Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Surowiec z którego wykonuje paski rozrządu utlenia się i ogólnie ulega starzeniu i traci swoje właściwości po ok 5-6 latach. Sposób prowadzenia paska ma małe znaczenie, wskazania instrukcji uważam za manewr z jednej strony marketingowy (iluzja niskich kosztów eksploatacji) a z drugiej dla serwisów i producentów większa zepsutych ilośc samochodów oznacza większe zyski z ich napraw. Ja wymieniam co 80 - 90 tyś ale nie więcej niż 5-6 lat. Mam też punto 1.4 8V i tam sposób prowadzenia paska jest równie prosty i ma tylko jeden wałek rozrządu a interwały są 80 tyś i 5 lat.
Witam,
Odgrzewam kotleta.
Planuję wymianę rozrządu w mojej Zoście na wakacjach w PL. Przebieg może nieduży (będzie wtedy ok 73-74kkm). Wymieniam bardziej ze względu na wiek rozrządu - będzie 5,5 roku.
Zapytałem się w 2 ASO o cenę:
- ASO nr 1 orientacyjnie - 700zł - sam tylko rozrząd
- ASO nr 2 - 1322zł - rozrząd, uszczelniacz wału korbowego, koło wału korbowego + pasek alternatora. Odliczając uszczelniacz i koło wychodzi 1050zl.
To dosyć duże rozbieżności, no chyba że w pierwszym ASO wyciągnęli cenę z kapelusza aby przyciągnąć klienta.
Czy ktoś mógłby powiedzieć ile takowa wycena powinna kosztować.
Dzięki z góry za każdą pomoc.
Szukałem informacji czy ostatni właściciel zmieniał rozrząd (trochę późno, wiem ). Niestety nic nie znalazłem, żadnych wklejek, wpisów gdziekolwiek więc postanowiłem sprawdzić wizualnie jak wygląda pasek.
Wiem, że ciężko ocenić w ten sposób jego stan ale jak wam się wydaje wymieniany był ok 30tys temu (tak jak zapewniał sprzedawca :> )
Byłem święcie przekonany, że w książce nie ma wpisów.
Przed chwilą sprawdziłem i są dwa
Ostatni
Co translator tłumaczy jako
pas napędowy (pierwsze zaznaczenie)
pasek zębaty i rolka (drugie zaznaczenie)
Nie jestem w stanie rozszyfrować co jest dopisane długopisem.
Ale chyba to właśnie rozrząd?
Na allegro i w internecie roi się od zestawów rozrządu do Z18XER. Może polecacie jakiś konkretny zestaw?
Oprócz paska rozrządu i rolki napinającej co powinno być w zestawie?
Lepiej samemu kupić wszystkie części czy zlecić to mechanikowi?
Mile widziane namiary na mechanika z Łodzi i okolic.
PS. Obecnie mam na liczniku około 210 tys. kilometrów i pompę wody również planuję wymienić.