Rozrząd w Z18XER - co ile w praktyce - wyminan

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: Maciek »

leonov pisze:U mnie zmieniałem po zakupie przy ok. 80 tys. i powiem wam że pasek nie wyglądał zbyt dobrze,

Tylko czy jesteś pewien że pasek miał 80kkm? :>

leonov

#17 Post autor: leonov »

Maciek pisze: Tylko czy jesteś pewien że pasek miał 80kkm? :>
Tego akurat jestem pewien, mam pełną dokumentację potwierdzoną telefonicznie w serwisie :>

Awatar użytkownika
MK65
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 30 gru 2013, 20:50
Imię: Mirek
Lokalizacja: Koszalin
Auto: Zafira C Cosmo 2.0 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH
Gender:

#18 Post autor: MK65 »

Wymiana co 90 000tyś i to na pasku wzmocnionym razem z pompą wody sam wymieniałem przy swojej i dłużej bym nie ryzykował

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: janekW67 »

Wiem,że teraz interwały są coraz dłuższe,ale ja dla spokojności sumienia w każdym aucie wymieniam co 60 tys.
Oczywiście!

borewicz
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:50
Lokalizacja: Małopolskie
Model:

#20 Post autor: borewicz »

Surowiec z którego wykonuje paski rozrządu utlenia się i ogólnie ulega starzeniu i traci swoje właściwości po ok 5-6 latach. Sposób prowadzenia paska ma małe znaczenie, wskazania instrukcji uważam za manewr z jednej strony marketingowy (iluzja niskich kosztów eksploatacji) a z drugiej dla serwisów i producentów większa zepsutych ilośc samochodów oznacza większe zyski z ich napraw. Ja wymieniam co 80 - 90 tyś ale nie więcej niż 5-6 lat. Mam też punto 1.4 8V i tam sposób prowadzenia paska jest równie prosty i ma tylko jeden wałek rozrządu a interwały są 80 tyś i 5 lat.

pio124

#21 Post autor: pio124 »

Witam,
Odgrzewam kotleta.
Planuję wymianę rozrządu w mojej Zoście na wakacjach w PL. Przebieg może nieduży (będzie wtedy ok 73-74kkm). Wymieniam bardziej ze względu na wiek rozrządu - będzie 5,5 roku.
Zapytałem się w 2 ASO o cenę:
- ASO nr 1 orientacyjnie - 700zł - sam tylko rozrząd
- ASO nr 2 - 1322zł - rozrząd, uszczelniacz wału korbowego, koło wału korbowego + pasek alternatora. Odliczając uszczelniacz i koło wychodzi 1050zl.
To dosyć duże rozbieżności, no chyba że w pierwszym ASO wyciągnęli cenę z kapelusza aby przyciągnąć klienta.
Czy ktoś mógłby powiedzieć ile takowa wycena powinna kosztować.
Dzięki z góry za każdą pomoc.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: Bodek »

Promocyjne ceny:

Wymiana oleju syntetycznego dexos2 z filtrem oleju – 199 zł brutto
Wymiana oleju półsyntetycznego 10W40 z filtrem oleju – 129 zł brutto
Wymiana rozrządu w silniku 1.6 (benzyna) – 799 zł brutto
Wymiana rozrządu w silniku 1.9/2.0 (diesel) – 899 zł brutto

Dezynfekcja klimatyzacji – 79 zł brutto
Przegląd przed zakupem – 299 zł brutto

ceny ze strony Opla: usługi serwisowe - promocje
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

pio124

#23 Post autor: pio124 »

Hejka,
Dzięki za info i linka. Te dane będę śledził na bieżąco bo zawsze będą jakieś wahania cenowe.
Rozjaśniło mi to trochę sytuację.
Pozdrawiam

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#24 Post autor: dampat »

możesz zarejestrować na myopel i zgarnąć 200 zł.

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#25 Post autor: shadow »

Szukałem informacji czy ostatni właściciel zmieniał rozrząd (trochę późno, wiem :oops: ). Niestety nic nie znalazłem, żadnych wklejek, wpisów gdziekolwiek więc postanowiłem sprawdzić wizualnie jak wygląda pasek.
Wiem, że ciężko ocenić w ten sposób jego stan ale jak wam się wydaje wymieniany był ok 30tys temu (tak jak zapewniał sprzedawca :> )

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: janekW67 »

A masz książkę serwisową?
Zobacz, jak wygląda napinacz.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 20:19 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#27 Post autor: shadow »

Byłem święcie przekonany, że w książce nie ma wpisów.
Przed chwilą sprawdziłem i są dwa :P
Ostatni
Obrazek

Co translator tłumaczy jako

pas napędowy (pierwsze zaznaczenie)
pasek zębaty i rolka (drugie zaznaczenie)
Nie jestem w stanie rozszyfrować co jest dopisane długopisem.
Ale chyba to właśnie rozrząd?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: janekW67 »

No to zagadkę rozwiązałeś.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
shadow
Mieszkaniec
Posty: 490
Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
Imię: Adam
Lokalizacja: WWY
Auto: Zafira 1.8 Cosmo
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#29 Post autor: shadow »

Czyli do ~200tys mogę spokojnie jeździć

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#30 Post autor: Spox5 »

Na allegro i w internecie roi się od zestawów rozrządu do Z18XER. Może polecacie jakiś konkretny zestaw?
Oprócz paska rozrządu i rolki napinającej co powinno być w zestawie?

Lepiej samemu kupić wszystkie części czy zlecić to mechanikowi?

Mile widziane namiary na mechanika z Łodzi i okolic.

PS. Obecnie mam na liczniku około 210 tys. kilometrów i pompę wody również planuję wymienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”