tam wiejdzie ale bedzie fajnie gralo, ot tak by byla seria
I wiedzac jakie masz zapatrywanie na dodatki tak bym na Twoim miejscu zrobił. Moze być jakiś inny zakład CA.
Aha i osobiście jak coś do bagażnika to montowałbym skrzynke--- łatwiej ustawić, mniej miejsca bierze, i ma zdcydowanie lepsze brzmienie
Ja mam taki plasn szpetny i niecny by wybrać się kiedyś do Galerii Tonów (czy jakoś tak) na Kazimierza Wielkiego i popytac o cos co tam wiejdzie ale bedzie fajnie gralo, ot tak by byla seria
I wiedzac jakie masz zapatrywanie na dodatki tak bym na Twoim miejscu zrobił. Moze być jakiś inny zakład CA.
Aha i osobiście jak coś do bagażnika to montowałbym skrzynke--- łatwiej ustawić, mniej miejsca bierze, i ma zdcydowanie lepsze brzmienie