Błędy układu chłodzenia, kontrolka, problemy - porady
Moderator: Sebu$
Raz dolałem do pełna i ok2 tygodnie później nastąpiła awaria. Zawsze gdy wymieniane są części - wybieram droższą opcję, tutaj wybrałem bodaj Bosha (choć na fakturze nie była wskazana marka pompy wody, co zawsze wydaje mi się nieco podejrzane).
Pewnie wyglądało to tak że padło podczas jazdy, nie zauważyłem od razu - następnego dnia od razu gdy ruszałem do firmy - podjechałem do serwisu który był oddalony o ok 2 km od miejsca mojego zamieszkania.
Będę próbował zbić koszty, jestem pewny że wina tutaj leży pośrodku. Tym bardziej że bardzo skrytykowali nowy rozrząd który sami zakładali..
Pewnie wyglądało to tak że padło podczas jazdy, nie zauważyłem od razu - następnego dnia od razu gdy ruszałem do firmy - podjechałem do serwisu który był oddalony o ok 2 km od miejsca mojego zamieszkania.
Będę próbował zbić koszty, jestem pewny że wina tutaj leży pośrodku. Tym bardziej że bardzo skrytykowali nowy rozrząd który sami zakładali..
Powyższa sytuacja skłania mnie już kolejny raz do stwierdzenia , że partacze są wszędzię , nawet w ASO. Jesli ktoś mysli ,że dając auto do naprawy bądź do wymiany płynów do takiej właśnie firmy, może mieć 100% pewność ,że wszystko będzie idealnie zrobione , to jest w błędzie. Ja wymieniam rozrząd , płyny i robie naprawy u znajomwgo mechanika - kumpla. Nie nosi on fartucha z logo GM a i tak nigdy sie na nim nie zawiodłem. A odnośnie napraw w ASO to jeźdżę służbowym DOBLO 1,3 MultiJet i widzę jakie cyrki odstawiają w ASO z tym autem. Przy piwie moge opowiedzieć conieco . Kolega wyżej , według mnie , ma pełne prawo żądać wykonania naprawy w ramach gwarancji. Jesli sie nie zgodzą , postraszyć ich reklamą w programie TVN TURBO .
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2016, 23:33
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Parę dni temu kupiłem Zafirę, mam pewną usterkę, mianowicie czasami podczas jazdy zapala się kontrolka chłodnicy i kontrolka silnika, a wskaźnik temperatury silnika przestaje działać, opada do lewej oraz całkowicie zaparowują szyby i nawet włączenie klimy nic nie daje. Wentylatory chodzą cały czas (tryb awaryjny), nawet jak zgaszę auto, muszę ponownie włączyć zapłon i się wyłączają. Jak usterka wystąpi to żeby minęła auto musi postać dłuższą chwilę, bo po ponownym odpaleniu od razu cały czas świecą się kontrolki chłodnicy i silnika, i temp cały czas nie pokazuje, a silnik wchodzi na 1,5-2 tys. obrotów i zaczyna dziwnie falować do momentu przygazowania. Wcześniej wszystko jest ok, temperatura w normie, wentylator działa na 1 biegu jak klima jest włączona, bez klimy nie działa. Przeczytałem kilka tematów, ale nic nie było napisane o wskaźniku temperatury, więc może to inny przypadek. Czy może ktoś podpowiedzieć, czy sprawdzić jakiś czujnik, czy sprawdzić sterownik wentylatorów? Czy od razu muszę jechać, podłączyć auto pod komputer?
Ostatnio zmieniony 05 paź 2016, 22:41 przez abraham2ooo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2016, 23:33
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE1
W międzyczasie wymieniłem kompletny termostat z czujnikiem w obudowie, bo dodatkowo silnik się nie dogrzewał. Teraz temperatura jest odpowiednia, ale błąd nadal wyskakuje. Parowanie szyb było spowodowane uszkodzonym silniczkiem nawiewu wewnętrznego, naprawiłem silniczek. Dopiero teraz miałem możliwość odczytu błędów. W rejestrze jest jeden błąd, P0115. Zastanawiam się teraz, który czujnik padł. Czy jest gdzieś inny czujnik temperatury, oprócz tego w termostacie? Podczas wystąpienia usterki, na zegarach wygląda to jak na poniższym zdjęciu LINK chociaż chwilę wcześniej temp. wskazywała 90 st.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2016, 17:06 przez abraham2ooo, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
P0115
-? Za wysokie napięcie temperatura środka chłodniczego
-? Za niskie napięcie temperatura środka chłodniczego
-? Nieprawidłowy sygnał temperatury chłodziwa
Potrzebujesz czujnik nie na zegary chodzi tu o czujnik na ECU, jest jeszcze jeden w hłodnicy na dole ale to zależy od wersji silnika.
Nie wiem czy coś ci pomoże ale napisz do @Bodek on ci poszuka te czujniki razem z miejscem zabudowy.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 99a#330591
Mam takie coś.
-? Za wysokie napięcie temperatura środka chłodniczego
-? Za niskie napięcie temperatura środka chłodniczego
-? Nieprawidłowy sygnał temperatury chłodziwa
Potrzebujesz czujnik nie na zegary chodzi tu o czujnik na ECU, jest jeszcze jeden w hłodnicy na dole ale to zależy od wersji silnika.
Nie wiem czy coś ci pomoże ale napisz do @Bodek on ci poszuka te czujniki razem z miejscem zabudowy.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 99a#330591
Mam takie coś.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2016, 17:53 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2016, 23:33
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Aktualizuję zdjęcie do usterki, ponieważ stare wygasło, a nadal występuje błąd:
Szukałem drugiego czujnika temperatury w bloku silnika, ale nie mogę znaleźć, ale mam dwa czujniki w termostacie, tylko nie wiem jak i gdzie podłączyć ten drugi czujnik.
Taki termostat kupiłem (Behr):
Ma on zamontowane dwa czujniki:
Ten pierwszy mam podłączony, ten drugi nie ma żadnych pinów, jak w ogóle się go podłącza?
Dodatkowo sprawdziłem co się stanie jak odepnę ten pierwszy czujnik - efekt jest taki sam jak podczas wystąpienia usterki, czyli awaryjna praca wentylatorów chłodnicy, po ponownym podłączeniu wszystko wraca do normy. Jeśli usterka wystąpi sama, to odpinanie i podpinanie z powrotem wtyczki nic nie daje. Błąd gaśnie po zgaszeniu samochodu na jakiś czas. Może jednak ktoś coś podpowie?
Szukałem drugiego czujnika temperatury w bloku silnika, ale nie mogę znaleźć, ale mam dwa czujniki w termostacie, tylko nie wiem jak i gdzie podłączyć ten drugi czujnik.
Taki termostat kupiłem (Behr):
Ma on zamontowane dwa czujniki:
Ten pierwszy mam podłączony, ten drugi nie ma żadnych pinów, jak w ogóle się go podłącza?
Dodatkowo sprawdziłem co się stanie jak odepnę ten pierwszy czujnik - efekt jest taki sam jak podczas wystąpienia usterki, czyli awaryjna praca wentylatorów chłodnicy, po ponownym podłączeniu wszystko wraca do normy. Jeśli usterka wystąpi sama, to odpinanie i podpinanie z powrotem wtyczki nic nie daje. Błąd gaśnie po zgaszeniu samochodu na jakiś czas. Może jednak ktoś coś podpowie?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2017, 07:54 przez abraham2ooo, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2016, 23:33
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tej wsuwki nie szukaj. Na 99,9% jej u siebie nie znajdziesz. Po prostu termostat jest uniwersalny pod silnik X20DTH, który jeździł również w Vectrze B. Tam będzie taka wsuwka. W Zafirze tylko 2-pinowy czujnik temperatury dla ECU pompy.rafant4011 pisze:Właśnie tak,
Poszukaj czy gdzieś tam nie dynda wokół...
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2016, 23:33
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Czyli sprawę drugiego czujnika w termostacie można uznać za nieaktualną. W takim razie gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny usterki powodującej wystąpienie błędu silnika P0115, załączenie awaryjnej pracy wentylatorów i brak odczytu temperatury?
Znalazłem taki temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2801 , czy moja usterka może być związana z pękniętą płytką sterownika? W poście jest wzmianka, że może występować przerwa w masie czujnika. Muszę przygotować kabelek, którym na krótko podepnę masę do czujnika jak wystąpi usterka.
Znalazłem taki temat http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2801 , czy moja usterka może być związana z pękniętą płytką sterownika? W poście jest wzmianka, że może występować przerwa w masie czujnika. Muszę przygotować kabelek, którym na krótko podepnę masę do czujnika jak wystąpi usterka.
- siwy1538
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Vectra
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z20NET
Cześć, wymieniłeś czujnik przy chłodnicy czy ten przy termostacie?angelfin pisze:P0115 W skrócie: Opel Zafira a, błąd jak w temacie, wymiana czujnika temperatury niczego nie zmieniła jakieś sugestie?
EDIT
wyczyść, egr, ale należy liczyć sie z wymianą EGRaangelfin pisze:P1403 chyba egr maja te błędu jakiś związek ze sobą?
Ostatnio zmieniony 09 maja 2017, 11:15 przez siwy1538, łącznie zmieniany 3 razy.
Wymienilem przy termostaciesiwy1538 pisze:Cześć, wymieniłeś czujnik przy chłodnicy czy ten przy termostacie?angelfin pisze:P0115 W skrócie: Opel Zafira a, błąd jak w temacie, wymiana czujnika temperatury niczego nie zmieniła jakieś sugestie?
EDIT
wyczyść, egr, ale należy liczyć sie z wymianą EGRaangelfin pisze:P1403 chyba egr maja te błędu jakiś związek ze sobą?