KOMPUTER POKŁADOWY

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
AndrzejS

#166 Post autor: AndrzejS »

dzarko pisze:Jeszcze z niemieckiego forum, może ktoś to przeczyta:

Untere Zahl: Anzahl der Impules vom Geber pro km.
Braucht der Tacho für die Ermittlung der Geschwindigkeit. Kann umprogrammiert werden.
Sollte das gleiche sein, als wenn man beim BC-Hebel S und R GLEICHZEITIG für ca 2 sek. drückt.
Da erscheint dann der Code-Index, die Software-Version und die Anzahl der Impules pro km.
Beide km-Zahlen müssen übereinstimmen, sonst rechnet der BC falsch!
Translator tak to przetłumaczył:

Dolna liczba: liczba impulsów przez ofiarodawcę na km. Prędkościomierz potrzebuje do ustalenia prędkości. Może się rozprogramować. Być niechby to bądź podobny, jako jeśli się dźwigni BC dźwignia S i R jednocześnie ok. 2 s. naciskać. Tam potem kod-indeks, oprogramowanie-wersja i liczba wydaje się Impules na km. Obaj km-liczba muszą zgadzać się, zazwyczaj liczy BC źle!


BC dźwignia S i R - to chyba dźwignia od kierunkowskazów z tempomatem.

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#167 Post autor: beniu31 »

darkp1 pisze:Nie wszystkie zafiry mają, niektórzy podejmują się na bardzo odważny krok dokładania komputera pokładowego ;) A co do radia, było już na forum. Trzeba zamienić kabelki w kostce, żółty z czerwonym.
dzięki.temat do zamkniecia

pepe001

#168 Post autor: pepe001 »

Witam, nie działa mi przycisk "S" ze sterowania komputera. Czy ma ktoś może jakieś doświadczenia z reanimacją tego przełącznika ?? Czy może zaraz rozglądać się za kompletną manetką ??

kebul

#169 Post autor: kebul »

dzarko pisze:
Boniek pisze:042.1 to właśnie chyba jakiś soft, ale druga część "14900" to kilometry do najbliższego przeglądu i ponownego wyzerowania stanu do następnego przeglądu. A tak przy okazji, czy twoja nazwa to data urodzin?
U mnie jest 042.1 i 014972.
U mnie: 042.3 i 014972

olo018

#170 Post autor: olo018 »

Untere Zahl: Anzahl der Impules vom Geber pro km.
Braucht der Tacho für die Ermittlung der Geschwindigkeit. Kann umprogrammiert werden.
Sollte das gleiche sein, als wenn man beim BC-Hebel S und R GLEICHZEITIG für ca 2 sek. drückt.
Da erscheint dann der Code-Index, die Software-Version und die Anzahl der Impules pro km.
Beide km-Zahlen müssen übereinstimmen, sonst rechnet der BC falsch!

Dolna liczba jest ilością impulsów podaną przez czujnik na kilometr,potrzebna jest do ustalenia prędkosci .można je przeprogramować.Powinna być taka sama jak ta liczba która pojawi się po naciśnięciu i przytrzymaniu na dzwigni S i R jednocześnie przez okolo 2 sek .
pokaże code indeks ,wersje oprogramowania i liczbe impulsów.
Obydwie liczby powinny być jednakowe ,w innym przypadku komputer pokładowy będzie wskazywał fałszywą predkość .

Chyba dotyczy to wersji z kompem pokladowym.

Nie dosłownie bo to było by troche bez sensu wdł polskiego . ;)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#171 Post autor: ekmir »

Mam też zamiar dokonać zamiany TIDa na MIDa.
Mam do szanownych kolegów pytanie czy warto wykorzystać MIDa z "anglika", czy będzie wtedy j. polski?

darkp1

#172 Post autor: darkp1 »

Można go wtedy techem przeprogramować.

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#173 Post autor: ekmir »

Czy to oznacza, że każdego MIDa można tak przeprogramować i cieszyć się j. polskim?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#174 Post autor: MieHor »

Niestety nie - podobno dopiero od 2001r. może być we wsadzie epromu j. pol. Z całą pewnością i tak będziesz musiał "grzebać" w epromie - na ten temat poczytaj tutaj: http://forum.vectraklub.pl/index.php?sh ... gramowanie - (aviko znam osobiście)

maanelo

#175 Post autor: maanelo »

MieHor, Witaj Jak zainstalować i uruchomić tego TIS ściągnołem wszystkie 3 pliki rozpakowałem i nie bardz wiem co dalej .Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#176 Post autor: MieHor »

Jeśli masz na myśli program TIS2000, to niestety nie umiem pomóc, takie rzeczy robi mi synek, kiedyś raz już próbowałem samodzielnie instalować i skończyło się porażką.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#177 Post autor: marwisn »

Wystarczy zainstalować pierwszy (wiring diagrams). Są tam wszystkie schematy.

Pozostałe dwa to obrazy płyt - do nagrania jakimś programem, np. deamon tools.

Po instalacji z tych płyt TIS jest duzo bardziej rozbudowany - możliwość diagnostyki auta, jednak nie wiem jakim fejsem.

maanelo

#178 Post autor: maanelo »

marwisn, Dzieki bardzo będę próbował

Naza4

#179 Post autor: Naza4 »

Witam moje pytanie dotyczy klocków hamulcowych, a mianowicie czy jak już okładziny osiągną minimalna grubość to czy na komputerze będzie pisało CHECK czy Brake Pad :?:

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#180 Post autor: rzadki »

bedzie pisało Brake pad i podświetli się słowo CHECk :) czyli i to i to
;)

Check się zapala gdy jest za mało płynu w spryskach, problem z olejem, żarówkami, czy klockami na przodzie, a informacja o danej "awarii" jest wyświetlana na środku ekranu :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”