Moduł informujący o stanie DPF i temperaturze - dyskusja
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Bez zapłonu sterownik silnika nie ma zasilania, a to własnie on przechowuje informację o nasyceniu.
Co do 1.7 to nie miałem jeszcze okazji podpiąć się do Zafiry z takim silnikiem żeby sprawdzić pobieranie informacji o DPFie. Samo pobieranie nie jest problemem, ale trzeba zweryfikować poprawność działania w praktyce.
Co do 1.7 to nie miałem jeszcze okazji podpiąć się do Zafiry z takim silnikiem żeby sprawdzić pobieranie informacji o DPFie. Samo pobieranie nie jest problemem, ale trzeba zweryfikować poprawność działania w praktyce.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nic takiego nie było u mnie na kanale. Licznik znajduje się na innej magistrali CAN i to co pojawia się na nim po zapełnieniu DPFa powyżej 95% to efekt uboczny komunikatów diagnostycznych, którego nie jestem w stanie kontrolować. Może gdy już powstanie wypasiona wersja to będzie opcja wyboru między wyświetlaczem w zegarach i nad radiem.
- Irek_S.
- Bywalec
- Posty: 177
- Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Hajnówka
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Marcin, czy udało Ci się przeprowadzić testy na silniku Z18XER?
W razie czego to jestem chętny na sprawdzenie u siebie czy moduł będzie działał.
Jeżeli będzie działał to się rozliczymy, jak coś będzie nie tak to go odeślę.
Interesuje mnie taka opcja:
- dioda w liczniku
- oczywiście sama temperatura
- do 80 st.C dioda świeci na niebiesko, od 80 do 108 nie świeci wcale, powyżej 108 świeci na czerwono
Przy 108 załącza się pierwszy bieg wentylatora, dlatego taki próg.
Co Ty na to?
W razie czego to jestem chętny na sprawdzenie u siebie czy moduł będzie działał.
Jeżeli będzie działał to się rozliczymy, jak coś będzie nie tak to go odeślę.
Interesuje mnie taka opcja:
- dioda w liczniku
- oczywiście sama temperatura
- do 80 st.C dioda świeci na niebiesko, od 80 do 108 nie świeci wcale, powyżej 108 świeci na czerwono
Przy 108 załącza się pierwszy bieg wentylatora, dlatego taki próg.
Co Ty na to?
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Się udało, ale po krótkiej dyskusji z Rafałem (rafi7404) doszliśmy do wniosku, że dla benzyny (która najczęściej posiada również gaz) należy inaczej podejść do sygnalizacji i ustalić progi np dla "temperatury przełączenia na gaz" oraz właśnie górny próg "ostrzegawczy". Pewnie wkrótce się to dopracuje.
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Układ jest zamontowany w ten sam sposób, a jedynie przesunięty na płytce, więc przewody można przylutować tak jak dla "starego" zegara, lub jak na zdjęciu powyżej.
W prawym dolnym i lewym górnym rogu układu jest masa, a w lewym dolnym zasilanie.
Niestety przy tym wariancie płytki, w miejscu kontrolki przegrzania silnika jest sygnalizacja wspomagania ruszania pod górę.
Spędziłem wczoraj 4 godziny przy -11°C analizując komunikację w samochodzie. Może coś z tego będzie.aroniusz pisze:Marcin, Organiście15 chodziło pewnie o wersję próbną z wyświetlaczem, którą raz pokazałeś aby nas pod jarać