[B] - losino - Moja Zafira B 1.8 140kM
- losino
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lut 2017, 17:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Łosino k/Słupska
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
[B] - losino - Moja Zafira B 1.8 140kM
Siemka. Jestem w klubie już kilka dni, ale jeszcze nie przedstawiłem mojej Zosi.
Oto ona:
Model Zafira B
Rok produkcji 2008
Silnik Z 1.8 XER 103kW 140kM
Wersja Enjoy
Przebieg obecnie 119 tys, a przy zakupie 76 tys.
Auto kupiłem w 2015 roku od znanego tutaj Andrzeja. Na dzień dobry zostały wymienione filtry oraz olej, a także sprawdzona i nabita klima. Jest to moja druga Zafira. Pierwszą była Zafira A z 2002 roku z silnikiem benzynowym 1,6. Auto użytkowałem przez 4,5 roku i mimo braku mocy rekompensowała wszystko swoją niezawodnością oraz oszczędnością dzięki instalacji Lpg. Auto poza wymianą cewki przez cały ten czas służyło bezawaryjnie. To sprawiło że po rocznej przerwie i wielkim rozczarowaniu marką VW wróciłem znowu do Zafiry. Auto przez 2 lata spisywało się bardzo dobrze jednak przy przebiegu 113 tys padło mi sprzęgło (pękł docisk). Ponieważ mój super mechanik nie mógł dobrze dobrać sprzęgła i wymieniał wszystko po kolei ta operacja kosztowała mnie ok. 3 tys. Przy okazji wymieniłem od razu rozrząd oraz pompę wody która zaraz po naprawie sprzęgła pociekła. W styczniu tego roku postanowiłem nieco podrasować moje auto i zdecydowałem się na zmianę mapy. Wiadomo, że w silniku wolnossącym z taką pojemnością nie osiągniemy wyników auta z turbo, ale uważam że auto zdecydowanie się zmieniło. Jest elastyczniejsze i ciągnie już od 2 tys obr. Przy tej okazji zmieniłem również tradycyjny filtr na stożkowy i odizolowałem go od silnika, aby pobierał jak najchłodniejsze powietrze. Pozostaje mi jeszcze jedna zagadka w tym samochodzie a mianowicie nieco za głośna praca klimatyzacji, ale z tego co udało mi się wyczytać problem może leżeć w zbyt dużej ilości czynnika. W najbliższym czasie zamierzam to sprawdzić. To na razie tyle o moim samochodzie.
Poniżej moje spostrzeżenia.
Zalety:
- samochód pakowny, dużo miejsca zarówno z przodu jak i w drugim rzędzie foteli
- duży bagażnik
- 2 dodatkowe fotele (z boxem na dachu w 4 dorosłe osoby i dwoje dzieci pojechaliśmy do Norwegii)
- dość bezawaryjny
- ładna sylwetka
- przyzwoite osiągi (po zmianie mapy 150kM i 186Nm)
Wady:
- brak wskaźnika temperatury cieczy (przy awarii pompy wody o mało nie ugotowałem silnika)
- dość wrażliwy na boczny wiatr
- brak możliwości złożenia fotela pasażera (Zafira A miała tę możliwość)
- szkoda że z tyłu nadal jest kanapa a nie osobne fotele
Pozdrawiam wszystkich i szerokiej drogi.
Poniżej zdjęcia mojej Zosi.
Oto ona:
Model Zafira B
Rok produkcji 2008
Silnik Z 1.8 XER 103kW 140kM
Wersja Enjoy
Przebieg obecnie 119 tys, a przy zakupie 76 tys.
Auto kupiłem w 2015 roku od znanego tutaj Andrzeja. Na dzień dobry zostały wymienione filtry oraz olej, a także sprawdzona i nabita klima. Jest to moja druga Zafira. Pierwszą była Zafira A z 2002 roku z silnikiem benzynowym 1,6. Auto użytkowałem przez 4,5 roku i mimo braku mocy rekompensowała wszystko swoją niezawodnością oraz oszczędnością dzięki instalacji Lpg. Auto poza wymianą cewki przez cały ten czas służyło bezawaryjnie. To sprawiło że po rocznej przerwie i wielkim rozczarowaniu marką VW wróciłem znowu do Zafiry. Auto przez 2 lata spisywało się bardzo dobrze jednak przy przebiegu 113 tys padło mi sprzęgło (pękł docisk). Ponieważ mój super mechanik nie mógł dobrze dobrać sprzęgła i wymieniał wszystko po kolei ta operacja kosztowała mnie ok. 3 tys. Przy okazji wymieniłem od razu rozrząd oraz pompę wody która zaraz po naprawie sprzęgła pociekła. W styczniu tego roku postanowiłem nieco podrasować moje auto i zdecydowałem się na zmianę mapy. Wiadomo, że w silniku wolnossącym z taką pojemnością nie osiągniemy wyników auta z turbo, ale uważam że auto zdecydowanie się zmieniło. Jest elastyczniejsze i ciągnie już od 2 tys obr. Przy tej okazji zmieniłem również tradycyjny filtr na stożkowy i odizolowałem go od silnika, aby pobierał jak najchłodniejsze powietrze. Pozostaje mi jeszcze jedna zagadka w tym samochodzie a mianowicie nieco za głośna praca klimatyzacji, ale z tego co udało mi się wyczytać problem może leżeć w zbyt dużej ilości czynnika. W najbliższym czasie zamierzam to sprawdzić. To na razie tyle o moim samochodzie.
Poniżej moje spostrzeżenia.
Zalety:
- samochód pakowny, dużo miejsca zarówno z przodu jak i w drugim rzędzie foteli
- duży bagażnik
- 2 dodatkowe fotele (z boxem na dachu w 4 dorosłe osoby i dwoje dzieci pojechaliśmy do Norwegii)
- dość bezawaryjny
- ładna sylwetka
- przyzwoite osiągi (po zmianie mapy 150kM i 186Nm)
Wady:
- brak wskaźnika temperatury cieczy (przy awarii pompy wody o mało nie ugotowałem silnika)
- dość wrażliwy na boczny wiatr
- brak możliwości złożenia fotela pasażera (Zafira A miała tę możliwość)
- szkoda że z tyłu nadal jest kanapa a nie osobne fotele
Pozdrawiam wszystkich i szerokiej drogi.
Poniżej zdjęcia mojej Zosi.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2017, 21:37 przez losino, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Zadowolenia i miliona bezawaryjnie przejechanych km
- losino
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 lut 2017, 17:20
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Łosino k/Słupska
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Fredas pod tym sreberkiem mam stożkowy filtr powietrza. Jeżeli nie zauważyłeś to wywaliłem oryginalną puszkę na filtr i zastąpiłem go stożkiem. To sreberko składa się z blachy, na to izolacja z folii odblaskowej na piance i na końcu folia aluminiowa aby jak najbardziej odgrodzić filtr od ciepła wydzielanego przez silnik. Na pewno nie do końca profesjonalnie ale myślę że swoją rolę spełni. A to dlatego, że na wlocie powinno być jak najchłodniejsze powietrze. Jak nie miałem tego zrobionego to gorące powietrze z silnika zamulało mi auto i efekt był odwrotny.
Jeżeli chodzi o samą sprawę mapy o co pytał organista15 to na szczęście nie wywołałem śmiechu Panów z firmy, która zmieniała mapę bo już robili taki zabieg w vectrze i klient był bardzo zadowolony z efektów. Zabieg zajął około 2 godziny i kosztował mnie 1000 PLN, ale wolałem zrobić to i jeszcze autem pojeździć niż wywalić kilkanaście tysi na zmianę auta. Porównując jazdę z przed zabiegu i po zabiegu ja jestem zadowolony chociaż wiadomo, że zawsze jest niedosyt. Samochód lepiej się wkręca i od 2 tys. cały czas ciągnie. Poniżej wrzucam wykres z hamowni. Jak widać zmienił się przede wszystkim dół samochodu przy 2 tys obrotów zyskałem 50Nm.
Sprawa jest świeża i jeszcze nie testowałem auta na Pb98, ale na dniach to sprawdzę. Według Panów z firmy może być jeszcze lepiej.
Jeżeli chodzi o samą sprawę mapy o co pytał organista15 to na szczęście nie wywołałem śmiechu Panów z firmy, która zmieniała mapę bo już robili taki zabieg w vectrze i klient był bardzo zadowolony z efektów. Zabieg zajął około 2 godziny i kosztował mnie 1000 PLN, ale wolałem zrobić to i jeszcze autem pojeździć niż wywalić kilkanaście tysi na zmianę auta. Porównując jazdę z przed zabiegu i po zabiegu ja jestem zadowolony chociaż wiadomo, że zawsze jest niedosyt. Samochód lepiej się wkręca i od 2 tys. cały czas ciągnie. Poniżej wrzucam wykres z hamowni. Jak widać zmienił się przede wszystkim dół samochodu przy 2 tys obrotów zyskałem 50Nm.
Sprawa jest świeża i jeszcze nie testowałem auta na Pb98, ale na dniach to sprawdzę. Według Panów z firmy może być jeszcze lepiej.