Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#541 Post autor: janekW67 »

adistr pisze:Witam
mam problem z Zafira 2.0 DTI - po przejechaniu wiekszej trasy ponad 1100 km nazajutrz rano nie moglem odpalic auta. Dopiero po użyciu Plaka sie udało. Zauważyłem ze przestala sie swiecic nawet na sekunde kontrolka świec podczas odpalania. Auto jak ciepłe jest odpala na strzala jezeli zimne tylko Plak Pomocy !!!!

Zacznij od sprawdzenia świec.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 18:03 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#542 Post autor: Janus »

janekW67 pisze:Zacznij od sprawdzenia świec.
Jeżeli świec to żarowych. Ale nie sądze aby latem miały one aż taki wpływ na odpalanie.
Niech Kolega zdejmie wtyczkę z czujnika temperatury silnika (z przodu, w termostacie). Wtedy powinno włączyć się grzanie świec na kilka sekund. Jeżeli włączy się - to najpewniej winny jest czujnik temperatury. Jeżeli sytuacja się nie zmieni - albo bezpiecznik świec albo moduł grzania świec (sterownik).
Nawet jeżeli świece załączą się, nie musi to poprawiać odpalania. Jeżeli problemy z odpalaniem wiążą się rzeczywiście z niewłaściwym odczytem temperatury, to sprawdzić należy jeszcze czujnik temp oleju który odpowiada za dawkę rozruchową pompy. Jeżeli po jego odpięciu auto odpali od strzała, to uszkodzony jest czujnik temp oleju.
Jednak najlepsza diagnostyka czujnika temp to podpięcie pod komputer.

Weź pod uwagę że problemy z rozruchem na zimnym (stojącym długo silniku) to również brudny filtr paliwa, słabe paliwo, zapowietrzający się układ paliwowy.
Janusz

adistr

#543 Post autor: adistr »

Janus pisze:
janekW67 pisze:Zacznij od sprawdzenia świec.
Jeżeli świec to żarowych. Ale nie sądze aby latem miały one aż taki wpływ na odpalanie.
Niech Kolega zdejmie wtyczkę z czujnika temperatury silnika (z przodu, w termostacie). Wtedy powinno włączyć się grzanie świec na kilka sekund. Jeżeli włączy się - to najpewniej winny jest czujnik temperatury.
zrobilem jak mowiłes i musze przyznac ze cos sie zadziało pojawila sie kontrolka świec na pare sekund i odpaliłem auto za 3 razem bez plaka
czyli problem z tym czujnikiem?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#544 Post autor: Janus »

adistr pisze: zrobilem jak mowiłes i musze przyznac ze cos sie zadziało pojawila sie kontrolka świec na pare sekund i odpaliłem auto za 3 razem bez plaka
czyli problem z tym czujnikiem?
No nie koniecznie. Po prostu zużycie silnika jest takie, że normalnie dostarczana przez pompę dawka nie wystarcza. A spróbuj jeszcze odpiąć tylko czujnik temperatury oleju (który umieszczony jest w misce). Jeżeli auto odpali lepiej, proponuję sprawdzić na komputerze oba czujniki (najlepiej jak silnik zimny a potem jak się nagrzeje). Jeżeli odczyty będą ok, to proponuję zrobić tzw "oszusta"
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#545 Post autor: Dziadek13 »

derk pisze:dzisiaj wsiadam do samochodu i próbuje odpalić. Niestety samochód nie zapala, do tego tak dziwnie łapie jakby na 1/2 ,,gary,, Chwila przerwy ponowną próba, to samo. Kolejna przerwa i próba. Samochód w końcu zapalił. Jadąc na 3 dane po garach, z tyłu mocno zakopcil na czarno. Jadę na autostradę aby go przegonić. Patrzę w lusterko wszystko ok nie widać za mną czarnej chmury. Samochód kilka razy gasiłem i zapalałem, kluczyk,,serwis" gaśnie po kilku sekundach po przekreceniu zapłonu, więc błędu nie ma. Jak przekrecę do zapalenia i zapalam zauważyłem że,, kluczyk'' się zapala na sekundę. Już nie wiem czy to prawidłowe? Co mam sprawdzić przy ewentualnym teście na komputerze, na jakie parametry zwrócić uwagę?
Pozdrawiam


Jutru z rana na próbę zdejmij z czujnika temp silnika wtyczke i odpal daj znać, bo wygląda jak by ci nie grzały świece żarowe lub grzeją ale nie wszystkie.
Ostatnio zmieniony 03 lis 2016, 18:59 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

derk

#546 Post autor: derk »

Dzisiaj za oknem 0* na szybach szron.
Wsiadam do samochodu przekręcam zapłon, kontrolka świec żarowych świeci 4 sekundy i odpalam. Zafirka odpaliła chociaż mam wrażenie, że rozrusznik nie kręcił jak powinien.
Muszę sprawdzić ładowanie oraz inne parametry związane z akumulatorem.
Wtyczki od czujnika temperatury jeszcze nie odpinałem.

Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku 12,6V
Ładowanie na biegu jałowym 14,3V, pod obciążeniem klima +światła też 14,3V (sprawdzane na klemach akumulatora)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2016, 15:07 przez derk, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#547 Post autor: Janus »

derk pisze: Napięcie akumulatora na wyłączonym silniku 12,6V
Ładowanie na biegu jałowym 14,3V, pod obciążeniem klima +światła też 14,3V (sprawdzane na klemach akumulatora)
Parametry ok. Pytanie jaką ma jeszcze pojemność ten akumulator. W dieslu są duże aku, bo:
1. Duża kompresja, potrzebna duża siła i prąd rozruchowy
2. Świece żarowe które grzeją przed startem i jakiś czas jak silnik się nagrzewa
Diesel aby dobrze zapalać musi zostać podgrzany, no i wał musi się odpowiednio szybko kręcić...
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#548 Post autor: Dziadek13 »

Janus pisze:Świece żarowe które grzeją przed startem i jakiś czas jak silnik się nagrzewa
Dobrze prawi można to na moich testach ze świecami zobaczyć tu:
https://www.youtube.com/watch?v=yhPt-T_3uZM
https://www.youtube.com/watch?v=yJOocIgpJY0
https://www.youtube.com/watch?v=xKpgbk3056E
Trza na nich obserwować diody świecące niebieski i na nich widać że podczas jazdy też grzeją raczej podgrzewają na przemian tak do około 40' potem podgrzewa tylko do 70' podczas otwierania się egr.

tomasz72
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 05 lip 2016, 07:44
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nieszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20

#549 Post autor: tomasz72 »

opiszę swój przypadek moze sie komuś przyda.

1.świeci sie kontrolka serwis,gaśnie po ok 400 metrach
2.problem z paleniem (rano)
3.wymienione 4 świece bosh (2 były spalone) - kontrolka nie gaśnie
4. nadal problem z paleniem czujnik temp. płynu ok.
5. padł pomysł na sterownik(wyciągliśmy gnoja i sprawdziliśmy zgodnie ze schematem)
6. niby ok ,ale na stopce ST nie było napiecia 12v ,później okazało się ze pojawia sie dzięki przekaźnikowi w sterowniku.
7. zakup nowego na ryzyk i okazało sie na moje szczęście 300złotowe że problem znikł , kontrolka servi zgasła sama.poranne palenie ....bajka
VICTORIA

Zefir91

#550 Post autor: Zefir91 »

Problem mam tytułowy, pierwsze odpalenie tylko z plakiem (nigdy z samostartem),później cały dzień odpala od kopa bez zająknięcia. Filtr wymieniony, świeczki grzeją. Domyślam się, że pompa wtryskowa już woła o regenerację ale to czasochłonne a póki co nie dysponuje takim zapasem czasu żeby ją wysyłać, wstawiłem przy filtrze zaworek zwrotny co pomogło ale tylko na dwa dni...
Kolejnym problemem jest to, że przy około 125km/h wyskakuje kontrolka serwisowa i odcina turbo co, jak słyszałem moze być winą tego, że pompa nie ma siły podawać odpowiedniej dawki paliwa...
Jestem w temacie mechaniki zielony jak szczaw na wiosnę a na zwiedzanie warsztatów, żeby słuchać pierdyliarda różnych diagnoz nie mam czasu i dlatego też liczę na to, że znajdzie się ktoś, kto miał tak samo i podpowie od czego zacząć żeby jak najszybciej i w miarę skutecznie wyleczyć zefira...
Z góry dziękuję za pomoc! :)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#551 Post autor: Sumik »

Może się delikatnie zapowietrza. Sprawdzałeś nadmiary??
Może tak jak piszesz pompa już woła o ratunek ( ojciec tak miał i dosłownie po 2 tygodniach w pewnym momencie Zosia zgasła i koniec ).
W 1,9 spotkałem się z takim przypadkiem że wtryski przepuszczały paliwo i na postoju ropa lała się na tłoki. Ciężko było zakręcić za 1 razem bo silnik miał problemy ze sprężeniem takiej ilości cieczy, potem jak odpalił było już ok.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#552 Post autor: Dziadek13 »

Zefir91 pisze: problemem jest to, że przy około 125km/h wyskakuje kontrolka serwisowa i odcina turbo co
Czyli żeby nie gdybać i sprawdzać na oślep podłącz pod komputer i podaj błędy na pewno będzie taniej i szybciej.Jest kontrolka jest błąd.

t.jurek

#553 Post autor: t.jurek »

Witam Jak wielu z nas i ja mam te problem z odpalaniem. Silnik 2.0 Y20DTL

Przyczyna oczywiście taka:
- kręcę po 3 do 5 razy w końcu pali i strzał białej chmury(czasami lekko szarawej lub niebieskawej)

Ogólnie nie ma za duże różnicy czy stoję z górki czy pod górkę.

Co już zrobiłem:
- Sprawdziłem świece i jest ok pomiary i przekaz
- zmieniłem filtr na filtr od golfa 2
- wstawiłem zaworki zwrotne.
- Na komputerze pokazał tylko błąd EGR ale już to zrobiłem
- wymieniłem przelewy(paliwo podają czyste) aczkolwiek bierze trochę oleju
- Wstawiłem pompkę ręczną przed filtrem ale nie pomogła
- Akumulator bosch 72amh jak go kupiłem miał 3 miesiące a kupiłem go pod koniec maja

Stracił moc ale zlokalizowałem, że to pompa vacum bo hamulce też są słabe tak więc przy okazji zdjęcia pokrywy zaworowej wymienię uszczelniacze trawersów zwg. na ten czasami niebieskawy dym.

Proszę o ratunek ponieważ jest to odpowiedni samochód dla mnie i rodzinki ale już mi ręce opadają co to może być????

ewentualnie czy dam rade sam wymienić nastawnik wtrysku i tłoczek kąta wtrysku sam czy muszę coś później programować??
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 21:15 przez t.jurek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#554 Post autor: Dziadek13 »

t.jurek pisze:Przyczyna oczywiście taka:
- kręcę po 3 do 5 razy w końcu pali i strzał białej chmury(czasami lekko szarawej lub niebieskawej)

Ogólnie nie ma za duże różnicy czy stoję z górki czy pod górkę.

Co już zrobiłem:
- Sprawdziłem świece i jest ok pomiary i przekaz
- zmieniłem filtr na filtr od golfa 2 .
Dobrze choć osobiście nie lubie poprawiać fabryki wole nowy ale ori filtr paliwa.
t.jurek pisze: - wstawiłem zaworki zwrotne.
Po co przyblokowałeś i tak słabej pompie paliwo zdemontować, i tak nie pomogło.
t.jurek pisze:
- Na komputerze pokazał tylko błąd EGR ale już to zrobiłem
- wymieniłem przelewy(paliwo podają czyste) aczkolwiek bierze trochę oleju .
Dobrze
t.jurek pisze: - Wstawiłem pompkę ręczną przed filtrem ale nie pomogła .
Czyli drugi dławik paliwa do słabej pompy zdemontować, i tak nie pomogło.
t.jurek pisze:ewentualnie czy dam rade sam wymienić nastawnik wtrysku i tłoczek kąta wtrysku sam czy muszę coś później programować??
Nie da rady tylko serwis.
A na komputerze możesz sprawdzić stan pracy tłoczka.
Te parametry.

Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja
Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej
Wszystkie odbiorniki wyłączone
Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK
Wskazówka:
Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

Coś w tym rodzaju.

Obrazek

A skąd się biorą takie problemy a no kompresja przy tych przebiegach nie czarujmy się, pompa paliwa słabowita z małe ciśnienie wtryskiwacze nie rozpylają może coś tam kapnie.
Świece żarowe różnego sortu czas nagrzewania różny.
Ja powiem tak jak rano odpalasz to po zgaśnięciu kontrolki która świeci 8-9 sek dolicz jeszcze 5 sek i odpal one i tak grzeją około 25 sek po odpaleniu przechodzą w podgrzewanie na przemian. Jak by cie to nerwowało to kup oszukacz i zamontuj i problem z głowy z odpalaniem, a wszystkie zaworki i pompke która ma w sobie też zaworek zwrotny wywal bo jak nastąpią problemy z zapowietrzaniem to się pogubisz.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2017, 21:31 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

t.jurek

#555 Post autor: t.jurek »

ok wszystko w porządku ale problem z odpaleniem mam nie tylko teraz jak jest zimno miałem go też przy +25 tak więc świece można wykluczyć ponieważ odczekuje chwile po zgaśnięciu kontrolki, baa.... nawet odłączałem czujnik temperatury cieczy żeby grzały dłużej ale niestety nic..... zero reakcji.

- dzisiaj po 8 godzinnym postoju pod pracą odpalił ładnie

co do zaworków zwrotnych to bez nich prawie w ogóle się nie da odpalić

Pytanie jest takie czy ten oszukacz o którym piszecie w tym temacie ma za zadanie grzanie dłużej świec czy coś jeszcze??

Ewentualnie czy montaż elektrycznej pompki przepływowej coś pomoże czy tylko przyśpieszy padnięcie pompy???

Pochwale się efektem po wymianie uszczelniaczy trawersów ale to może po weekendzie o ile znajdę parę godzin czasu(zaznaczam jednak że z przelewów leci czyste paliwo)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”