Odczyt komputera pokladowyego zafira b

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#136 Post autor: Flora »

F na wyświetlaczu to brak informacji o temperaturze. Tak samo, gdy nie ma informacji o oświetleniu, włącza się tryb nocny. Brak komunikacji z parktronikiem kończy się zapaleniem na stałe kontrolki w zegarach. Wszystkie te dane pochodzą z RECa. Albo masz gdzieś przerwę w zielonym CANie, albo siada Ci REC. Zerknij jakie pojawiły się błędy i gdzie.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#137 Post autor: rafant4011 »

Marcin, wypedałowałem błędy mam tylko ten od komunikacją z kluczykiem - stary
Za to po zajrzeniu do tego zielonego złącz znalazłem trochę zieleni/śniedzi na tych stykach (zdjęcie zapożyczone z innego tematu)
Obrazek
może to być przyczyną? prysnąć kontaktem i po sprawie? :mysli:
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 18:57 przez rafant4011, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#138 Post autor: Flora »

To inny podsystem i nie zobaczysz błędów z RECa przy wypedałowaniu. Jedyna opcja to interfejs. Styki sprawdzę.

---------------------------

Zerknąłem, CAN podpięty jest w złączu niebieskim, schodzą się tam przewody z parktronika, poduszek i UECa, ale to dopiero UEC ma połączenie z CIMem, a CIM z wyświetlaczem, więc może REC nie jest źródłem błędów.

Zaśniedziałe styki to sterowanie silnikiem klapki wlewu, zamkiem klapy bagażnika i silnikiem wycieraczki.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#139 Post autor: rafant4011 »

Flora,
Ok dzięki, podepne się comem i sprawdzę co tam wyskoczy ;)

weraas
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 05 kwie 2011, 07:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#140 Post autor: weraas »

Witam wszystkich mam problem zniknęła mi ikona telefonu na wyswietlaczu i nie mogę się op-comem połączyć z modułem UWA(UHP) stan jest taki jakbym go wogóle nie miał a na dodatek wyświetlacz zaczął pokazywąć złe dane odnośnie zasięgu. Tankuję auto do pełna i pokazuje zasięg około 830 km podcza jazdy wskazówka na liczniku opada prawidłowo i licznik zlicza przejechane kilometry a wyswietlacz najpierw prawidłowo odejmuje kilometry i zmniejsza ilość kilometrów do przejechania na pozostałym paliwie tak do 670km a potem pomimo dalszej jazdy i spalania paliwa zaczyna dodawać kilometry i na koniec jazdy zamiast np. 530 pokazuje 806. Liczy przejechane kilometry tylko w druga stronę tzn. na plus. UWA dokładałem sam ale wszystko było zaprogramowane i działało przwidłowo a tu nagle taka niespodzianka. Czy jedno i drugie może mieć coś wspólnego, może miał ktoś podobny problem. Sprawdzę jutro czy do UWA dochodzi zasilanie ale jesli tak będzie to nie bardzo wiem co dalej. Czy może moduł UWA padł i zakłóca wskazania wyswietlacza? proszę o porady. dzięki

Dodano po 27 minutach 52 sekundach:
czy może ktoś podać prawidłowy index dla wyświetlacza CID?

Hadron44
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 21 cze 2020, 17:20
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XE7
Gender:

#141 Post autor: Hadron44 »

Cześć koledzy. Przeczytałem większość postów odnośnie odczytu komputera, między innymi kolegi Kicaja czy MieHora. Na większość nurtujących mnie pytań znalazłem odpowiedz :-)
Ale nie na wszystkie, dlatego proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości o prostą odpowiedz. Jestem laikiem. Mam zafirę 1.8 b, 2007 rok. Wyświetlacz BID. Jeśli dobrze zrozumiałem to, aby uaktywnić spalanie muszę załatwić sobie interfejs op-com lub tech 2 ( a jaka jest ich średnia cena? ) a następnie podłączyć np. pod swojego laptopa. Czy te trzy spiny o których była mowa w poście tez muszę ze sobą złączyć żeby zadziałało? A jeśli nie uda mi się tego zorganizować, to w jakim serwisie mi pomogą i ile wezmą za to pieniędzy? Pytam, bo nie chcę zostać naciągnięty. Jestem z Lublina, jeśli ktoś zna sprawdzony do tego typu spraw zakład to proszę o namiar. I ostatnie pytanie ;-) Czy w moim wyświetlaczu jest jakaś szansa na język polski, czy raczej powinienem się skupić na angielskim? Z góry dziękuję za porady koledzy i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”