[B]Uszkodzony alternator

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#661 Post autor: rafant4011 »

Może złośliwość rzeczy martwych, a sprawdzałem miernikiem prądy?

wojtas138_92

#662 Post autor: wojtas138_92 »

cały czas sprawdzam :( posprawdzam jeszcze polaćzenia wszystkie przewody itd. a CAN ma cos do rzeczy ?


EDIT

raz ładujue dobrzem raz slabo, raz wogóle taki jest objaw. Odczytany błąd wzbudzenia alternatora.


EDIT

P0622 Generator Field/F Terminal Circuit Malfunction, czyli: Obwód sterujący F polem alternatora - usterka lub Uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora - nieprawidłowe wzbudzenie F

Wymieniał może ktoś przewód od wzbudzenia ? dokąd on biegnie ?

Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy - GOTI
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 11:26 przez wojtas138_92, łącznie zmieniany 1 raz.

arek1285
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 06 lut 2014, 19:10
Imię: Arek
Lokalizacja: WLKP
Auto: Zafira b
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19cdti

#663 Post autor: arek1285 »

Witajcie ja ma natomiast taki problem z ładowaniem.
Odpalam samochód zimny(zapala się kontrolka auta z kluczykiem) po chwilowym nagrzaniu gaśnie ale ładowanie pozostaje na poziomie ok 13,3-13-6. Wystarczy, że wyłączę auto i zapalę ponownie ładowanie wskakuje na poziom 14,0-14-3. Jak samochód jest ciepły kontrolka się nie zapala ale przy pierwszym odpaleniu ładowanie wskazuje ok 13,5. po chwili od uruchomienia silnika gaszę go i uruchamiam ponownie ładowanie znowu poprawnetj między 14,0 a 14,3. Dodam tylko, że świece żarowe zostały wymienione na nowe ok. 2m-cy temu, mam nowy akumulator. Po "wypedałowieniu" :) wyskakuje błąd świec żarowych. Tak się zastanawiam czy może to być moduł świec albo rozrusznik? dodam, że walczę z tym ładowaniem już jakiś czas, alternator był już wymieniany, sprawdzany i niby jest ok. z góry dzięki za podpowiedzi.
Arek1285

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#664 Post autor: baranxd13 »

Witam

Miałem taki problem z alternatorem że musiałem zmienić mostek ? (regulator napięcia).
Wszystko było by okej gdy by nie to że od tej naprawy minęło 5 miesięcy a alternator zaczyna się wzbudzać bardzo póżno na postoju muszę mieć ponad 2,5 tysiąca obrotów jak już się wzbudzi to ładowanie jest trzymane na odpowienim poziomie . Czy niesprawny akumulator może coś zakłócać ?
Wszystkie przewody są całe bez przetarć .
Ktoś wie czy jakiś przewód idzie do komputera tego w nadkolu co decyduje o jego wzbudzeniu może jest przetarty ?

bodek510
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Roztocze LTM
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#665 Post autor: bodek510 »

Chyba i ja załapałem się do klubu uszkodzonych alternatorów Denso. Od kilku dni w test mode pokazuje ładowanie max 13.8V( wcześniej było 14.2V), a po odpaleniu przez parę minut jest w granicach 12.5-13.0V. Sprawdzałem miernikiem i niestety też tylko max 13.8-13.9 pokazuje. Jeżdżę na krótkich trasach rano i wieczorem i czuję że aku zaczyna siadać. Teraz dałem go pod prostownik, za 3 dni wracam do domu, więc może na trasie się podładuje i trzeba będzie do mechanika zajechać :( . Na aledrogo znalazłem regenerowany za 205zł z dostawą, faktycznie tyle może kosztować regenerowany altek?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#666 Post autor: rafant4011 »

bodek510,
Miernikiem mierzyłeś pewnie na słupkach aku, a sprawdź miernikiem ile wychodzi bezpośrednio z alternatora, może kable siadają i wystarczy tylko dodatkowy "plus" i "minus" :?:

bodek510
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Roztocze LTM
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#667 Post autor: bodek510 »

Niestety na wyjściu z alternatora jest 13,7, test mode pokazuje już tylko 13.5 V :( .

bodek510
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2016, 17:53
Imię: Bogusław
Lokalizacja: Roztocze LTM
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#668 Post autor: bodek510 »

Wróciłem do domu, na trasie ładowanie trzymało się na 13.6V, więc zaraz po powrocie pojechałem do mechanika, który miernikiem sprawdził ładowanie i zalecił wymianę altka. Założony drugi po regeneracji pokazuje 14,1-14,4V. Stary po niedzieli zawiozę do zakładu niech sprawdzą i ewentualnie naprawią( jeśli oczywiście nie będzie zbyt drogo, bo za ten regenerowany co kupiłem na aledrogo zapłaciłem 205 zł z przesyłką).

Skasowany użytkownik 6483

#669 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No to teraz ładowanie masz dobre a ten stary to napewno Ci naprawią , będziesz mieć na zapas przynajmniej :piwo:

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#670 Post autor: baranxd13 »

Panowie mam taki Problem otóz mój alternator poszedł w całości do regeneracji (uzwojenie stojanu , mostek prostowniczy) ponieważ póżno się włączał bardzo nawet , mechanik miał na podmianke drugi altek i znowu ten sam problem długo się wzbudzał wszystkie kable sprawdzone niby całe i nic się nie dzieje , a napięcie tak sobie skacze jak już alternator się wybudzi ale wybudza się bardzo pózno (filmik niżej) Proszę o pomoc !

https://www.youtube.com/watch?v=inuaL0d ... e=youtu.be

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#671 Post autor: czarekcw »

To już trzeba byłoby miernikiem sprawdzać czy aby na pewno komputer dobrze pokazuje takie wahania ładowania.

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#672 Post autor: baranxd13 »

Dobrze ale jaki może być powód tego że alternator bardzo pózno się załącza ?
Jakie były by objawy uszkodzonego sprzegiełka alternatora ? czarekcw,
Dodam że na dwóch alternatorach jest to samo mam już dość .
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 20:32 przez baranxd13, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 6483

#673 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Na to nie patrz lub sie nie zapatruj za mocno. U mnie pokazuje 13,2V a miernik podłączony pokazuje o 1 V więcej czyli 14,02-14.3 V. Sprawdź sobie napięcie ładowania miernikiem na zaciskach aku to wtedy będziesz wiedzieć jakie jest na prawdę.

baranxd13
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 27 lut 2016, 18:42
Lokalizacja: Koszalin
Model:

#674 Post autor: baranxd13 »

jarecki69, A po jakim czasie ci się alternator wybudza i zaczyna ładować ?

Skasowany użytkownik 6483

#675 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

U mnie po odpaleniu , jak tylko świece przestaną grzać , czyli po jakichś 20 sek , ładowanie wskakuje na odpowiedni poziom czyli tak jak pisałem 14,2V .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”