Ubytek płynu chłodniczego
Moderator: Sebu$
Niby teraz wszystkie (prawie) płyny się mieszają, ale ja bym nie ryzykował. Lepiej podjedź do jakiegoś sklepu moto i poproś o litra płynu G12, G12+, poproś o różowy, ale nie Borygo... Nie wiem czemu, ale Borygo jakoś mało osób poleca... Ja mam zalany 4Max G12+ różowy, jest ok, ostatnio kupowałem na dolewkę 1l w Intercarsie za chyba 12złkaes pisze:A ja mam pytanie laika- czy w zośce A z 2001 jest aluminiowa chłodnica? I czy mogę dolać zielonego płynu chłodzącego do chłodnic aluminiowych marki Borygo, jeżeli jest wlany jakiś pomarańczowy płyn?
Od momentu jak zdemontowałem uszkodzona chłodnicę klimatyzacji, którą wysłałem do reklamacji pojawił się problem z ubywaniem płynu w zbiorniczku od chłodnicy. Zalałem układ wodą ale po pewnym czasie znowu musiałem zrobić dolewkę. Zauważyłem też, że cały czas pracuje wentylator.
Co mogło się stać, ze takie są objawy ?
Co mogło się stać, ze takie są objawy ?
Opcje są 2:
1. cieknie coś, może być chłodnica, może być jakieś złącze, które poruszyłeś podczas demontażu chłodnicy klimy. Ten objaw raczej będzie widoczny pod autem po postoju i wtedy trzeba szukać okolicy wycieku
2. przepuszcza uszczelka pod głowicą i płyn idzie do oleju... sprawdź czy płyn chłodzący nie jest tłusty i czy nie daj boże nie przybywa oleju!
1. cieknie coś, może być chłodnica, może być jakieś złącze, które poruszyłeś podczas demontażu chłodnicy klimy. Ten objaw raczej będzie widoczny pod autem po postoju i wtedy trzeba szukać okolicy wycieku
2. przepuszcza uszczelka pod głowicą i płyn idzie do oleju... sprawdź czy płyn chłodzący nie jest tłusty i czy nie daj boże nie przybywa oleju!
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Witam mianowicie mam problem ze znalezieniem ubytków plynu chlodzacego po stronie pompy wody kolo kola pasowego co to moze byc prosze o pomoc...
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Chyba nie tak ja mam rozrząd na łańcuchu pompę napędza pasek klinowy .... kolo pompy brak oznak wyciekujarecki69 pisze:Rozbierz osłone rozrządu bo pewnie pompa wody pracuje na tym samym pasku i wtedy będziesz widział czy Ci nie cieknie z pompy cieczy.
Jeszcze pytanie czy to może być uszczelka pod głowicą ? Od razu odpowiem ze nie kopci na biało 😊
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Włóż ręke pod tapicerkę od strony pasażera tam gdzie jest zaślepka od VINu jak mokro będzie to oringi od nagrzewnicy do wymiany.liero1988 pisze:Chyba nie tak ja mam rozrząd na łańcuchu pompę napędza pasek klinowy .... kolo pompy brak oznak wyciekujarecki69 pisze:Rozbierz osłone rozrządu bo pewnie pompa wody pracuje na tym samym pasku i wtedy będziesz widział czy Ci nie cieknie z pompy cieczy.
Jeszcze pytanie czy to może być uszczelka pod głowicą ? Od razu odpowiem ze nie kopci na biało 😊
Tu masz napisane jak to zrobić
-
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 20:00
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Opel Zafira a 2.0 dti
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z20dth
Panowie problem znalazłem cieknie przy obudowie rozrzadu przez uszczelke co to moze byc pomocy i jaki sposób można to zlikwidować? Uszczelniacz wystarczy?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2017, 22:50 przez liero1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Zafira 1.8 16V 2000r. z klimą
mam wyciek płynu chłodniczego (mam nadzieje że to płyn chłodniczy a nie coś od klimy).
Na załącznikach pokazałem w którym miejscu, a dokładnie na łączeniu.
Najbardziej leci z tego jasnego, na obydwu były luźno te zielone opaski, jak by w ogóle nie były zapięte, nawet nie wiem czy powinny być zapięte i jak...
I teraz pytania:
1. jak to fachowo nazwać by mechanik wiedział o co mi chodzi ?
2. ile powinienem za to zapłacić tak mniej więcej ?
3. czy te opaski zielone powinny być zapięte ? Jeżeli tak to jak ? Jakaś podpowiedź ? (bardzo ciężko wsadzić tam dłoń i wyczuć jak powinny być)
4. Czy to płyn chłodniczy czy od klimy ?
5. czy dam radę sam naprawić z podstawowymi narzędziami i podstawową wiedzą manualną ? Jak tak to jakaś podpowiedź ? Mam garaż i dużo czasu...
Z góry dzięki za wszelkie pomocne rady.
Zafira 1.8 16V 2000r. z klimą
mam wyciek płynu chłodniczego (mam nadzieje że to płyn chłodniczy a nie coś od klimy).
Na załącznikach pokazałem w którym miejscu, a dokładnie na łączeniu.
Najbardziej leci z tego jasnego, na obydwu były luźno te zielone opaski, jak by w ogóle nie były zapięte, nawet nie wiem czy powinny być zapięte i jak...
I teraz pytania:
1. jak to fachowo nazwać by mechanik wiedział o co mi chodzi ?
2. ile powinienem za to zapłacić tak mniej więcej ?
3. czy te opaski zielone powinny być zapięte ? Jeżeli tak to jak ? Jakaś podpowiedź ? (bardzo ciężko wsadzić tam dłoń i wyczuć jak powinny być)
4. Czy to płyn chłodniczy czy od klimy ?
5. czy dam radę sam naprawić z podstawowymi narzędziami i podstawową wiedzą manualną ? Jak tak to jakaś podpowiedź ? Mam garaż i dużo czasu...
Z góry dzięki za wszelkie pomocne rady.
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
Wyciek płynu chłodniczego z węży nagrezewnicy
mogły się tylko zsunąć albo coś poważniejszego
spróbuj włożyć rękę i zobacz czy da się ten wąż przesunąć przód-tył
jeżeli się da do wsuń go max w kierunku szoferki
zielone opaski są zabezpieczeniem zabezpieczenia, teoretycznie bez nich i tak nie powinno się nic wypiąć (u mnie też już ich nie ma) ale różnie to może być
naprawa polega ewntualnie na wymianie przewodu lub jego poprawnym zapięciu
na przewodach od nagrzewnicy są zgrubienia na których zatrzaskuja się przewody
aby zdjąć przewód należy nadusić zabezpieczenia (zielone pierścienie uniemożliwiają to) i przesunąć cały element do tyłu, następnie zsunąć całość z króćca nagrzewnicy
zamknięte:
otwarte:
wewnątrz jest oring który mógł ulec uszkodzeniu i to jest przyczyną wycieku
mogły się tylko zsunąć albo coś poważniejszego
spróbuj włożyć rękę i zobacz czy da się ten wąż przesunąć przód-tył
jeżeli się da do wsuń go max w kierunku szoferki
zielone opaski są zabezpieczeniem zabezpieczenia, teoretycznie bez nich i tak nie powinno się nic wypiąć (u mnie też już ich nie ma) ale różnie to może być
naprawa polega ewntualnie na wymianie przewodu lub jego poprawnym zapięciu
na przewodach od nagrzewnicy są zgrubienia na których zatrzaskuja się przewody
aby zdjąć przewód należy nadusić zabezpieczenia (zielone pierścienie uniemożliwiają to) i przesunąć cały element do tyłu, następnie zsunąć całość z króćca nagrzewnicy
zamknięte:
otwarte:
wewnątrz jest oring który mógł ulec uszkodzeniu i to jest przyczyną wycieku
Ostatnio zmieniony 01 maja 2017, 18:37 przez tomzam, łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę się namęczyłem z tym, te oringi u mnie już nie istniały...
Może komuś się przydadzą te informacje:
Info z ASO Opel
- wąż/przewód/rura nagrzewnicy wlot - 138zł (na zamówienie)
- wąż/przewód/rura nagrzewnicy wylot - 167zł (na zamówienie)
Nie ma możliwości dokupienia samych oringów.
Intercarsy itp. nie mają takich rur, tylko ASO.
Na alledrogo ludzie sprzedają używki za 20/40zł ale równie dobrze mogą tak samo mieć zużyte oringi.
Ja to załatwiłem silikonem do uszczelnień odpornym na temperaturę za 5zł.
Trochę druciarstwo ale jak się nie chce wydawać 300zł lub nie ma czasu czekać na ASO to i kit dobry
Może komuś się przydadzą te informacje:
Info z ASO Opel
- wąż/przewód/rura nagrzewnicy wlot - 138zł (na zamówienie)
- wąż/przewód/rura nagrzewnicy wylot - 167zł (na zamówienie)
Nie ma możliwości dokupienia samych oringów.
Intercarsy itp. nie mają takich rur, tylko ASO.
Na alledrogo ludzie sprzedają używki za 20/40zł ale równie dobrze mogą tak samo mieć zużyte oringi.
Ja to załatwiłem silikonem do uszczelnień odpornym na temperaturę za 5zł.
Trochę druciarstwo ale jak się nie chce wydawać 300zł lub nie ma czasu czekać na ASO to i kit dobry